וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון שלום כועס על צה"ל שלא התיר למחבלת לשעבר לבוא לפסטיבל ירושלים

14.7.2016 / 18:41

אכזבה בתנועת "לוחמים לשלום" מכך שכוחות הביטחון מנעו את הגעת שיפא אל-קודסי, שהתכוונה להיות מחבלת-מתאבדת והפכה לפעילת שלום, לפסטיבל ירושלים להקרנת בכורה של סרט תיעודי שבו היא מופיעה. "הניסיון להשתיק אותה נועד לשסות בין שני העמים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפא אל קודסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעס בתנועת "לוחמים לשלום" על כך שכוחות הביטחון מנעו את הגעתה של שיפא אל-קודסי, מי שהתכוונה להיות מחבלת-מתאבדת והפכה לפעילת שלום, לפסטיבל קולנוע ירושלים להקרנת הבכורה של הסרט הדוקומנטרי "מפרים את הסדר" שבו היא מופיעה, שהתקיימה היום (חמישי).

מרכז ההיתרים בבית אל הודיע אתמול לתנועה כי לא יאפשרו לפעילת התנועה, שיפא אל-קודסי, להיכנס מטול כרם לירושלים על מנת להגיע היום להקרנה בפסטיבל ולמפגש השאלות והתשובות עם במאי הסרט סטיבן אפקון ועם פעילי התנועה המככבים בסרט אחריו.

בשנת 2002, בעודה באמצע שנות העשרים לחייה, נתפסה אל-קודסי בידי השב"כ שעות ספורת לפני שיצאה לבצע פיגוע בסופרמרקט בנתניה. היא נעצרה לפני שהגיעה לביצוע המשימה, הורשעה בבית משפט וישבה שש שנים בכלא הישראלי. לאחר מכן שבה אל-קודסי לטול כרם והפכה לתומכת בדו קיום בין הישראלים לפלסטינים ובחרה לדבריה בדרך של אי אלימות. היא גם הצטרפה לתנועת "לוחמים לשלום" שחרטה על דגלה פעילות ישראלית-פלסטינית משותפת ובלתי אלימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "מפרים את הסדר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשי התנועה, אודי גור ומוחמד עווידה, אמרו: "מדיניות האישורים המגבילה של ישראל לארגוני שלום מקשה ומונעת בעקביות את הבאת הקול הפלסטיני שרוצה בסיום הסכסוך לקהל הישראלי. פעילי לוחמים לשלום הפלסטינים משמיעים קול של האי-אלימות, אבל גם קול גאה וביקורתי. לקהל הישראלי מגיע לשמוע שיכול להיות שינוי, כפי שמבטא התהליך שעברה שיפא, והניסיון להשתיק אותה נועד לשסות בין שני העמים ולעורר ייאוש – אך אנו מאמינים שיש דרך אחרת, דרך של תקווה".

הסרט התיעודי "מפרים את הסדר", בבימוי אנדרו יאנג וסטיבן אפקון, שגם הפיק, מתמקד בשמונה מפעילי תנועת "לוחמים לשלום". הוא מתעד חיילים בשדה הקרב שהפכו לפעילי שלום המבקשים לשים קץ לאלימות בין הצדדים. לאורך מסעם, ועל רקע מלחמה נוספת בעזה העומדת בפתח, הם נתקלים בהתנגדותה של החברה שאליה הם שייכים, הרואה בהם בוגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully