וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלגן שלא ראוי למדינה דמוקרטית": נתן דטנר מגיב לראשונה לסערת מירי רגב

1.7.2016 / 13:10

ארבעה ימים לאחר שכינה את מירי רגב "חתולת רחוב", נתן דטנר התייחס לראשונה לסערה שהתעוררה בעקבות כך. "זה נפל עליי כרעם ביום בהיר, נעשה אי צדק מוחלט"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: נתן דטנר על מירי רגב ב"פנים אמיתיות")

בארבעת הימים הסוערים שעברו מאז הואשם בידי מירי רגב ב"התנשאות, גזענות ושוביניזם" כיוון שכינה אותה "חתולת רחוב" בתוכנית "פנים אמיתיות" של אמנון לוי, שמר נתן דטנר על שתיקה. היום (שישי) בצהריים, הוא שבר אותה בתוכנית שלו ושל אודיה קורן בגלי צה"ל.

בשלב מוקדם של התוכנית, ביקשה קורן להתייחס ל"פיל שבחדר", ודטנר עשה זאת ופצח עמה בדיאלוג ארוך, בו התייחס לדבריו, לסערה שהתחוללה בעקבותיהם, ולבחירה שלו לא להגיב עד כה.

"עברתי חוויה, לקחתי אוויר והמשכתי. היתה רשימה באיזה עיתון עם עשרת השמות שאוזכרו הכי הרבה באינטרנט בשבוע האחרון, וגיליתי שאני לא שם. אמרתי לעצמי 'איך זה יכול להיות? מה לא עשיתי? עם מי לא רבתי? ועדיין אני לא ברשימה. מילא שאני לא במקום הראשון, אפילו בעשירייה? אז מה זה שווה?' ואז הסתכלתי וראיתי שזה רשימת הסלבס, וכנראה שאני לא סלב", אמר דטנר בנימה מבודחת ועבר לטון רציני.

"לא האמנתי שמשהו הולך לקרות. זה נפל עליי כרעם ביום בהיר. לקחו את מה שאמרתי, ואז התחילו ליפול עליי דברים. הרגשתי אי צדק מוחלט. הייתי צריך ללכת 12 קילומטר כדי להירגע. לא הפסקתי ללכת. דיברתי איתך (אודיה) ושמעתי מוזיקה. זה איפוק לא רק מנטלי אלא פיזי, וזה כואב להתאפק ככה"

נתן דטנר. איציק בירן, מערכת וואלה! NEWS
"כאב מנטלי ופיזי". נתן דטנר/מערכת וואלה! NEWS, איציק בירן

"למה להתאפק? הייתי בהתלבטות. דיברתי עם אנשים ששאלו אותי 'בשביל מה היית צריך להגיד את מה שאמרתי?' ואמרתי להם 'רבותיי, תקשיבו מה אתם אומרים לי. במדינה כמו שלנו, באמת צריך לחשוב שלוש פעמים לפני שאתה אומר משהו?' זו מחשבה קשה. כנראה שהתשובה היא כן. 'המשכיל בעת ההיא יידום' הוא כנראה לא משפט סתם. אנשים לא שואלים אותך'למה אתה צריך את זה' בגלל הדברים אלא כי יודעים את הבלגן שיבוא בעקבות זה. בלגן שלא ראוי למדינה דמוקרטית. האיפוק הוא קשה כשאתה יודע שאתה צודק".

בסיום הדברים, קרא דטנר את שירו של נתן אלתרמן, "תחרות לניסיון", העוסק בין היתר גם בחופש הדיבור. ואז - להבדיל אלפי הבדלות - הושמע השיר "Don't Speak" של להקת נו דאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully