וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה אין, יוון אאוט: סיכום חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2016

יניב דורנבוש, שטוקהולם

11.5.2016 / 6:45

ערב לפני שחובי סטאר, נציג ישראל לתחרות הזמר השנתית, ינסה להעפיל לגמר, התמודדו 18 מדינות על עשרת הכרטיסים הראשונים לאירוע הנכסף. רוסיה, הולנד, קרואטיה, מלטה וגם צ'כיה, כבר מחכות בישורת האחרונה

סרגיי לזרב, חזרה אירוויזיון 2016. Thomas Hanses,
סרגיי לזרוב, הפייבוריט הרוסי לזכייה/Thomas Hanses

השלב המכריע של שבוע האירוויזיון התחיל סוף סוף אמש (שלישי), עם חצי הגמר הראשון של התחרות. 18 מדינות נאבקו על עשרת הכרטיסים הראשונים לגמר הגדול בשטוקהולם. זוכה השנה שעברה מונס זלמרלוב ביצע את השיר שהעניק לו את הניצחון בתחרות, אך הפעם במקום דמויות האנימציה שליוו אותו, הופיעו ילדים בשר ודם, בשחזור של ההופעה מגמר המלודיפסטיבלן לפני חודשיים.

עשר המדינות שעלו לגמר הן: אזרבייג'ן, רוסיה, הולנד, הונגריה, קרואטיה, אוסטריה, ארמניה, צ'כיה (שעלתה לגמר לראשונה בתולדות התחרות), קפריסין ומלטה. הן מצטרפות לבריטניה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת, שמשתתפות אוטומטית בגמר מדי שנה, לצד שבדיה המארחת.

וכמו שצ'כיה עלתה לראשונה, יוון עשתה את הכיוון ההפוך, ובפעם הראשונה מאז שהומצא שלב חצי הגמר - המדינה האהובה על התיירים מישראל סיימה את המסע שלה באירוויזיון מוקדם מהצפוי.

בין החידושים שהוצגו השנה: השירים של צרפת, ספרד ושבדיה הוצגו מתוך חזרת השופטים ובאופן מורחב, לעומת השנים קודמות, בהן הוקרנו שניות בודדות מתוך הקליפ הרשמי של הפיינליסטיות, זאת במטרה לגרום לצופים להכיר טוב יותר את השירים והביצועים.

ביום חמישי ייכנס גם חובי סטאר, נציג ישראל למעגל התחרות, כש-18 מדינות נוספות יתחרו על עשרת המקומות האחרונים שנותרו בגמר הגדול שייערך במוצ"ש. חצי הגמר השני יועבר בשידור חי בערוץ הראשון מהשעה 22:00 וחובי סטאר יבצע את השיר הרביעי בתחרות. בשעה 00:05 נדע האם חגיגות יום העצמאות יימשכו גם לתוך סוף השבוע, כשאירופה תכריע האם הסטאר שלנו עלה לגמר במוצ"ש, או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully