וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני תיאטרון על דו"ח המבקר: "למה הוא נטפל דווקא להבימה?!". צפו

22.5.2016 / 15:00

דו"ח מבקר המדינה על תיאטרון הבימה יפורסם השבוע, ומסתמן כי ממצאיו יהיו חמורים. שחקנים מובילים, בהם גיל פרנק, דב רייזר וששון גבאי, מבטאים את תחושתם לקראת הדו"ח, ואת דעתם על איום השרה רגב לבטל את מעמדו של הבימה כתיאטרון הלאומי

צילום: דייב שחר, עריכה: נטלי זברו

דו"ח מבקר המדינה העוסק בתיאטרון הבימה יפורסם השבוע, ומסתמן כי צפויים בו ממצאים חמורים על התיאטרון הלאומי, גם לאור פרסומים קודמים. בדקנו עם שחקנים מובילים מה תחושתם בנוגע לעניין, חלקם מתיאטרון הבימה - דב רייזר, גיל פרנק ונלי תגר – וחלקם מתיאטראות אחרים – ששון גבאי, איתי טיראן ואגם רודברג. "אני בהבימה הייתי גם כילד בן 12", אומר רייזר. "באותן הצגות שהייתי 3 שנים בהבימה כנער המצב היה חמור ביותר, גירעונות ואפילו דברים פליליים שאנשים מהצמרת נכנסו לבית סוהר. זה לא יקרה הפעם. אני יותר מבטוח שזה לא יהיה המצב".

"אני מרגישה שהתיאטרון מתנהל בצורה הכי טובה שהוא יכול להתנהל תחת החובות והגירעונות שהוא נמצא בהם", אומרת נלי תגר. "אתה יודע, מוחקים הרבה חובות לטייקונים שהשתמשו בכספי ציבור, אז אפשר גם למחוק את החובות להבימה. סך הכל זה תיאטרון, זה לא איזה מקום שמטרתו להרוויח כסף לכיס הפרטי. אני לא מחפשת אשמים על חובות מלפני 25 שנה. אני רואה כל מיני דברים שקורים בדו"ח מבקר המדינה, ואני לא רואה שאנשים שמאשימים אותם משהו קורה להם משהו, אז למה להיטפל להבימה? אני חושבת שהבימה זאת הבעיה הכי קטנה של מדינת ישראל כרגע. בדו"ח יש דברים חמורים הרבה יותר".

בחודש שעבר הקימה השרה רגב ועדה מיוחדת שתבדוק אם לבטל את מעמדו של תיאטרון הבימה כתיאטרון הלאומי של ישראל. בתגובה לכך, אמר לנו שחקן התיאטרון גיל פרנק: "אני מזמין את שרת התרבות מירי רגב ואת שר החינוך נפתלי בנט להצגות 'קוריולנוס' ול'יהוא', שהן שתי סיבות מוצדקות למה הבימה הוא התיאטרון הלאומי. בנוסף, שאלנו את כוכבי הבמה, אותם פגשנו בטקס פרסי התיאטרון שהתקיים בשישי האחרון, מה דעתם על הצעתה של רגב להפוך את הבימה לגוף עצמאי שיזכה לתמיכה נפרדת, מה עלול להותיר פתח להתערבות שלטונית בתכנים. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully