וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של פיקה 2016: המדריך לעונת הקיץ הטלוויזיונית בחו"ל - חלק ב'

סטודנטית שמואשמת ברצח שותפתה לדירה, פארודיה פרועה על "אבודים", שני חוקרים צעירים באנגליה נאבקים נגד כוח פוליטי וזמר קאנטרי שחוק שמתחזה לכומר. סקירת הסדרות החדשות בארה"ב ומעבר לה

צילום מסך

Wrecked

מה: גרסה קומית של רשת TBS ל"אבודים": חבורת זרים נקלעת לאי בודד אחרי שמטוסם התרסק, וכעת נאלצת לשרוד ולחיות ביחד. הקאסט ברובו לא מוכר, אבל גיקים של קומדיה יעלצו למצוא כאן בתפקיד אחד הניצולים את ריס דרבי, הלא הוא מורי מ"טיסת הקונקורד".

למה כן: הסדרה אמנם לא הצליחה לשמור על אחידות בפרקים הראשונים שלה, אבל הפרק הראשון לבדו קונה לה את סבלנותנו. הוא כולל כמה רגעים ממש מצחיקים, כלומר ברמה של שאגות צחוק, שמצליחים לחפות על הרגעים שבהם ניכר כי היא לא תמיד מצליחה לשמר את השטיק שלה. הכישרון הגדול שם, היא פשוט צריכה לעלות על דרך המלך.

למה לא: לאורך חלק ניכר מהצפייה אי אפשר להתנער מהתחושה שהסדרה הזו מגיעה באיחור של לפחות חצי עשור. "אבודים" היא מתופעות התרבות של שנות ה-2000, ופארודיה עליה עכשיו, שש שנים אחרי שהסתיימה, נראית כמו הצתה מאוחרת במיוחד.

Still the King

מה: קומדיה חדשה בכיכובו של זמר הקאנטרי (ואביה של מיילי) בילי ריי סיירוס, העוקבת אחר כוכב קאנטרי שחוק, חובב אלכוהול וסמים, שמגלה כי יש לו בת בת 15 שלא ידע על קיומה, וכעת עליו לשלם מזונות לפני שבכלל יוכל לפגוש אותה. בתוך כך הוא מסתבך עם החוק ונאלץ לעשות עבודות שירות בכנסייה, אבל מוצא אפשרות להתחמק ממנה - התחזות לכומר החדש.

למה כן: הסדרה תופסת את הנישה שהותירה אחריה "לגדל את הופ" - לבנים לא יוצלחים בדרום ארה"ב עם לב טוב והתנהגויות מגעילות - ועושה זאת באופן מבדר וחמוד, גם אם לא קורע מצחוק. בילי ריי סיירוס - שגם משמש כאחד מיוצרי ומפיקי הסדרה - לועג קצת לתדמית של עצמו, מפזר קסם ומבהיר גם למי שאינו חובב קאנטרי שקורץ מחומר של כוכבים. חובבי "סאטרדיי נייט לייב" יתקשו לא להעלות על דעתם את החיקוי של ג'ייסון סודייקיס לסיירוס, מה שמהווה בונוס.

למה לא: קסם אולי יש לסיירוס, אבל קשה לומר שהוא איזה קומיקאי יוצא דופן. בדומה לו, גם לסדרה נדמה שחסר משהו שיהפוך אותה למוצלחת באמת. הכתיבה פשוט לא מספיק חדה ואין רגעים מצחיקים באמת או שאינם נראים כמו משהו שכבר ראינו.

Guilt

מה: סבוניית מסתורין על סטודנטית אמריקאית בלונדון ששותפתה לדירה מתה והיא הופכת לחשודה. נשמע לכם מוכר? כן, "Guilt" עשויה להישמע כמו עיבוד טלוויזיוני לסיפורה של אמנדה נוקס, צעירה אמריקאית שהואשמה ברצח שותפתה לדירה באיטליה בשנת 2007. לידע כללי, "Guilt" לא מבוססת על סיפורה של נוקס. פריט טריוויה קטן - חובבי "באפי קוטלת הערפדים" ישמחו לראות את אנתוני סטיוארט הד מגלם את אביה של הסטודנטית המואשמת ברצח. את הסטודנטית, אגב, מגלמת דייזי הד, בתו הביולוגית של אנתוני סטיוארט הד.

למה כן: "Guilt" משודרת בערוץ Freeform (לשעבר ABC Family) וכראוי לאכסניה שבה היא שוהה, היא מקפידה להיצמד לנוסחה שהפכה את "שקרניות קטנות" להצלחה היסטרית: סבוניית טראש שלא מדגמנת משחק משובח אולם מצליחה להעביר ארבעים דקות בכיף.

למה לא: כי היא לא מספיק טובה. למרות ש-"Guilt" עלתה לשידור בחודשי הקיץ היבשים, תרתי משמע, היא עדיין לא מצליחה לעמוד ברף הבידורי שהציבו סדרות קיץ קודמות ("עיירה ללא מוצא" למשל). נאמר זאת כך, סביר להניח שתגיעו ל-"Guilt" אחרי שממש תמצו את כל האפשרויות.

New Blood

מה: דרמה משטרתית של BBC על שני חוקרים צעירים שאינם מכירים זה את זה - האחד שוטר שקיבל הזדמנות להיות בלש (בן טבאסולי) והשני עובד ביחידה לא משטרתית לחקירות הונאה (מארק סטרפן) - מתחילים במהלך החקירות הנפרדות שלהם להיתקל זה בזה שוב ושוב, ומבינים שעליהם לחבור אחד לשני. במהרה השניים מוצאים את עצמם מול כוח פוליטי עצום שמנסה לעצור אותם.

למה כן: הסדרה מחולקת כך שכל שלושה פרקים מגוללים סיפור אחד, ונחמד לדעת שאפשר להשקיע בכל אחד מהמקרים שלוש שעות ולסגור עניין. הסיפור עצמו (הראשון מהם, על כל פנים) סולידי, לא מבריק בשום צורה אבל בנוי היטב וקושר את הקצוות.

למה לא: אלוהים אדירים, כמה שהיא נמרחת. לא העלילה עצמה, שדווקא מגו?ללת באופן יעיל, אבל ניכר שהצורך למלא כמעט שעת שידור שלמה פוגע בה מאוד. זה מתבטא בדיאלוגים עקרים שלא נגמרים ("אני אהיה השוטר הטוב ואתה השוטר הרע", "לא, אני אהיה השוטר הטוב ואתה הרע"), סצנות ארכניות, והכי מעצבן - קטעי מעבר של נופי לונדון. מעבר לזה, טבאסולי פשוט שחקן גרוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully