וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מה הפרויקט הקולנועי החדש של הבמאי אבי נשר?

8.7.2016 / 11:58

בפתיחת פסטיבל ירושלים שאלנו את מנכ"לית הפסטיבל למה המפגש עם אורח הכבוד טרנטינו לא הועבר למתחם גדול יותר לאור הביקוש, את אבי נשר מדוע מעטים האמנים בארץ שנוקטים בדעות פוליטיות כמו טרנטינו, ואסי לוי הכריזה: "השיער הצבוע של טרנטינו עושה לי turn off". צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: אוהד פיטר

ערב הפתיחה החגיגי של פסטיבל קולנוע ירושלים, שהתקיים אמש בבריכת הסולטן בירושלים, כלל עימות מבזה בין שרת התרבות מירי רגב לבין נוכחים בקהל. לאחר שדיברה על טרור הקהל השמיע לעברה קריאות בוז ושריקות. הרגעים המביכים הללו התרחשו בנוכחותו של הבמאי קוונטן טרנטינו, אורח הכבוד של הפסטיבל, לו הוענק אות הוקרה מיוחדת.

כיצד הצליחו להביא את טרנטינו לארץ, והאם היה צריך לפתות אותו בעזרת חומוס באבו חסן, שאלנו את נועה רגב, מנכ"לית הסינמטק הירושלמי ופסטיבל הקולנוע ירושלים. עוד בדקנו איתה מדוע לא העבירו את המפגש עם טרנטינו למקום גדול יותר, לאור האכזבה של רבים מכך שלא השיגו כרטיסים.

טרנטינו אינו חושש לנקוט בעמדות שנויות במחלוקת. בשנה שעברה התבטא כנגד האלימות המשטרתית. מדוע בישראל כל כך מעט אמנים מבטאים דעות פוליטיות ודעות שמחוץ לקונצנזוס, שאלנו את השחקנית המוערכת אסי לוי ואת הבמאי אבי נשר. "טרנטינו הוא איש מדיה משוכלל", אומר נשר, "יש אנשים שמרגישים נוח לדבר את דעותיהם. יש אנשים שמרגישים נוח לצלם את דעותיהם. אני אישית תמיד יותר התחברתי לבמאים שמצלמים את הדעות שלהם. לקולנוע יש כוח רב יותר מאשר לאמירה, בעיניי. לדוגמא, בסרט כמו 'הלהקה' כשיש מרד נגד הצבא, זה הרבה יותר אפקטיבי מאשר לדבר על פקודות טובות ופקודות רעות".

ביקשנו את דעתם של השחקנית והבמאי, אותם פגשנו בגינת סינמטק ירושלים, גם בסוגיה מדוע נוצרים פחות סרטים על הסכסוך היהודי ערבי בהשוואה לעבר, ובוודאי מעט מאוד סרטים שמציגים ערבים באור אנושי ומעורר הזדהות. העילה לשאלה הזאת היא הקרנת עותק דיגיטלי חדש של הסרט "אוונטי פופולו" של רפי בוקאי במלאת 30 ליציאתו בפסטיבל. "למה עושים כל כך הרבה סרטים על דוסים?", השיבה אסי לוי לשאלה בשאלה. "אנחנו כל כך עסוקים בסכסוך בתוך הבית שלא פנויים להסתכל מה קורה בחוץ. די מעציב".

נשר, בתשובתו, גם חשף בפני וואלה! תרבות מה יהיה הפרויקט הקולנועי הבא שלו. "תראה, הסכסוך הישראלי פלסטיני סובל משחיקה. כמו שהשמאל הישראלי סובל משחיקה. וקשה מאוד לפתח סיפור בנוסח 'אוונטי פופולו' שמפיח תקווה", אמר. "אני יכול להגיד לך שיש לי פרויקט יהודי-ערבי, שאני מקווה לעשות אותו בשנתיים שלוש הקרובות. זה סיפור שמתנהל בתחנת שידור שעובדים בה יהודים וערבים, סיפור אמיתי, דבר שהיה בשנות התשעים". צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully