וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 128: עולם הרוקנרול גדול מכפי שאפשר לדמיין

27.4.2016 / 0:00

בצל הפרידה מפרינס, נוחתת ההבנה שבמאה ה-21 יש יותר מדי רוקנרול טוב שלא יוצא לנו להכיר וחבל. מני אבירם מכה על חטא ומנסה להשלים פערים

פרינס@קואצ'לה

נפתח כמובן עם פרינס, שאירגן לנו חג עצוב אבל גם מלא במוזיקה מופלאה. אינסוף זיכרונות צפים ברשת בימים האחרונים, מההופעה הבלתי נשכחת שלו בסופרבול 2007 ועד הגיחה המצחיקה לתוכנית הבוקר של NBC ב-1997, וגם הקלטה מלאה של ההופעה שלו בפסטיבל קואצ'לה 2008. הנה היא בשני חלקים. געגועים.

ויש כמובן את הפרידות של הקולגות שמבצעים שירים שלו בהופעות שלהם מאז מותו. הנה הביצוע הכי מרגש עד כה, של ברוס ספרינגסטין ל-"Purple Rain".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

Tokyo Police Club - Not My Girl / PHC

לטוקיו פוליס קלאב יש אי.פי חדש שקיבל את השם הממזרי "Melon Collie and the Infinite Radness", שכמובן מרפרר לאלבום הכפול ההוא של הסמאשינג פמפקינז: במקום Sadness קיבלנו Radness, שזה מגניב/מדליק/לוהט. וכך גם חמשת השירים באלבום הזה של הקנדים: פופ קליל ושמח ומוצלח, שמרים את מצב הרוח.

Sorority Noise - It Kindly Stopped For Me

אומרים ש-"Joy, Departed", האלבום של סורוריטי נויז מהשנה שעברה, היה אחד מהטובים של 2015. אני לא יכול לאשר או להכחיש, רק להפנים שוב ושוב ושוב שככל שאני מנסה להישאר מעודכן ולשלוט בכל מה שהוא רוקנרול, אני בעצם לא יודע הרבה. החורים ברשת שלי גדולים מדי, אני לא יכול ללכוד את הכל בזמן אמת, ויש שם בחוץ עוד כל כך הרבה מוזיקה שהייתי יכול לאהוב אבל לעולם לא אכיר. למשל את ההרכב הזה מקונטיקט שבראשו עומד קאם בושר, שהוא איפשהו בין פאנק לאימו, ושהוציא השבוע אי.פי חדש בשם "It Kindly Stopped For Me", שהוא לא פאנק ולא אימו, אלא ארבעה שירים מאד קטנים, אינטימיים ועצובים על אובדן. אני חושב. נתקלתי בו במקרה, וזה ממש יפה.

Turnover - Humblest Pleasures

השירים של סוריוריטי נויז שלהם הקשבתי ביוטיוב הובילו אותי לעוד להקה שלא הכרתי ועכשיו התאהבתי בה משמיעה ראשונה, אפילו יותר מאשר בזאת שהכירה לי אותה: קוראים לה טרנאובר והיא כבשה את לבי. הלהקה מווירג'יניה הוציאה בשנה שעברה אתPeripheral Vision" " האדיר (שאחרי כמה האזנות ברור לי שראוי היה להיכנס לחמשת הגדולים שלי ל-2015), והחודש הוציאה שני קטעים חדשים. הנה אחד מהם, 3 וחצי דקות שוגייזיות שבא לך להתכרבל איתן.

והנה האלבום ההוא במלואו:

The World Is A Beautiful Place & I Am No Longer Afraid To Die –Even More Forever

גם כאן דבר הוביל לדבר והגעתי ללהקה שגם האלבום שלה כיכב ברשימות של 2015 בזמן שחייתי את חיי בהכחשה. קוראים לה "העולם הוא מקום יפהפה ואני כבר לא פוחד למות", ולאלבום קוראים Harmlessness"". מאז יצא לחבורת האימו מקונטיקט (כן, גם הם משם) עוד אי.פי והשיר האפקטיבי הזה פועם בו.

Minor Victories - Scattered Ashes

הסופרגרופ שכוללת חברים מסלואודייב, אדיטורס ומוגוואיי מתכוננת להוציא את אלבום הבכורה שלה ביוני וחוברת לג'יימס גרהאם מהטוויילייט סאד לטובת הסינגל המוצלח הזה.

Psychic Ills - Another Change

שיר ממש יפה, שנשמע קצת מפעם, של הצמד הניו יורקי סייקיק אילס. מתוך אלבום חדש שייצא ביוני.

Baby Alpaca - In Our Eyes

כריס קיטרל, שמשום מה קורא לעצמו בייבי אלפקה, כתב שיר אהבה יפה לבן זוגו. ישיר, פשוט, אמיתי. וביקש מתרסה וויימן מוורפיינט לשיר אותו איתו. היא זרמה.

Jason Isbell - The Life You Chose

"Something More Than Free" של ג'ייסון איזבל נכנס לחיי בשלהי 2015 והפך לאלבום שמלווה אותי צמוד מאז, וילווה אותי גם שנים קדימה. השבוע איזבל הגיע לג'ולס הולנד.

פצצה מהעבר

החודש חגג האלבום השני והעוצמתי של רייג' אגיינסט דה מאשין, "Evil Empire", יום הולדת 20. הוא לא היה מיידי כמו קודמו המופתי מ-1992 ולא הוציא את כמות הקלאסיקות כמותו, אבל הוא היה יותר מיליטנטי, יותר מחאתי, אולי אפילו יותר כבד. זאק דה לה רוחה לקח את הראפ-מטאל 12 צעדים קדימה ומי שחיפש את פס הקול המושלם להבעיר צמיגים ולהפוך ניידות, מצא אותו. מורלו, ווילק וקומרפורד נתנו לזמר שלהם גב שכמותו רק מעטים זוכים לו, וההפקה של ברנדן אובריאן גרמה לכל הרעש הזה להיות איכשהו קוהרנטי. האלבום הזה גדול עלי היום, אבל עדיין מאד חשוב: אין היום להקה פוליטית כמו שרייג' היתה אז, להקה שטלטלה את המודעות המנומנמת של מיליוני צעירים ברחבי העולם, להקה - הנה זה בא - שמאלנית, אבל עם ביצים ימניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully