וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון: מנהל בי"ס לאמנות בשנקר, לארי אברמסון, התפטר פעם נוספת

25.7.2016 / 17:46

היום הועבר מכתב התפטרות לנשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, בו טען אברמסון ל"אי נאמנות לעקרונות שעמדו ביסוד ההסכמה להקים מועצה להגנה על חופש הביטוי בשנקר". שנקר: "מכתב התפטרות פוגעני ורצוף אי דיוקים"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

פרק נוסף בפרשת צנזור דיוקן העירום של בוגר שנקר, בו נראית אשה שפניה דומים לשרה איילת שקד. מנהל בית הספר לאמנות רב תחומית בשנקר, פרופ' לארי אברמסון, הודיע פעם נוספת כי הוא מתפטר מתפקידו.

כזכור, רגע לפני תחילת תערוכת הבוגרים של המכללה הוחלט לצנזר את ציורו של האמן ים עמרני, בשל חשש שיתפרש כהטרדה מינית. בעקבות הצנזור, הגיש אברמסון את התפטרותו. לאחר התערבותה של נשיאת שנקר, הפרופ' יולי תמיר, ניאות אברמסון להשהות את התפטרותו במטרה לקיים דאלוג פתוח על הצנזורה. לאחר שהוסכם כי בשנקר תוקם מועצה, שתבחן מקרים כאלה בעתיד בפורום רחב יותר, שיכלול לא רק את הנשיאה אלא גם את נציגי המרצים והסטודנטים, אברמסון חזר בו מהתפטרותו. בסוף השבוע תלמידי שנקר הציפו את המכללה בתמונות פניה של מי שנראית כשקד מהציור, כמחאה על הפרשה. בנוסף, הוסר המסקינג-טייפ השחור שכיסה את פניה של הדמות הנראית כשקד בציור, ולא ידוע מי הסיר זאת. לטענת אברמסון, פרופ' תמיר שוב נהגה כמו קודם וחזרה ודרשה ממנו להטיל צנזורה על הציור. בעקבות כך, כפי הנראה, חזר בו מהחזרה מהחלטתו.

אברמסון שלח היום (שני) מכתב לנשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, בה כתב בין השאר: "בעבורי, מימוש העקרונות שבאו לידי ביטוי בהקמת המועצה - וההקפדה כי המועצה אכן תפעל כחיץ להגנה על חופש הביטוי, ולא כוועדת צנזורה מורחבת – היו תנאי להמשך שירותי כראש בית הספר. רצה הגורל ותוך 48 שעות נבחנה מחויבותך לעקרונות אלה: ביום שישי, 22.7, הסירה יד נעלמה את המסקינג טייפ השחור שכיסה את פני הדמות בציור של ים עמרני, ובכך החזירה את הציור למצבו לפני שהטלת עליו צנזורה. כאשר נודע לי על הסרת הכיסוי, קיוויתי כי עתה תפעלי ברוח העקרונות המוסכמים, ותביאי את הדיון וההחלטה כיצד לנהוג בפני פורום רחב שיורכב, כמוסכם, מרוב של נציגי המערכת האקדמית ונציג הסטודנטים. כך גם אמרתי לך בשיחתנו באותו יום. לצערי, בחרת לפעול גם הפעם כפי שפעלת מלכתחילה, וחזרת ודרשת ממני, כראש בית הספר לאמנות רב תחומית, להטיל צנזורה על הציור. הודעתי לך כי התנגדותי המצפונית להטלת צנזורה בעינה, וכי במידה וברצונך לממש את החלטתך לשוב ולכסות את הציור, יש בידייך הכלים המינהליים לעשות זאת מבלי לכפות זאת על המערכת האקדמית, באמצעות המנכ"ל או אגף התחזוקה, הסרים למרותך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מציורו של ים עמרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"במוצאי שבת, 23.7", מוסיף אברמסון במכתבו, "נודע לי כי העברת ללא ידיעתי את הטיפול בנושא לאוצרי תערוכת הגמר, ואלה הביאו את עובדת הסרת המסקינג טייפ לידיעת הסטודנט ים עמרני. הסטודנט, כך נמסר לי בדיעבד, החליט להסיר את הציור השנוי במחלוקת ולהחליפו בציור אחר. בהתנהלותך זו ביטאת אי אמון בי כראש בית הספר. ואי נאמנות לעקרונות שעמדו ביסוד ההסכמה להקים מועצה להגנה על חופש הביטוי בשנקר. עם כל הנכונות להתפשר לטובת עתיד טוב יותר, בתנאים אלה לא אוכל להמשיך בתפקיד ניהולי בשנקר, ואני מגיש לך בשנית את התפטרותי מתפקיד ראש בית הספר לאמנות רב תחומית. כחבר סגל מן השורה בשנקר אמשיך לחנך את תלמידי לאור עקרונות חופש הביטוי והחשיבה הביקורתית ואשמח להעמיד את ניסיוני לטובת ראש בית הספר החדש".

משנקר נמסר בתגובה: "צר לנו על התפטרותו של פרופ' אברמסון. לצערנו נקלע פרופ' אברמסון לרצף של פעולות, אשר ככל הנראה הובילה אותו לשלוח מכתב התפטרות פוגעני ורצוף אי דיוקים. אנו נמשיך ונפעל בהתאם לעקרונות השמירה על חופש האומנות וחופש הביטוי, במקביל להקפדה על ערכים אנושיים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully