וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח 2016: לאילו סרטים לקחת או לשלוח את הילדים בחג?

13.4.2016 / 0:00

סרטים מארצות הברית, מבלגיה ומישראל; באנימציה ועם שחקנים בשר ודם; כאלה שהילדים הם רק תירוץ כדי ללכת אליהם וכאלה שהמבוגרים יישנו במהלכם - מה יש לראות בקולנוע בפסח? המדריך השלם

עיבוד תמונה

אף שליל הסדר רק בשבוע הבא, חופשת בתי הספר מתחילה כבר היום (רביעי), דבר שיש לו השלכות קולנועיות מובהקות: האולמות, שגם כך מאוכלסים לא פעם בעיקר בצופים בלי זכות הצבעה לכנסת, יתמלאו לחלוטין בהמוני תלמידים בחופשה וכמובן גם בסביהם/הוריהם/דודיהם המיואשים, שחפצים רק לסיים את הפסח עם כמה שפחות פופקורן בשיניים ונזק מוחי מועט ככל האפשר.

לצורך זאת, ממלאים המפיצים את האולמות בשלל אופציות בידור משפחתיות. המדריך הבא מציג את הנבחרות שבהן, המחולקות לשני סוגים: כאלה שגם מבוגרים בהחלט יכולים להתענג עליהן, ובני לוויתם הצעירים הם לפעמים רק תירוץ כדי שיוכלו לרכוש כרטיס להן; וכאלה שלא יפילו מהכיסא את הצופים המנוסים יותר, שכבר ראו סרט או שנים בחייהם, וסביר להניח שהם יסתפקו בחיוכים של ילדיהם/נכדיהם/אחייניהם, אבל בעצמם יבלו את רוב הזמן בשינה, משחק בפלאפון או הרהורים מה לעשות עם התלושים לחג.

כך או כך, זכרו דבר אחד: הישרדות קולנועית בפסח היא לא עניין של מה בכך, ולמי שיעמוד במשימה בהחלט מגיעה טפיחה על השכם, אבל זה לא אומר שמגיע לו להתרברב יותר מדי ולנוח על זרי הדפנה - הרי חופשת הקיץ מתחילה בסך הכל בעוד קצת יותר מחודשיים.

לכל הגילאים

ספר הג'ונגל

על פניו, זה אמור להיות הלהיט הגדול של פסח בקופות הארץ. חלק מן המהלך החדש של דיסני, שלוקחת את הקלאסיקות המונפשות שלה ויוצרת להן גרסאות מחודשות, והפעם לא באנימציה. בשנה שעברה קיבלנו את "סינדרלה", בעתיד יגיעו "היפה והחיה", "דמבו" ועוד רבים אחרים, ובינתיים אפשר ליהנות מ"ספר הג'ונגל" ומן האפקטים הממוחשבים והטכנולגיות המתקדמות בהן הוא משתמש כדי להציג בפנינו את החיות מספרו של רודיארד קיפלינג. מי שיצפה בגרסה המקורית, יוכל גם להתענג על צוות המדבבים המרשים, ובו ביל מוריי, סקרלט ג'והנסון, לופיטה ניונגו, אידריס אלבה ובן קינגסלי.

תאריך עלייה: 14.4.

קחו בחשבון: הצנזורה בהודו, מולדתו של קיפלינג, התלוננה כי הסרט מפחיד ילדים קטנים.

"ספר הג'ונגל" הטריילר

אבוללה

סרטו של יוני גבע על חברות בין ילד ירושלמי למפלצת עלה לאקרנים בחנוכה האחרון, ומאז נהיה לאחד הלהיטים הגדולים והמפתיעים של הקולנוע הישראלי בשנתיים האחרונות - ובצדק! זהו אכן הישג אמנותי ואנושי נפלא, שהרוויח ביושר כל אחד ואחד מ-120 אלף צופיו. למרות התחרות הקשה באולמות, הוא הצליח לשרוד על המסכים עד פסח, וינסה להשתמש בחג כדי לסיים בקול תרועה רמה את הקמפיין הקופתי המוצלח שלו.

תאריך עלייה: הסרט כבר על האקרנים.

קחו בחשבון: יש אנשים שמפחדים מצירופי המילים "סרט ילדים" ו/או "סרט ישראלי" כמו שפעוטות מפחדים מקיומן של מפלצות. אל חשש! "אבוללה" אמנם תוצרת הארץ, אבל עומד גם בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, והוא לא לילדים בלבד אלא לכל הפחות לכל המשפחה, וגם צופים בוגרים שיגיעו בגפם לאולמות ימצאו עצמם כוססים ציפורניים במתח ומוחים דמעה.

"אבוללה" הטריילר

זוטרופוליס

להיט נוסף, אם כי ותיק מעט פחות: סרט האנימציה האוטופי של דיסני עלה לאקרנים לפני כמה שבועות ומאז שובר קופות ברחבי העולם, וגם אם אינו בהכרח יצירת מופת לפנתיאון כפי שכתבו אחדים, הוא בהחלט מצליח להציג באנימציה מרהיבה סיפור שמשלב מתח, רגש, צחוק וחשוב מכל - מסרים רלוונטיים על דו-קיום וקבלת האחר/ת.

תאריך עלייה: הסרט כבר על האקרנים.

קחו בחשבון: אם עוד לא ראיתם את הטריילר, תמשיכו לעמוד בפיתוי כדי לא להרוס את הסצנה הכי גדולה וזכורה בסרט.

עוד באותו נושא

"זוטרופוליס": הביקורת המלאה

לכתבה המלאה

"זוטרופוליס": הטריילר

קונג-פו פנדה 3

הפרק השלישי במעלליו של הדוב חובב הדמפלינגס, בו הוא מספיק בין השאר לפגוש לראשונה את אביו, לנסוע לכפר סודי של פנדות, להפוך למורה דרך, לפתח רגשות כלפי דובה ולהילחם בשד נורא. התוצאה, בסך הכל, טובה קצת פחות משני הקודמים וגם לא שונה מהם במיוחד.

תאריך עלייה: הסרט כבר על האקרנים.

קחו בחשבון: הצפייה עלולה לעורר בכם תיאבון למאכלים שאינם בהכרח כשרים לפסח, או כשרים בכלל.

"קונג פו פנדה 3": הטריילר

קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

עצוב לחשוב כי מסתובבים בארץ ילדים שקיבלו רושם על גיבורי על, קולנוע או החיים בכלל דרך "באטמן נגד סופרמן". הזדמנות להמתיק את המרור הטרי הזה תגיע כבר עתה, או ליתר דיוק בימים האחרונים של פסח, עת יעלה "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", בו ימצא עצמו הסופר הירו במלחמה דווקא נגד איירון מן. לפי כל ההערכות, זה יהיה לא רק פיצוי על הטראומה שהסבו לנו איש העטלף ואיש הפלדה, אלא אחד הבלוקבסטרים האימתניים והאיכותיים של העונה הקרובה. בשל כך, מובן כי הוא יזכה להצלחה בלי קשר לחופשת הפסח, אבל מן הסתם נפגוש בקהל גם לא מעט ילדים ובעיקר נערים בחופשה. עם זאת, יש לציין כי הוא לא יוקרן בגרסה מדובבת, כך שזה לא רלוונטי למי שעדיין אינם רואים סרטים עם כתוביות.

תאריך עלייה: 27.4.

קחו בחשבון: החדשות הרעות - הסרט עולה לאקרנים רק בשלהי חופשת הפסח, אז תאגרו אופציות בידור עד אז או שתלכו בדרכו של קפטן אמריקה המקורי ותיכנסו להקפאה. החדשות הטובות: תזמון ההפצה לפחות מבטיח שנסיים את זוועות החג בטעם טוב.

"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים": הטריילר

פיראטים!

חוץ מן ההתרחשויות באולמות המסחריים, גם הסינמטקים מציעים תפריט מיוחד לחג, אם כי האמת שהוא דל למדי. מבין האופציות שבכל זאת יש, כדאי במיוחד ללכת לחגיגת הפיראטים בסינמטק תל אביב, במסגרתה אלון גור אריה הגדול יסביר לילדים על התולדות הקולנועיות של ההרפתקאות הימיות, ולאחר מכן יוקרן "פיראטים!", סרט אנימציית הפלסטלינה של ארדמן שהופץ כאן לפני כארבע שנים, אבל לא זכה להערכה ולתהודה הראויה, אז בהחלט סביר להניח כי נותרו עוד רבים שלא צפו בו, וחבל שכך.

תאריך עלייה לאקרנים: האירוע יתקיים ברביעי 27.4 ב-10:30

קחו בחשבון: הכניסה בחינם למנויי הסינמטק (ובתשלום למי שאינם כאלה).

"פיראטים!": הטריילר

בעיקר לילדים

גאליס: קונטקט

עיבוד קולנועי נוסף לסדרת הפנטזיה האהובה על בני התשחורת המקומיים, שוב עם אליענה תדהר, דניאל מורשת ושאר הכוכבים, אבל עם חידוש מסקרן לעומת הסרט הקודם: הפעם, את התסריט כתבה שירלי מושיוף ובשרביט הבמאי אחז אסף קורמן, שניים שקודם לכן שיתפו פעולה בפרויקט שונה לגמרי - הסדרה "איש חשוב מאוד".

תאריך עלייה: 14.4.

קחו בחשבון: זה הסרט האולטימטיבי ליציאה כיתתית. מבוגרים שיתלוו לילדיהם/אחייניהם וכדומה יביכו אותם ואת עצמם. מצד אחר, קשה יהיה לחובבי תרבות ישראלית שלא להתפתות ללכת ולראות מה יוצרים מוכשרים בסדר הגודל של מושיוף וקורמן הוציאו תחת ידיהם.

"גאליס: קונטקט": הטריילר

רובינזון קרוזו

עיבוד נוסף, מי יודע כמה, לספרו של דניאל דפו, במקרה זה מבית היוצר של חברת האנימציה הבלגית שכבר גלגלה לפתחנו בעבר את "טרמפ לירח" ו"קסם של בית". הגישה שלהם: להציג את ההתרחשויות על האי הבודד מנקודת המבט של החיות, ולא של האדם. בין המדבבים, ניתקל גם בקולו של דניאל מורשת מ"גאליס".

תאריך עלייה: 14.4.

קחו בחשבון: הסרט טרם הופץ מסחרית ברוב מדינות העולם. אצלנו הקדימו את בואו, לכבוד הפסח.

"רובינזון קרוזו": הטריילר

ברבי: יחידת ריגול

גלגול קולנועי נוסף של הבובה האגדית, וכפי שמשתמע מן השם, הפעם היא תמצא עצמה בהרפתקאת ריגול. גם כאן, בולטת בצוות המדבבים אחת מכוכבות "גאליס": אליענה תדהר במקרה זה.

תאריך עלייה: 14.4.

קחו בחשבון: כמו הפרקים הקודמים בסדרה, גם "ברבי יחידת ריגול" יצא ישירות בפורמט ביתי כמעט בכל מדינה בעולם, ורק אצלנו הוא מופץ מסחרית. שני הסרטים הקודמים שברו כאן קופות, אז המפיצים יודעים מה הם עושים.

"ברבי: יחידת ריגול": הטריילר

ראצ'ט וקלאנק

עיבוד למשחק הווידאו על מעלליהם של שועל ורובוט.

תאריך עלייה: 21.4.

קחו בחשבון: בגרסה המקורית, מתהדר הסרט בקולותיהם של ג'ון גודמן, פול ג'יאמטי, סילבסטר סטאלון ואחרים, אבל זה לא רלוונטי כי כאן הסרט יוצג אך ורק בדיבוב לעברית.

"ראצ'ט וקלאנק": הטריילר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully