וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמחים בריאליטי: "המתמחים" סוחפת ומהנה כמעט כמו "האנטומיה של גריי"

17.6.2016 / 0:00

עם גיבורים מרתקים, הצצה לחיים הפרטיים וצילומי תקריב של איברים פנימיים, "המתמחים" של קשת עובדת הרבה יותר טוב מ"גיבורים", המתחרה של ערוץ 10

המתמחים/יח"צ
יכול להיות ש"המתמחים" תפתור את אחת השאלות הגדולות שליוו את חובבי הטלוויזיה בעשורים האחרונים: האמנם חייהם של רופאים כפי שהצטיירו בסדרות הטלוויזיה הרפואיות לאורך השנים אכן כל כך מעניינים

קיצור קיבה הוא הליך שמבוסס במהותו על מידת רמאות מסוימת. ההליך מציע לאנשים שלא מצליחים לשמור על אורח חיים בריא קיצור דרך לגזרה חטובה יותר. ב"המתמחים", הדוקו-ריאליטי החדשה שעלתה בקשת, יופיע בפרקים הבאים מטופל שעובר את ההליך הזה, ומדובר בבחירה הולמת למדי שכן בקשת מנסים לשווק את "המתמחים" כ"סדרת דרמה אמיתית" (והם לא לבד - "גיבורים" של ערוץ 10 שעלתה לשידור מוקדם יותר השבוע משווקת כ"דוקו-אקשן"), כמו הקיבה שמתחבאת מתחת לשכבה עבה ומבחילה של שומן, כך גם המהות האמיתית של "המתמחים" (ו"גיבורים"): דוקו-ריאליטי קלאסית. יוצריה יכולים לכנותה "דוקו-דרמה" עד מחר, כי בחדר השינה שלי ביכולתי להעמיד פנים שאני מלך חדי הקרן הבלתי ניתן להכנעה. בעולם האמיתי אני עיתונאי.

"המתמחים" מבית קודה תקשורת (על העריכה אמון גל רז) עוקבת אחרי חמישה רופאים מנתחים בבית החולים תל השומר הנמצאים בשלבים שונים בשנות ההתמחות שלהם. אלא שבניגוד ל"איכילוב" שהפציעה על מסכינו לפני שלוש שנים והיתה יותר דוקומנטרית וכבדה, "המתמחים" אכן חותכת לכיוון הדרמה אבל עוצרת לפני שהיא מגיעה למטרה. אם תרצו, "המתמחים" היא הניסיון הטוב ביותר לחיקוי "האנטומיה של גריי" שהגיע למסך הישראלי. בדיוק כמו במקור הסבוני של שונדה ריימס, גם ב"המתמחים" יש דגש על חייהם האישיים של הרופאים (כמו שיחות פרטיות בחדר ההכנה לניתוח) ובדיוק כמו במקור, גם ב"המתמחים" הצופים זוכים להיכרות עם המטופלים ועם סיפור חייהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חותכים לכיוון הדרמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנקודה הזו שווה להדגיש שלפחות לפי הפרק הראשון, "המתמחים" עובדת הרבה יותר טוב מ"גיבורים". בעוד "גיבורים" מתפצלת על פני כמה גורמי הצלה (שוטרים, כבאי אש, רופאים), "המתמחים" מתמקדת בתחום הרפואה ומציבה מול המצלמה דמויות הרבה יותר מעניינות עם סיפורי רקע הרבה יותר מעניינים. קשה שלא להיכבש בקסמו של ד"ר חן שפטר שיוצא נגד רופאים בכירים כי הוא בטוח שהוא יודע מהו הפתרון הטוב עבור המטופל ולאחר מכן לראות כיצד הוא לומד מטעויותיו. במילים אחרות, "המתמחים" הרבה יותר סקסית מ"גיבורים" וזה באמת בסדר גמור כי לדוקו-ריאליטי מותר להיות סקסית.

יכול להיות ש"המתמחים" תפתור את אחת השאלות הגדולות שליוו את חובבי הטלוויזיה בעשורים האחרונים: האומנם חייהם של רופאים כפי שהצטיירו בסדרות הטלוויזיה הרפואיות לאורך השנים אכן כל כך מעניינים (והמהדרין יוסיפו: ומלאים בסקס בחדרי הציוד). "איכילוב" הציגה את הצד האפור של המתמחים, "המתמחים", לפי פרקה הראשון, קולטת במצלמה את כל צבעי הקשת ומציגה הן את הצד הטכני (תקריבים על איברים מדממים) והן את הצד הרגשי (נבירה באישיותם של גיבוריה). עד ש"המתמחים" תפתור את השאלה שהוצגה לפני כמה שורות, היא לגמרי יכולה להעביר לכם את הזמן בקלות עד שמרדית' תחזור ותתלבט האם להיכנס לזוגיות עם ריגס.

עוד באותו נושא

אל יתהלל: למרות הקצב המהיר, קשה לשרוד את "גיבורים"

לכתבה המלאה

בקטנה

היה ראוי ש"המתמחים" שמציגה את ההשלכות מתנאי העסקתם של גיבוריה תתייחס באופן ישיר למאבק שמנהלים הרופאים המתמחים. השעות הארוכות שבהן עובדים המתמחים משפיעות גם על בני משפחותיהם אבל בעיקר על הציבור. בטווח הקצר, הצלחת מאבק המתמחים וקיצור משמרות שאורכות 26 שעות אולי יפגעו בדרמה המצולמת אבל בטווח הארוך, הציבור כולו ירוויח.

  • עוד באותו נושא:
  • המתמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully