וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהסלמה וביטול הופעות בינלאומיות בעקבות פיגוע הטרור בתל אביב

9.6.2016 / 14:45

בעקבות הפיגוע בשרונה, שהתרחש במקביל ל-2 הופעות בינלאומיות, בדקנו עד כמה חוששים מפיקים מביטולי הופעות בשל המצב הביטחוני. "אין שום חשש מביטול הופעתה של סיה", אומר לוואלה! תרבות אחד ממפיקי המופע, טל שרף

צלמים זמניים מורשים

בסרטון: תיעוד הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב

seperator

בזמן שאמנים בינלאומיים אמרו אמש בעת הופעותיהם בישראל בעברית ובערבית את המילה "שלום" – מאיימים שוב קולות המלחמה. קשה לחשוב על פער גדול יותר מאשר בין האסקפיזם שהציעו שתי ההופעות – תחושת החוף השלווה בהופעה של בריאן ווילסון ותחושת הקרקס בהופעת ההרכב די אנטוורד - למציאות הישראלית המדממת שהתקיימה במקביל. וכך, לקראת קיץ עמוס בהופעות של אמנים מחו"ל נוספה לחשש המפיקים מפגיעה בריווחיות בשל התחרות על כיס הקהל, החשש העתיק והמוכר מביטולי הופעות בשל המצב הביטחוני.

מפיק בכיר בתעשייה, שחתום על הבאת אמנים מהשורה הראשונה בעולם, אומר כי החשש לביטול הופעות יהפוך לממשי רק אם יהיו פיגועים נוספים. "האירוע קרה אתמול בלילה אחרי תקופה שקטה. זה לא שכל יומיים יש פה פיגועים בתל אביב ונכנסו לתקופה כזאת של התראות ולחץ. לא נופלים פה טילים בתל אביב. אנחנו לא במצב הזה. מעכלים את מה שקרה אתמול. בוא נראה מה יהיה בהמשך. זה מאוד תלוי אם זה אירוע נקודתי או שיהיה לו המשך. אם ניכנס לתקופה כמו שהיה פעם של טילים על תל אביב אז יהיו לזה השלכות. בינתיים קרה משהו אתמול והיום חוזרים לשיגרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בריאן ווילסון, הופעה ברעננה. לירון שניידר,
בריאן ווילסון, אמש/לירון שניידר

"אני חושב שאלה שהחליטו שהם מחוייבים לבוא לכאן יישארו עם המחוייבות שלהם. ההשפעה על ביטולים היא יותר מכיוון ה-BDS ומרוג'ר ווטרס מאשר מהמצב הביטחוני. אבל אולי אלה שמתלבטים יחשבו פעמיים", אומר לנו זאב אייזיק, הבעלים של האנגר 11 בתל אביב, שהפיק הופעות בינלאומיות רבות. "גם הכסף קובע. ישראל משלמת לאמנים הרבה יותר ממקומות אחרים. יש לזה השפעה גדולה מאוד".

"אין שום חשש מביטול הופעתה של סיה", אומר לוואלה! תרבות אחד ממפיקי המופע, טל שרף, "רק היום קיבלנו מהם מיילים שמפרטים איזה חדרים הם רוצים, מה היא אוהבת לאכול ומה לא, מה עוד הם רוצים. הכל בסדר, אתה יכול להיות רגוע". גם שותפו להפקת המופע, אילן אלקיים, מעביר את אותו מסר: "אין שום שינוי בהגעתה של סיה. הכל בסדר".

די אנטוורד, הופעה בראשון לציון. ניב אהרונסון
די אנטוורד בראשון לציון, אמש/ניב אהרונסון

בתעשיית המוזיקה קצת פחות רגועים ואף יש מי שחושש באשר לתגובתו של סנטנה, שאמור להופיע בארץ ב-30 ביולי בפארק הירקון. החשש הזה מבוסס על ניסיון העבר עם המוזיקאי. לפני בואו לארץ של סנטנה בתחילת שנות התשעים, מפיק המופע זאב אייזיק נתקל בחרדה מצד המוזיקאי. "סנטנה פחד מהמצב הביטחוני כאן. הייתי צריך להתחנן שלא יבטל את הופעתו. היה לו מנהל יהודי, אמרגן גדול, והוא טס במטוס הפרטי שלו מיוון במיוחד לאסוף אותו ולהרגיע אותו שאפשר להגיע לארץ. אחרת הוא לא היה מוכן לעלות על טיסה לכאן". בנוסף לכך, סנטנה היה אמור להופיע בארץ ביוני 2010 וביטל את הופעתו. בתקשורת בישראל פורסם כי הביטול נבע בגלל איומים מצד קבוצות אנטי ישראליות, אולם מנהלי המוזיאי הכחישו את טענה זאת. המפיק הוותיק שוקי ווייס, שמביא את סנטנה לארץ השנה, אמר לוואלה! תרבות: "ככל שידוע לי, כל ההופעות יתקיימו כמתוכנן".

בעוד שעולה חשש, לאור ניסיון העבר, מתגובה חרדתית של סנטנה למצב הביטחוני, ודאי אם הוא יסלים, קיימת בתעשייה תחושה שלא סביר לשמוע על ביטול מלהקת איגלס אוף דת מטאל, לאחר שבהופעתם קודם לכן ביולי של שנה שעברה בבארבי בתל אביב, סיפר חבר הלהקה ג'סי יוז כי קיבל פניה מרוג'ר ווטרס שביקש מהלהקה להימנע מהופעה, ודחה את הפניה בתוספת "פאק יו", ולאחר שכזכור מתקפת הטרור בפריז בנובמבר פגעה גם בהופעתם בתיאטרון בטאקלאן. "זה פגע להם בקישקעס, ואחרי זה הם לא הפסיקו להופיע, אז אני לא רואה שהם יבטלו הופעות בגלל מצב ביטחוני", אומר זאב אייזיק, בעלי האנגר 11.

איגלז אוב דת' מטאל. נמרוד סונדרס
איגלז אוף דת' מטאל/נמרוד סונדרס

האם תתוגבר האבטחה בהופעות הבינלאומיות בעקבות הפיגוע אמש? "בטוח שהמשטרה עכשיו תטיל על אמרגנים תוספת בשכר על אבטחה, על שיטור, לפחות בחודש הקרוב", אומר זאב אייזיק. "אם כרגע היא מבקשת, נניח, 50 או 80 שוטרים להופעה בפארק הירקון, עכשיו היא יכולה לדרוש נוכחות של 200 שוטרים בשכר. זה קורה לי הרבה בהאנגר 11, שכל פעם שיש התראות ביטחוניות, המשטרה אומרת לי: 'תקשיב, אתה חייב להגדיל את הכמויות של המאבטחים, ואנחנו דורשים גם שתיקח שיטור בשכר'. זה נטל כספי גדול על אמרגן. זה בטוח יקרה".

ההופעה הבינלאומית הראשונה שתתקיים מאז הפיגוע אמש היא של הרכב קטן יחסית, No Joy שמו, שתיערך הערב (חמישי) במועדון הפסאז' בתל אביב. "המופע הזה מיועד לקהל אלטרנטיבי ושונה. זה לא מופע המונים בו קיים סיכוי שאנשים לא יגיעו בגלל הפיגוע", אומר לנו המפיק אוהד עזרתי. "אני לא חושב שזה ישפיע על מכירת כרטיסים או על רצון אנשים לבוא. ההפך, זה מקום מפלט. גם הלהקה אמרה שהיא שמעה על זה ולא התרגשה יותר מדי. אני הייתי ציני מדי ואמרתי להם 'זה בסדר, זה מסוג הדברים שקורים מדי פעם'. אנחנו לא יכולים להפסיק את החיים. אם נפסיק את הפאן בחיים זה מה שיהרוג אותנו באמת. אני לא אפסיק גם אם תהיה מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully