וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשמורת אחרונה: "מנהל לילה" היא מותחן ריגול אלגנטי, נבון ובריטי במיוחד

16.6.2016 / 0:00

נוכחותם המשותפת של טום הידלסטון ויו לורי על המסך יוצרת מתח ממגנט, אבל אוליביה קולמן ("ברודצ'רץ'") היא זו שגונבת את ההצגה בסדרה החדשה של BBC ו-AMC

יח"צ - חד פעמי

העדכון האחרון במסגרת חרושת השמועות בנוגע לסרט ג'יימס בונד הבא, גורס כי דניאל קרייג ויתר על סכום עתק שיחזיר אותו לנעלי הסוכן בשירות הוד מעלתה, ושהשם הכי חם היום בבורסת המיועדים להחליף אותו הוא טום הידלסטון אהוב הבנות, שמוכר בעיקר מתפקידו בסרטי "הנוקמים" כלוקי, אחיו של האל ת'ור. הידלסטון, עם זאת, הכחיש את השמועה מספר פעמים. "למיטב ידיעתי התפקיד בכלל לא פנוי", הוא אמר בחודש מאי בתוכנית של גרהם נורטון ב-BBC, ובשבוע שעבר השתתף בפאנל בקומיק קון בפילדלפיה ואמר לקהל כי הוא לא חושב שתהיה בקרוב הודעה שתכריז עליו כעל ג'יימס בונד הבא.

הסיבה לצמיחת שמועה הזו מלכתחילה היא תפקידו הראשי של הידלסטון במיני-סדרת הריגול "מנהל לילה", הפקה משותפת של BBC הבריטית ו-AMC האמריקאית על פי הספר באותו שם של ג'ון לה קארה. הידלסטון מגלם בה את ג'ונתן פיין, מנהל לילה במלון פאר בציריך, חייל לשעבר שנסחף לעולם הביון ומתחזה לפושע נמלט כדי להשתחל לאנשים הקרובים לריצ'רד רופר (יו לורי, מעריץ נלהב של לה קארה), איש עסקים עשיר כאילו-מהוגן, אבל בפועל סוחר נשק שעסקיו חובקי עולם.

קל בהחלט למתוח קו בין ג'יימס בונד ל"מנהל לילה". גם כאן ענייני הביון הולכים יד ביד עם אסתטיקה יוקרתית ברחבי העולם - הסדרה צולמה בין היתר בספרד, שוויץ, מרוקו, מצרים וטורקיה - עם וילות מפוארות על רקע נופי ים כחול, מלונות מהממים באתרי סקי מושלגים, מסיבות ראוותניות, תכשיטים נוצצים וכן הלאה. אבל כתמיד אצל לה קארה, מדובר בעסקים מורכבים, אפלים, פוליטיים ונאמנים בהרבה למציאות מאשר אצל פרי יצירתו של איאן פלמינג. דמותו של רופר אמינה מספיק כדי שנבין כי היא מייצגת אנשים ממשיים בעולם האמיתי - הוא נתפס כפילנתרופ רב קסם וחן בקרב ההמונים, אבל בפועל מדובר באדם רב עוצמה המנצל את קשריו בחלונות הגבוהים ביותר כדי לעשות מעשים רעים הרחק מעיני הציבור ובלי שיידרש לתת דין וחשבון. השילוב בין הזוהר וההוד לבין הזוועות שמאפשרות אותו, מועבר באופן יפהפה ומבריק בפתיח של "מנהל לילה" - בזה אחר זה הוא ממיר אימג'ים שמזוהים עם יוקרה לאמצעי לחימה ואלימות, ולהפך.

כיאה לפתיח מוצלח, הוא מעבר היטב את רוחה של הסדרה כולה: מותחן ריגול אלגנטי, מצוחצח, נבון ובריטי במיוחד. גם כאשר יש אירועים מסעירים הם מתוארים באיפוק יחסי, ואותה רוח שורה גם על הדיאלוגים, הסומכים על האינטליגנציה של הצופה. חרף המראות המרהיבים והרחוקים של הסדרה, נדמה שרגליה נטועות בקרקע המציאות. וטוב שכך, כי יש בה כמה רגעים שהם בכל זאת נראים מעט מתוסרטים ומוגזמים מדי, לפחות יחסית אל יתר ההתרחשויות בסדרה. סצנה כזו מגיעה כבר בהתחלה, כאשר פיין הולך בשאננות קלישאתית בכיכר תחריר הנפיצה במהלך ההפגנות האלימות של ההמונים, וגם בהמשך הסדרה הוא מפגין רמבואיות מופרזת אחרי שהוא מתחזה לפושע נמלט על מנת להשתחל למעגל הקרוב של רופר. וכאשר פיין מוזהר בשלבים הראשונים להתרחק מזוגתו של רופר (אליזבת דביקי הוויקינגית, "גטסבי הגדול"), די ברור מה הולך לקרות אחר כך.

עוד באותו נושא

סם מוות: "האמריקנים" הפכה לדרמת יחסים עדינה שבמקרה עוסקת במרגלים

לכתבה המלאה
מנהל לילה.
מתח ממגנט. טום הידלסטון

הדבר העיקרי שמאזן את הגליצ'ים האלה הוא ההתרחשויות באנגליה, ובעיקר דמותה של אוליביה קולמן ("ברודצ'רץ'") כסוכנת המגייסת ומפעילה את פיין בניסיון להפיל את רופר, במקביל למאבקיה התדירים בהמוני גורמים מבפנים המנסים להכשיל את המאמצים שלה. התיאור הפוליטי האפור הזה נראה כל כך אמין ומתסכל, וקולמן כהרגלה נפלאה וגונבת את ההצגה משני הכוכבים, מה שרחוק מלהיות עניין של מה בכך. כי באופן לא מפתיע, הידלסטון ולורי מעולים. זה נכון גם לחוד - הידלסטון מצליח למרות הכל לשכנע כמישהו בעל יושרה ואומץ גדולים וגם כאדם רגיל, לורי מקסים ומפחיד בה בעת - אבל בעיקר ביחד. המפגשים ביניהם על המסך יוצרים מתח ממגנט.

התוצאה הסופית היא יצירה לא גדולה במיוחד אבל מבדרת ומספקת, היוצאת נשכרת מהעובדה שהיא מונה שמונה פרקים בלבד - צפיית קיץ מהירה וצוננת עם שלושה שחקנים נפלאים. אם בנוסף לכך הידלסטון יהפוך בזכותה לבונד הבא, ובכן, זה בונוס שלבדו מצדיק את קיומה.


"מנהל לילה" משודרת בערוץ AMC בימי רביעי ב-21:00.

  • עוד באותו נושא:
  • מנהל לילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully