וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת האייל: 16 מחשבות על פתיחת העונה של "אייל גולן קורא לכם"

12.7.2016 / 6:00

ישבנו מול פרק פתיחת העונה החדשה של תוכנית הכשרונות בהובלת אייל גולן, ואלה הדברים שעלו בדעתנו לאורכה, מההתחלה ועד הסוף, לאורך שלוש שעות ו-25 דקות שלא נקבל בחזרה

בימוי: בן בכר, צילום: אסף סודרי

1. למה בעצם אייל גולן מציג את התוכנית הזו כפתיחת העונה הרביעית של "אייל גולן קורא לכם"? הרי בעבר התוכנית נקראה "אייל גולן קורא לך", לא "לכם", והיא שודרה לאחרונה לפני יותר משלוש שנים. אז בואו נעמיד דברים על דיוקם. אם כבר, זו עונה ראשונה בספין אוף שלה.

2. איך כולם מתרגשים, נורא מרגש. השופטת החדשה אופירה אסייג מתרגשת, מרינה קבישר מתרגשת, אייל גולן מתרגש, מירי רגב התרגשה מראש. איזו תוכנית מרגשת. פשוט יופי.

3. מתי כבר יהיה HD בערוצים מסחריים בישראל? אנחנו ב-2016, למען השם. לא איכפת לכם מהעיניים של הצופים שלכם?

4. איזו חפירה על כל מתמודד. ראשית הם משוחחים עם מרינה, אחרי כן נכנסים לחדר כדי ללרלר לבדם מול המצלמה, ולבסוף אחרי האודישן הם מספרים על עצמם גם לשופטים. אנחנו באמת צריכים לדעת על כל קעקוע וקעקוע שמופיע על גופו של אחד ואם היה מאוהב או לא? באמת צריך לראות מתמודדת מרוקנת את התיק שלה בפני המצלמה כדי שנכיר אותה? איך זה רלוונטי?

5. לא ברור מה אופירה אסייג עושה כאן כשופטת ומה הופך אותה לבת סמכא שדעתה נחשבת (כן, טוקבקיסטים, זאת הרמה להנחתה). היא אפילו מודה שאין לה זיקה לתחום מלבד העובדה שהיא שומעת המון מוזיקה, אבל המודעות העצמית הזו לא משפרת את המצב. התרומה שלה מסתכמת בלהגיד "voice" במקום "קול", תובנות כמו "היא עושה לי את זה" או "הוא מיוחד/מרגש/נוגע/אמיתי", וניסיון לשכנע את אייל גולן ללכת על פי הרגש ולא על פי הכישרון. יופי, אם כן, תודה.

6. מזל שיתר הפאנל - ירון אילן, יוסי גיספן, גל אוחובסקי, עדי לאון ואייל גולן עצמו - מצליח רוב הזמן להיות מקצועי, מחכים ומדויק. גם הדינמיקה בין כולם פמיליארית, חביבה ותורמת לקז'ואליות. אייל גולן הוא חלק גדול מזה. נינוח, לבבי, משעשע, יודע לקטוע את עמיתיו כשהם נסחפים בקטילות כדי לא להעליב את המתמודדים, ובסך הכל מוביל את התוכנית הזו כמו קפיטן אמיץ.

איל גולן קורא לכם. רונן אקרמן,
קפיטן. אייל גולן/רונן אקרמן

7. 37 דקות אל תוך התוכנית והגענו רק אל הנבחנת השנייה. יופי של קצב, יופי.

8. איזו תוכנית טובה זו "אמריקן איידול", לא ככה? למה ביטלו אותה בעצם?

9. הילדות של אחד המתמודדים היתה לא פשוטה, מה שנגע ללבם של כל השופטים. גיספן אף הגדיל ואמר שיש להם אחריות ושהתוכנית הזו תתן דוגמה לממשלת ישראל כיצד לנהוג עם צעירים שגדלו כך. כן כן, התוכנית בראשותו של אייל גולן תתן דוגמה חיובית למישהו, למשהו. יופי של מערך שיקום. לכולם.

10. החברה שלי חוזרת מהעבודה בזמן שהנבחנת האחרונה טובחת בישי לוי. "איזה סבל", היא אומרת. "אני כבר קהה חושים", אני משיב.

11. אם יעשו לתוכנית הזו ענן מילים שיבדוק מה נאמר בה הכי הרבה, ההטיות השונות של ר.ג.ש ללא ספק יאפילו על כל היתר.

12. התוכנית אמורה היתה להסתיים ב-21:20 אבל נוספו לה חמש דקות נוספות. למה?

13. ניחא אם היו טורחים לקטוע את המתמודדים אחרי בית ופזמון או משהו, אבל לא, רובם שרים מההתחלה ועד הסוף את השירים שבחרו, ולפעמים יותר משיר אחד במקרה שאייל גולן לא מצליח להכריע לגביהם.

עוד באותו נושא

סערה ברשת: "שרת התרבות הפכה לפרזנטורית של קשת"

לכתבה המלאה
איל גולן קורא לכם. רונן אקרמן,
דינמיקה חביבה. אייל גולן השופטים והמנחה/רונן אקרמן

14. או, יש לי הצעה מעולה: בואו נבטל את שלב הדו-קרב. גם יחסוך לנו לשמוע יותר מפעם אחת אנשים שהם בעליל לא מספיק מוכשרים, שהרי אחרת לא היו עוברים אל כור המצרף הזה, וגם יחסוך זמן יקר מתוך פאקינג שלוש שעות ועשרים וחמש דקות של תוכנית שלפחות שני שליש ממנה מיותרים. פשוט תחליטו אם כן או לא כבר בהתחלה כמו בכל תוכנית נורמלית אחרת, ותסגרו עניין. קריוקי יש לי ולכל בית ישראל כל שני וחמישי מהשכנים למעלה.

15. איך אנשים מצליחים לשבת מול שלוש וחצי שעות של זה? תוכנית פרומה, כמעט ללא עריכה - באותה מידה יכלו להראות לנו את כל זה בזמן אמת. אפילו ירון אילן נמלט מהאולפן ברגע שאייל גולן נפרד. צופים יקרים, אם תצביעו בשלט אולי מישהו במוזיקה 24 יתעורר ויערוך את כל זה לתוכנית של שעה אחת קצבית ומבדרת.

16. אבל באמת, אין סיכוי להחזיר את "אמריקן איידול"? היה דיבור כזה.


"אייל גולן קורא לכם" משודרת במוזיקה 24 בימי שני ב-18:00.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully