וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום, אחווה וסמים: 9 דברים שלא ידעתם על קרלוס סנטנה

24.7.2016 / 0:00

הפריצה הגדולה בוודסטוק, הפעילות למען נזקקים, המקום בו נמצאת אשתו מדי הופעה והאיחוד המרגש עם המתופף שלא ראה 30 שנה. כל מה שצריך לדעת לקראת ההופעה בישראל

קרלוס סנטנה. GettyImages
נשאר רלוונטי כבר 50 שנה. קרלוס סנטנה/GettyImages

מעטים האמנים שמצליחים לפצח את הסוד שמאפשר להם להישאר רלוונטיים למשך עשורים, לרכוש קהלים חדשים ולהמציא את עצמם מחדש. הגיטריסט האגדי סנטנה, שיגיע לישראל ב-30 ביולי להופעה בפארק הירקון, הוא אחד מיחידי הסגולה האלה. שמו של סנטנה נרדף במשך שנים למונחי סיקסטיז כמו שלום, אחווה, הרמוניה, וכן, גם לא מעט סמים. לזיכרון הקולקטיבי הוא נכנס עם הופעה בלתי נשכחת בפסטיבל וודסטוק, ומאז לא הפסיק לשתף פעולה עם אמנים חדשים ולשכלל את המוזיקה שלו. לקראת הגעתו, אספנו עליו כמה עובדות שכדאי להכיר.

1. אחרי ההופעה בוודסטוק סיפר קרלוס שהוא לקח כל כך הרבה סמי הזיה מסוג מסקלין, עד שהתפלל לאלוהים שיעזור לו להמשיך לנגן בקצב הנכון עד סוף ההופעה.

2. אחד השירים המזוהים ביותר עם סנטנה הוא "Black Magic Woman". למעשה מדובר בקאבר לשיר אנונימי יחסית של פליטווד מק. ללהקה אין סיבות להתלונן כי התמלוגים מהשיר, שהפך ללהיט בזכות העיבוד של סנטנה, מימנו בנדיבות את כותב השיר, פיטר גרין, אחרי שכמעט פשט את הרגל בעקבות עזיבת הלהקה.

3. ההרכב המקורי של סנטנה שהופיע בוודסטוק הראשון התפרק אחרי שלושה אלבומים, והותיר אותו להמשיך ליצור ולהופיע בלעדיהם. לאחרונה ההרכב המקורי התאחד מחדש להקליט אלבום, לראשונה מזה 30 שנה. האלבום נקרא "Santana IV", המשך ישיר לשלושת האלבומים המיתולוגיים ההם. הנה קטע מתוך הקלטות האלבום.

4. מי שפספס את ההצלחה הגדולה של סנטנה היה המתופף המקורי של ההרכב, מרקוס מלון, שנשלח למאסר רגע לפני ההופעה בוודסטוק. מאז נעלמו עקבותיו של מלון, עד שלפני שנתיים בתחקיר אקראי של תחנת טלוויזיה בקליפורניה הוא נראה מתגורר ברחוב. אנשי התחנה מיהרו לעדכן את סנטנה, שפעל במהירות לעזור למתופף שלא ראה למעלה מארבעה עשורים, ואף נכנס להקליט איתו חומרים חדשים.

5. הצילומים מההקלטות של השניים מוכיחים שגרוב נשאר איתך לנצח.

6. סנטנה שומר על החברים והמשפחה קרוב, ולראייה: המתופפת בהופעותיו היא לא אחרת מאישתו סינדי בלקמן. חדי הזיכרון יזהו את רעמת התלתלים של בלקמן בקליפ המפורסם של לני קרביץ "Are You Gonna Go My Way", שאיתו היא הופיעה לא מעט. בלקמן היא מתופפת ג'אז מוכשרת וחתומה על אלבומי סולו משלה, את הצעת הנישואים מסנטנה היא קיבלה על הבמה באמצע הופעה בשנת 2010. אחרי סולו כזה, לא הייתם מתחתנים איתה?

7. כשסנטנה אומר שהוא מקדם שלום ואחווה הוא מתכוון לזה. ביחד עם אשתו הראשונה הוא הקים את קרן מילגרו, שתורמת מלגות ברחבי העולם לקרנות וארגונים שדואגים לילדים במצוקה. משמעות המילה מילגרו בספרדית היא "נס" ומטרת הקרן היא לחולל נסים בחיי ילדים. קרן מילגרו תורמת גם בישראל לעמותת "יד ביד" .

8. ב-2007 פתח סנטנה רשת מסעדות מקסיקניות בצפון קליפורניה שנקראת "Maria Maria", על שם השיר שהפיק ווייקלף ז'אן לאלבום "Supernatural", המצטרפים לרשת הנעליים בבעלותו שרווחיה עוזרים לממן את קרן מילגרו.

9. סנטנה שלח מסר אישי לקהל הישראלי בו הוא מבטיח להגיע להופיע בישראל עם מסר של אחדות ושלום. ב-30 ביולי הוא יקיים את ההבטחה הזאת.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully