וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסך עולה: האם זאת הלהקה הכי חמה בעיר?

18.5.2016 / 8:55

רגע לפני שאייפון מת, המסך שלו נהיה לבן. כשזה קרה לגילברט ברויאר, הוא ובן דודו גבריאל שאבו מזה השראה להקמת "המסך הלבן" - להקה שהיא בעצם רעיון שהוא בעצם קהילה שהיא בעצם הדבר הכי רוקנ'רול שקרה פה השנה. לעזוב הכל ולהקשיב לזה

המסך הלבן. צילום מסך מיוטיוב,
"הרעיון של 'המסך הלבן' קיים כבר שנים"/צילום מסך מיוטיוב

חברי להקת "המסך הלבן" - הלהקה הכי טובה בתל אביב כרגע - נותנים, קודם כל, הוכחה לכך שאין צורך להרעיש יתר על המידה, בטח לא בין שתיים לארבע, כדי לערער את הנעשה בתוככי הלב והנשמה של מי שמקשיב להם.

אפשר להרעיש, אפילו עד כדי פגיעה בעור התוף, גם בשקט, באמצעות שילוב ארטיסטי ורוקיסטי מרהיב בין ביטים וצלילים עמומים ופסאודו-עצלים, טקסטים חלומיים שניתן לפענח רק בעזרת הסמים הנכונים ואסתטיקה נקייה/מקאברית עם דגש על הצבע הלבן, חיוורון כללי ודם. מה זה אמור להביע? ערכתי שיחת בירור בנושא עם גילברט ברויאר (23), ממנהיגי ההרכב הההרצלייני, המגניב והפוטמודרני הזה, שניתן להתווכח אפילו על עצם הגדרתו "הרכב". הנה.

טוב, גילברט, תתחיל לדבר ואקטע אותך כשתצוץ לי שאלה.
"סבבה. תראה, הרעיון של 'המסך הלבן' קיים כבר שנים, מאז שגבריאל (ברויאר, שותפו להרכב, רב"פ) ואני התחלנו לנגן ביחד. אנחנו כנראה אחים, אבל זה לא ממש ברור. אומרים שאנחנו אחים, בוא נגיד ככה. בקיצור, אחרי כמה שנים הקמנו יחד את להקת 'שעלת נפוצה' ולפני שנה וקצת הקמנו גם את 'המסך הלבן'".

שזה?
"מעין רעיון. לא בדיוק להקה וגם לא בדיוק פרויקט, אלא רעיון. אולי אפשר לקרוא לזה קהילה, כי אנחנו מנגנים עם המון אנשים, עם כל החברים שלנו. גבריאל ואני התחלנו בתור להקה אקוסטית, ואז הצטרף אלינו אורי רנרט (בנו של המוזיקאי עדי רנרט, רב"פ), התחלנו להופיע איתו, פגשנו את רם אוריון שבדיוק קנה טייפ חדש, הקלטנו קסטה - וזהו, מאז אנחנו קיימים".

קסטה.
"כן, קסטה. הקלטנו את השירים שלנו על קסטות וככה הוצאנו את זה, עם עטיפות מעוצבות שיצר אורן פישר, אמן מדהים".

עוד באותו נושא

חולמים לקבל במה? עכשיו היא כולה שלכם

לכתבה המלאה

אוקיי, ומה הקטע שלכם עם הצבע הלבן - בלבוש, באקססוריז, ברעש, בשם הלהקה?
"יש לי הרבה הסברים לזה אבל הם קצת ארוכים. בגדול, זה נחת עלינו מהשמיים. פתאום הבנו את הכוח של הצבע הזה. כשכולם לובשים לבן, המציאות משתנה פתאום, הופכת למשהו כמו יום כיפור או יום הזיכרון. משהו חשוב. משהו קורה לך בפנים כשאתה לובש לבן מכף רגל ועד ראש.

"זה מרגיש כמו להסניף שורה. בהתחלה חשבנו לקרוא לעצמנו 'ג.ג הומו-אירוטיקה', אבל מהר מאוד הבנו שזה מתחכם מדי, גימיקי כזה, ורצינו משהו שמחזיק מים. באותו יום, האייפון שלי גם התקלקל, ואייפונים, לפני שהם מתים, המסך שלהם נהיה לבן. מכאן השם, בעצם".

כמו מה אתם נשמעים, לדעתך?
"כמו מלא דברים: רד אקסס, רייסקינדר, סטריאו טוטאל, קאנטרי טיזרס - להמשיך?"

לא, זה בסדר. איפה הייתי תופס אותך אם הייתי מתקשר אליך לפני חמש שנים באותה שעה בערך?
"ב'קברט', שהיה הבית הקודם שלנו".

ואיפה אתפוס אותך בעוד חמש שנים?
"אני מקווה שבטור מטורף".

מה עשוי לגרום ללהקה להתפרק, חס ושלום?
"המוות".

וואלה! NEWS בשיתוף יריד המזרח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully