וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוען לכתר: כך נכנס אדם למברט לנעליו של פרדי מרקיורי

24.6.2016 / 6:45

הנער היהודי עם השיער הצבוע והמיניות המעורפלת שהטריף את ארה"ב ב"אמריקן איידול", הצליח לפרוץ לעצמו מעמד של אמן לגיטימי. היום, כשמאחוריו אלבומים מצליחים וקהל מעריצים נאמן, וכשהוא מוביל את אחד מהרכבי הרוק המצליחים בהיסטוריה, הוא מעז לחלום הכי רחוק שאפשר

אדם למברט. GettyImages
אף אחד לא זוכר את המקום הראשון. אדם למברט/GettyImages

נתחיל מהמובן מאליו: אדם למברט הוא לא פרדי מרקיורי. אם כי נדמה שלקראת הופעתו המדוברת עם להקת קווין בארץ בספטמבר הקרוב, יש מי שצריך שיזכירו לו את זה. הוא לא פרדי מרקיורי, אבל זו גם לא להקת מחווה או להקת קאברים לקווין. אז מי הוא בכלל אדם למברט? את התהילה שלו למברט חייב לעונה השמינית של "אמריקן איידול", בה הגיע למקום השני. זו היתה התמודדות שחרגה בהרבה מגבולות התוכנית, והשאירה שיקולים של מוזיקה ופרפורמנס מאחור לטובת הפוליטיקה. למברט הפסיד, אבל כמו במקרים רבים בז'אנר, היה המנצח האמיתי, גם אם לא הרשמי, של העונה, והמשיך מאז לקריירה נאה ולשיתוף פעולה עם להקת קווין, שמתנהל בהצלחה כבר חמש שנים.

בינואר 2009 הגיע למברט, יהודי בן 26, למבחני הכניסה של "אמריקן איידול". הבמה לא היתה זרה לו — מגיל צעיר הוא לקח חלק בחוגי שירה ותיאטרון שהיו, לדבריו, המקום בו יכול היה להוציא את האנרגיות שגעשו בו. באותו אודישן ביצע למברט, במה שנראה כיום כרמז מטרים עבה במיוחד, את "Bohemian Rhapsody" של קווין, וקיבל אור ירוק מארבעת השופטים להמשיך הלאה. כבר באותו הרגע נולד כוכב, אך הדרך של למברט בתכנית רחוקה היתה מלהיות סלולה.

"לפני האודישן ישנתי אולי שעה, מרוב חרדה", סיפר עם סיום העונה ל"לוס אנג'לס טיימס". "אמרתי לעצמי: 'אתה עוד מעט בן 27. מה יש לך לזקוף לזכותך? אתה עובד, אתה משלם חשבונות. אתה רוצה לעשות משהו גדול? כן, אני רוצה'. ראיתי אנשים שהודחו מ'איידול' מקבלים תפקידים ראשיים בברודוויי. במקרה הגרוע הייתי משדרג את קריירת התיאטרון שלי, ובמקרה הטוב אוכל להצליח בגדול. לא ידעתי מה הולך להיות".

עד מהרה למברט הפך לכוכב של העונה, ולאחד המתמודדים הבולטים בהיסטוריה של המותג "אמריקן איידול". הביצוע שלו ל-"Mad World" בגרסה של גארי ג'ולס נחשב עד היום לאחד הביצועים הטובים בתוכנית, וכבר אז זיכה אותו בכבוד נדיר: לאחר תשואות ארוכות מהקהל באולפן הצטרף אליהם גם סיימון קאוול, נעמד על רגליו והצטרף למריעים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אל הגמר הגיע למברט ביחד עם קריס אלן. מי? בדיוק. אלן היה נוצרי אדוק ונשוי בן 23 מארקנסו, כזה שייצג את ערכי המשפחה הכל-אמריקאיים שארצות הברית אוהבת כל כך להאדיר. מולו עמד למברט הליברלי, בעל המיניות המעורפלת, שיערו צבוע שחור בוהק, על ציפורניו לק באותו הצבע ואיפור כבד בעיניו. זה לא היה קרב על יכולות מוזיקליות, על נוכחות בימתית או על שירים אהובים. זו היתה מלחמה על הבית. האיידול האמריקאי שמגדיר במובנים רבים את האמריקאיות, וזו לא היתה מוכנה עדיין לאיידול בדמותו של למברט. הימין הקיצוני התגייס נגדו, כשקריס אלן מהווה רק פיון במלחמת החורמה שלהם נגד למברט וסט הערכים הליברלי שהביא עמו. בכנסיות נשאו דרשות הקוראות להצביע לאלן, פעילים כינו את למברט "איום על אמריקה". הקולות האלו ניצחו: מירב ההצבעות הלכו לאלן, ולמברט נותר אמנם בלי התואר, אך עם עיטורי כבוד של לוחם צדק. זה, והיותו ללא כל ספק הזמר הטוב מבין השניים. למברט הצליח, הוא עשה משהו גדול באמת.

אדם למברט נולד ב-29 בינואר 1982 באינדיאנפוליס לאב ממוצא נורבגי ואם יהודייה ממוצא רומני. כשהיה תינוק, עברה המשפחה לסן דייגו, שם גדל ונחשף לראשונה לעולם המוזיקה והתיאטרון. אביו, אבר, היה שדרן חובב בתחנת רדיו אוניברסיטאית ולמברט גדל בבית עמוס תקליטים. בילדותו האזין לאותם תקליטים של אביו, שכללו בעיקר את הגרייטפול דד, בוב דילן ובוב מארלי. אחת הקלטות הראשונות שהיו ברשותו היתה קלטת רמיקסים של פאולה עבדול, לימים שופטת ב"אמריקן איידול". בתיכון החל לצפות ב- MTV, אז נחשף לעוד אמני פופ כמו בריטני ספירס וכריסטינה אגילרה, אן סינק ובקסטריט בויז.

למברט זוכר שהיה ילד היפראקטיבי: "היתה לי המון אנרגיה, וההורים שלי ניסו להבין מה אני רוצה לעשות עם עצמי", סיפר בריאיון. "רשמו אותי לחוג כדורגל ולא ממש אהבתי את זה. הייתי בצופים בשלב מסוים, שיעורי שחייה… הם ניסו הכל". בגיל עשר הוא הצטרף לתיאטרון מקומי. "הייתי מאוד יצירתי, אז הם הבינו לבסוף שזה מקומי הטבעי". בגיל 12 השתתף בהפקה מקומית של "כנר על הגג", אז התאהב סופית בתיאטרון המוזיקלי ובמחזות זמר.

אדם למברט. GettyImages
מצא את מקומו על הבמה/GettyImages

הוריו, שזיהו את התשוקה לאמנויות הבמה, השיגו ללמברט סוכן בלוס אנג'לס, ולעתים קרובות היו הוא ואחיו הצעיר, ניל, נוסעים העירה לאודישנים. עבודות בתיאטרון הוא לא קיבל, אבל החל להופיע בפרסומות. בהמשך, הצטרף לחוג התיאטרון בבית הספר התיכון שלו, כמו גם להרכב ג'אז בית ספרי. ציונים לא טובים היו לדבריו מה שמנע ממנו מלהתקבל למחלקות התיאטרון של האוניברסיטאות הטובות, כמו זו של אוניברסיטת ניו יורק. הוא התלבט אם ללמוד בקולג' מקומי, אך לאט לאט איבד עניין בלימודים וניסה לתחזק את קריירת התיאטרון. את העבודה הראשונה שלו קיבל בגיל 19, בצוות בידור של ספינת שיט.

הוא בילה עשרה חודשים על הספינה, ולאחר שחזר לקליפורניה נשלח שוב אל מעבר לים, במסגרת תפקיד במחזמר "שיער". הוא בילה חצי שנה בברלין, שם, הוא מעיד, החל להרגיש נוח יותר עם עצמו ועם זהותו המינית. הוא המשיך לצבור קליומטרז' על הבמות תוך כדי שהוא ממשיך לגבש את עצמו כאדם וכמוזיקאי, ולאודישנים ל"איידול" הגיע כשהוא כבר חלק מהקאסט של המחזמר המצליח "Wicked", בהפקתו הלוס אנג'לסית.

התקופה שאחרי "איידול" לא תמיד היתה פשוטה. למרות שיצא מהארון כבר שנים קודם, אחרי התחרות עשה זאת גם באופן פומבי. בשנה שעברה התייחס ליציאה שלו מהארון אז, וסיפר למגזין "Out" כי באותה תקופה לא היו יותר מדי כוכבי פופ מחוץ לארון שיכול היה ללכת בעקבותיהם מלבד "אלטון ג'ון וג'ורג' מייקל, שהיציאה שלו מהארון היתה פשוט מעדן לצהובונים". רבים זוכרים היום אפילו את פרדי מרקיורי בתור זה שמת מאיידס, אמר.

אלבום הסולו הראשון שלו "For Your Entertainment" נהנה מכותבים מהשורה הראשונה של הפופ העולמי, כמו ליידי גאגא ופינק. האלבום והשירים מתוכו נהנו מהצלחה מסחרית צנועה באופן יחסי, אך למברט השכיל לגבש סביבו קהל מאזינים נאמן, כזה שהמשיך איתו מאיידול וימשיך איתו גם לשני האלבומים הבאים שלו:
"Trespassing" ו-"The Original High", שיצאו ב- 2012 ו-2015 בהתאמה. הסינגל "Ghost Town" הפך ללהיט לא קטן, עם השמעות רבות בתחנות הרדיו ופזילה למצעדי הדאנס. למברט לא מפסיק להמציא את עצמו מחדש, ובמקביל לשמור על התיאטרליות ורמת הפרפורמנס שאפיינה אותו מימיו הראשונים בתודעה הציבורית.

שיתוף הפעולה עם קווין החל באופן ראשוני עוד ב"איידול". בריאן מיי ורוג'ר טיילור התארחו אז בתוכנית, וביצעו עם למברט וקריס אלן את "We Are the Champions". מיי יעיד בהמשך שכבר אז סימן את למברט כמועמד פוטנציאלי להופיע איתו ועם טיילור, וששקל את הרעיון עוד כשצפה באותו אודישן מוקדם בו ביצע את "רפסודיה בוהמית". אחרי כמה שנים בהן הופיעו באופן מזדמן באירועים מיוחדים, הצטרף למברט באופן רשמי להרכב המתקרא "קווין ואדם למברט". כי פרדי מרקיורי, כבר אמרנו, הוא לא, וגם לא מתכוון להיות. "קשה לשיר שירים של קווין, ואז אדם מגיע, ועושה את זה בקלות. הוא יכול לעשות את זה מתוך שינה". אמר בריאן מיי בריאיון לטלוויזיה היפנית. "אני חושב שפרדי היה מסתכל על הבחור הזה ואומר 'המממ… כן. אוקיי'".

סיבובי ההופעות של קווין ואדם למברט זוכים להצלחה בעיקר באירופה, והם מצליחים אפילו להשתיק את טהרני קווין הגדולים ביותר. אמנם אין קווין בלי פרדי מרקיורי, אבל קווין ואדם למברט הם להקה לא רעה בפני עצמה. למרות שאין ספק שהופעה עם ההרכב המונומנטלי הזה מהווה שיא בקריירה של למברט, הוא לא מתכוון להפסיק עכשיו. בחודשים הקרובים הוא יככב בגרסה המחודשת של "מופע הקולנוע של רוקי". גם במקרה הזה הוא הולך בצעדיו של אליל מוזיקלי, ויגלם את תפקיד אדי, שבגרסה המקומית היה שייך למיטלוף. בנוסף, הוא לא שוכח את המקורות שלו בתחרויות שירה, והצטרף לצוות השיפוט של "אקס פקטור" האוסטרלית. בסוף אפילו קווין עוד תהיה קטנה עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • אדם למברט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully