וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: ביטול חוק הספרים אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה

שרת התרבות והספורט מירי רגב הצהירה שתפעל למען ביטול חוק הספרים לפני שבוע הספר ולמרות שמסקנות ועדת בדיקת החוק כלל לא פורסמו, הוחלט בוועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את ביטולו

צלם: עידו שחם | עריכה: מתן חדד | כתבת: טלי קיים

(בסרטון: שרת התרבות רגב בוועידת התרבות של הארץ)

seperator

הישג למירי רגב: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעתה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לבטל את חוק הספרים. ההצעה צפויה לעלות כבר מחר (שני) לאישור הכנסת. ביטול חוק הספרים בוועדת השרים לענייני חקיקה היה הליך מסורבל: הנושא לא הועלה לדיון בשל עיכוב פרוצודרלי (גורמים בוועדה אמרו לוואלה! תרבות שהשרה רגב לא השיגה את אישור הממשלה להעלות את הנושא לסדר היום) והוחזר לסדר היום אחרי הצהריים לאחר שהשרה רגב טענה כי מדובר בנושא דחוף. במקור, ביטול חוק הספרים היה אמור לעבור לדיון ועדת החינוך ב-22 ביוני אולם משמעות הדבר היתה שבניגוד להצהרותיה של רגב, חוק הספרים לא יבוטל לפני שבוע הספר שיחל השנה ב-15 ביוני. על מנת לקבל פטור מחובת הנחה ולהעלות את ביטול החוק לקריאה ראשונה כבר מחר (שני) הפכה הצעת החוק הפרטית של ח"כ יואב קיש להצעת חוק ממשלתית.

השרה רגב הודיעה על ביטול חוק הספרים, הוראת שעה לתקופה קצובה בת שלוש שנים, במהלך נאומה בוועידת הארץ לתרבות בחודש מרץ. "החלטתי לבטל את חוק הספרים משום שהוא החטיא את מטרתו העיקרית, מחירי הספרים עלו והנפגע העיקרי מהחוק הוא האזרח. החוק אולי היטיב עם המו"לים או רשתות הספרים אבל בנקודת הקצה נפגע הצרכן. החלטתי נבעה מעיקרון העומד בבסיס המדיניות אותה אני מובילה - הנגשת תרבות לכל אזרחי ישראל. ספרים הם הרוח. לעם הספר מגיע ספר במחיר עממי, ולכן אגיש את הצעת החוק לביטול חוק הספרים כבר בימים הקרובים במטרה לבטלו עד שבוע הספר", אמרה אז רגב שמינתה בשנה שעברה ועדה לבדיקת החוק.

מסקנות ועדת הבדיקה לחוק, שמינתה רגב, עדיין לא פורסמו רשמית לעיון הציבור וממשרד התרבות נמסר לוואלה! תרבות שמסקנות הוועדה יוצגו בהמשך. בעבר פורסם ב"הארץ" כי חברי הוועדה מתנגדים לביטול החוק וכי הם המליצו על המשך ביצוע הוראת השעה, לפחות עד תום תקופת המבחן שנקבעה בה, חורף 2017. עוד קודם לישיבת ועדת השרים לחקיקה, פנתה יו"ר התאחדות המו"לים, רחלי אידלמן, במכתב לחברי הממשלה, וביקשה לא לבטל את החוק. "אין שום היגיון לבטל את החוק לפני שבוע הספר העברי כיוון ששבוע הספר הוא המקום שבו גם החוק מאפשר לתת הנחות על ספרים לציבור. בסופו של דבר תרם החוק לשיפור מצבם של הסופרים, לפתיחת חנויות ספרים פרטיות חדשות ולכך שהספרים הגיעו לציבור במחיר סביר".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
seperator

חוק הספרים נכנס לתוקפו בפברואר 2014 ומאז זכה לביקורות. בין היתר נטען כי גרם לעלייה במחירי הספרים ולירידה בהיקף הקנייה. החוק, שאושר בכנסת עוד ביולי 2013, אוסר בין השאר על חנויות הספרים למכור ספרות חדשה במחיר השונה מהמחיר המומלץ לצרכן - וזאת לתקופה של עד שנה וחצי ממועד היציאה לאור (למעט בתקופות שייקבעו בחוק כמו שבוע הספר ובאתרי הרשת, שבהן מותרת הנחה של עד 10%). מרבית הגורמים בענף שתמכו בחוק ראו בו מהלך שיימנע את שחיקת המחירים בשוק הספרים בישראל, יצמצם את הפסדי המו"לים וכן יאפשר מתן תמלוגים ראויים לסופרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully