וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטן מלאה: "קרב השפים הגדול" מענגת לפרקים, אבל ארוכה מדי

16.6.2016 / 0:00

הטראש טוק ב"קרב השפים הגדול", שבה הופכים אייל שני ויונתן רושפלד משופטים לנשפטים, מספק את הסחורה, בזכות הטאלנטים שיודעים מה מתבקש מהם הן במטבח והן מול המצלמה. הבעיה היא שהפרקים מסרבים להסתיים - ושז'אנר תוכניות הבישול מיצה את עצמו

צילום מסך
חושבים שביקורת הטלוויזיה הזו נוראית? חכו שתראו את תוכנית הטלוויזיה שאפיק

למען האמת, קשה להבין למה "קרב השפים הגדול" עלתה לשידור רק עכשיו. חמש שנים לאחר שמלחמת האגו הגדולה בין אייל שני ויונתן רושפלד יצאה לדרך בעונה השנייה של "מאסטר שף", זוכים חובבי ז'אנר תוכניות הבישול לקינוח מתוק: תוכנית חדשה שמוקדשת כולה לשאלה מי השף הטוב יותר מבין השניים. צוות התוכנית הטיס את רושפלד ושני לאיטליה (זו כבר תוכנית הריאליטי השנייה שהופכת את איטליה לביתה החודש. הראשונה היתה "המירוץ למיליון") ושם השניים מתמודדים במשימות בישול שונות ומשונות שמושפעות מהאזורים השונים של איטליה. כלומר, השניים עומדים לשיפוט.

לכאורה, זו הנקמה המושלמת: לאחר שרושפלד ושני קטלו מאות אנשים, הגיע תורם להיקטל בגלל בצק מתוק או מרק עיסתי. אם נשכח שמדובר בשני שפים מקצועיים בעלי מוניטין, בסך הכל, זה מה שכל צרכן תרבות רוצה: הוא רוצה לבקר את המבקר. הרי כל מי שלא מסוגל לעשות, מבקר. אז הנה, בואו נראה מה הם יכולים לעשות. חושבים שביקורת הטלוויזיה הזו נוראית? חכו שתראו את תוכנית הטלוויזיה שאפיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראש טוק מענג/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארבעה פרקים מרכיבים את "קרב השפים הגדול" אבל כמו תוכניות קודמות שעלו לאחרונה על המסך ("גיבורים" בערוץ 10 למשל) - היא פשוט ארוכה מדי. אל תטעו, הטראשטוק בין רושפלד ושני מענג. אפילו מאוד מענג. שני השפים יודעים היטב מה מתבקש מהם הן במטבח והן מול המצלמה והם מספקים את הסחורה. עד כדי כך מספקים את הסחורה שחטא הגרגרנות קם לחיים ו"קרב השפים הגדול" על שבע משימותיה (!) בכל פרק מסרבת להסתיים. אין סיבה שתוכנית כמו "קרב השפים הגדול" תימשך שעה וחצי. משולש פיצה אחד זה נפלא, שני משולשים זה בכלל נהדר. מגש פיצה שלם כבר יגרום לבחילה.

זה באמת חבל. "קרב השפים הגדול" מרעננת את ז'אנר תוכניות הבישול בקשת שמעט קרטע בשנה האחרונה ("בייק אוף" והעונה החמישית של "מאסטר שף" לא זהרו ברייטינג, דיווחים על ביטול פורמט הבישול "פוד-טראק"), גורמת לחיוכים להפציע על הפנים ברגעים לא צפויים ויכולה להוות מתאבן טלוויזיוני נאה. רק שכתוכנית שלמה, מדובר בכאב ראש לא קטן. לפעמים צריך לדעת מתי לבקש את החשבון.

עוד באותו נושא

מתוקה, עכשיו באים? "בייק אוף ישראל" לא אפויה עד הסוף

לכתבה המלאה

בקטנה

אף אחד לא מצפה לגדולות ולנצורות מעונת המלפפונים הטלוויזיונית שסובלת השנה גם מאליפות אירופה בכדורגל וגם מהאולימפיאדה בברזיל אבל בזמן שברשת דוהרים על הצלחת "משחקי השף", אולי שווה שמישהו בקשת יסגור את המטבח ויעבור לדבר הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully