וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע לזכר רונית אלקבץ בפסטיבל קולנוע דרום ה-15

16.5.2016 / 13:06

מני יעיש, איתן גרין, ערן קולירין, רפאל נדג'ארי, נורית אביב וזוכה פסטיבל קאן, וימוקטי ג'יאוסנדרה, יהיו בין משתתפי פסטיבל קולנוע דרום ה-15 שיתקיים ב-5-9 ביוני בשדרות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוס תמם בסרט "הלומים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערן קולירין, מני יעיש, איתן גרין, רפאל נדג'ארי, נורית אביב, וזוכה פסטיבל קאן, וימוקטי ג'יאוסנדרה, יהיו בין משתתפי פסטיבל קולנוע דרום ה-15 שיתקיים ב-5-9 ביוני במתחם סינמטק שדרות. הפסטיבל של בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר יהיה פתוח ללא תשלום לציבור הרחב.

הפסטיבל יקדיש אירוע מיוחד לזכרה של השחקנית והיוצרת רונית אלקבץ. לאורך השנים, הוצגו בפסטיבל הסרטים שעליהם היא חתומה עם אחיה ושותפה ליצירה, שלומי אלקבץ, "שבעה", "עדות" ו"גט", וזה האחרון יוקרן גם השנה בפסטיבל.

הסרט "אבינו" של מני יעיש. צילום: ורד אדיר,
הסרט "אבינו" של מני יעיש/צילום: ורד אדיר

הפסטיבל יקיים השנה פוקוס על סרטיו של הבמאי רפאל נדג'ארי, שיגיע מפריז ויתארח בימי הפסטיבל. בפסטיבל יוקרן בהקרנת טרום בכורה סרטו החדש "Night Song", המגולל מערכת יחסים בין זוג מוזיקאים יהודים ממוצא צרפתי המתגורר בקנדה ומנהל מקהלה השרה מוזיקה יהודית. השניים מנסים לאתר טקסים יהודיים ישנים בטרם ייעלמו מהעולם. בנוסף סרטו החדש, יוקרנו גם סרטיו הקודמים ובהם "אבנים" בהשתתפותם של אסי לוי ואורי גבריאל, "תהילים" בעם שמואל וילוז'ני ומיכאל מושונוב, ו"מעל הגבעה" עם מוני מושונוב ואורי פפר.

הסרט "אבינו" שביים מני יעיש יפתח את הפסטיבל ויוקרן בטרום בכורה בסינמטק שדרות. זהו סרטו השני של יעיש, העוסק בסצנת המועדונים ומשפחות הפשע הדרומיות ומציב במרכז עולמו מאבטח המנסה לגייס כסף למימון טיפולי הפוריות של אשתו ונגרר שלא בטובתו אל עולם הפשע. סרט משחקים מוריס כהן, רותם זיסמן כהן, חיים זינאתי ואלון דהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "חלום ירושלים" של מני אליאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בהקרנת טרום בכורה: הסרט "במדינת הגמדים" של יניב ברמן שבמרכזו ילדים המקימים מחנה בשטח צבאי נטוש ומגלים כי חיילים עריקים השתלטו על שטחם. הם מחליטים להילחם נגדם בכל האמצעים, ובכלל זה בשיטות הצבאיות עליהן גדלו; הסרט "הלומים" של ארז מזרחי וסהר שביט, בוגרי מכללת ספיר, העוסק בפוסט טראומה ובהלם הקרב בימי מלחמת ההתשה, כשהמושגים עדיין לא נטמעו בחברה הישראלית והנושא אותם נחשב לחריג, ומשחק בו עמוס תמם; הסרט "חדרי הבית" של הבמאי איתן גרין, בו הוא מטפל במוסד המשפחה הישראלית ובפגעי הכלכלה הישראלית. בסרט משחק יובל סגל.

את הפסטיבל ינעל הסרט "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין, שיגיע מפסטיבל קאן, העוסק בסיפורה של משפחה הנקלעת בעל כורחה לסבך הכוחות האפלים, הפתלתלים והבלתי אפשריים המושלים בחיים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "Night Song" של רפאל נדג'ארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל, יתארחו בפסטיבל גם הבמאי יליד סרי לנקה, וימוקטי ג'יאוסנדרה, זוכה פרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן על הסרט "ארץ נטושה", הבמאי הארגנטיני בנחמין ניישטאט, שסרטו העלילתי הראשון "היסטוריה של פחד" הוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל ברלין, הבמאי הטאיוואני, מידי זי, זוכה פסטיבל אדינבורו על הסרט "רעל מקרח", הבמאית הארגנטינית סלינה מורגה, אחת התגליות של הבמאי מרטין סקורסזה שגם הפיק את סרטה, "הצד השלישי של הנהר".

הסרט שיפתח את האוצרות התיעודית יהיה "חלום ירושלים", בבימויו של מני אליאס ומספר את הסיפור שלא סופר על עליית יהודי אתיופיה. הסרט יוקרן ביום ירושלים שהוא גם יום הזיכרון לעולי אתיופיה שנספו במסעם לישראל.

בפסטיבל יפעל לראשונה מזה 25 שנים קולנוע חן, ויוצגו בו סרטים שהיו להיטים בשדרות של שנות השמונים לצד סרטים מהפסטיבל. פסטיבל קולנוע דרום יקרין את תכנית סרטי הגמר של בית הספר לאמנויות הקול והמסך של מכללת ספיר במסגרת "קולנוע דרום החדש". אירועי קולנוע נוספים של הפסטיבל יתקיימו באופקים, רהט, נתיבות ועלה נגב - נחלת ערן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully