וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם מרקורי רב

14.7.2016 / 0:00

ג'ונתן דונהיו, סולן להקת הרוק האמריקאית שתגיע להופעה בישראל במהלך השבוע הבא, מספר על האלבומים שעיצבו את סגנונו והשפיעו עליו יותר מכל. האזינו לבחירות

Lady In Satin - Billie Holiday

הקול עם הכי הרבה עומקים ששמעתי על תקליט בכל ימי חיי, אי אפשר להשוות אותו לאחרים. שומעים את שנות חייה בכל רחש ובכל נשימה שורקנית. נראה לי שהעיבודים התזמורתיים של השירים הם המרגשים ביותר שהוקלטו מעולם.

The Little Prince - As read by Richard Burton, John Carradine and others

תקליט ילדים מאמצע שנות השבעים. כבן בכור, אף פעם לא היה לי אח גדול שילמד אותי למה מגניב ולמה "לא מגניב" להאזין, ככה שגדלתי על תקליטי ילדים ופסקולים של וולט דיסני. אפילו בשנות העשרה המתקדמות שלי, עידן הפאנק והגלאם פסח עלי. גיל ההתבגרות המוזיקלי שלי היה ארוך. הרעיון של סיפור שמסופר על רקע מוזיקה נראה לי מאוד טבעי.

Ramnaryan - Sarangi Music of India

סראנגי הוא אחד מהרבה כלי נגינה בעלי קשת וארבעה מיתרים בסגנון "כינור" מהעולם העתיק, מה שאומר שמנגנים עליו בישיבה על הרצפה ולא על הכתף. הוא הגיע במקור מצפון הודו ולרוב הוא נועד לחקות או ללוות את קול השירה הנשי. בפעם הראשונה ששמעתי אותו הרגשתי כאילו הוא חי בתוכי מאז שנולדתי. הצליל מעלה הזיכרונות, שלא מרפה, הדהד בכל אטום שאי פעם היה בגופי. אפילו עכשיו, הוא כבר הפך לחלק מרצף הגנום המוזיקלי שלי.

Mussorgsky - Night on Bald Mountain

כשהייתי ילד קטן, אמא שלי נהגה להושיב אותי לידה ולנגן את היצירה המוזיקלית הכבדה הזאת תוך כדי סיפור סיפורים על מכשפות ואגדות מפחידות. יחד עם "ריקוד המוות" של סן-סנס, צורת הכתיבה המפחידה הזאת לתזמורת הפכה עד מהרה לחלק מהאופן שבו הילד הרך שהייתי תפס את העולם החיצון. צללים רוקדים על קברים בחצות הלילה, יערות אפלים לוטים בערפל, צלילים מוזרים. הא! אין פלא שאני אוהב את הרי קטסקיל.

The Chameleons - The Script Of The Bridge

אני חייב להודות שכשהגעתי לשנות העשרה המאוחרות שלי, חשבתי שהעולם החיצון הוא מקום מאוד מבלבל, ולמשך זמן רב נאבקתי בשאלה איך אוכל בכלל להבין אותו ואם יכול להיות בכלל מישהו שהוא בודד כמו שאני מרגיש. מסתבר שהיו כאלה. הקמיליונס. אז אם אי פעם הרגשת קצת כמו הדמות של ג'יי די סלינג'ר, הולדן קולפילד, זה האלבום בשבילך.

seperator

מרקורי רב יופיעו במועדון הבארבי בת"א ביום רביעי, ה-20 ביולי. לרכישת כרטיסים לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully