וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר הרשע: כל מה שצריך לדעת על "יחידת המתאבדים"

1.8.2016 / 6:54

מיהם נבלי העל שהתאגדו יחד בסרט הקומיקס החדש, כיצד הם קשורים לבאטמן ואיך ייראה הג'וקר החדש? השאלות והתשובות החשובות לגבי סרט הקומיקס הגדול

יח"צ - חד פעמי

מיהם חברי היחידה ולמה הם מכונים מתאבדים?

בואו נוריד את העניין הזה מהשולחן כבר מההתחלה: אין כל קשר בין סרט הקומיקס החדש ופיגועי טרור. "יחידת המתאבדים" מבוססת על קומיקס קודר שאיגד כמה מהנבלים הגדולים בתולדות DC קומיקס. הרעיון לייצר את היחידה נולד מהצורך של ממשלת ארה"ב להוציא לפועל פעולות קומנדו מסוכנות במיוחד, מבלי שתצטרך לשאת בתוצאות או לדאוג לחיי אדם. סוכנת המודיעין אמנדה וולר ממונה על משימת האיסוף: לבקר בבתי הכלא השמורים ביותר שורה של פושעים מסוכנים, ולהציג בפניהם הצעה חד-פעמית: אפשרות לחנינה (או הפחתה משמעותית בעונש) תמורת השתתפות במשימה שעשויה להסתיים במותם. בגרסת הקומיקס מושתל על גופם של חברי היחידה צ'יפ שאותו יכולים מפעיליהם לפוצץ, במידה וישקלו לברוח במהלך המשימה.

מיהו הג'וקר החדש ובמה הוא שונה מהגרסאות שפגשנו בעבר?

מאז ההופעה יוצאת הדופן של הית' לדג'ר המנוח ב"האביר האפל" (2008), לא הופיע היריב המושבע של באטמן בסרט קומיקס. לפחות מבחינת ההכנות לתפקיד, ניכר דמיון מצמרר למדי בין לדג'ר לבין ג'ארד לטו, שנכנס לנעליו הגדולות. לאורך כל תקופת הצילומים נותר לטו בתור הדמות, התנכר במכוון ליתר השחקנים (וויל סמית' טען שהשניים לא החליפו מילה), הסתגר ברגעים שמחוץ לצילומים ומיעט לשוחח עם אנשי ההפקה. בנוסף נהג לטו לשלוח "מתנות" בסגנון הג'וקר למושא אהבתו בסרט, הארלי קווין (מרגו רובי), דוגמת עכברוש מת.

בניגוד לגרסאות הסגולות של לדג'ר ושל ג'ק ניקולסון לפניו, הג'וקר של לטו נושא קעקועים על חלקים רבים מגופו והמלתחה שלו (לפחות על פי הטריילרים) מגוונת ומזעזעת הרבה יותר. בתחום הטירוף נראה שלטו לוקח את הגרסה של לדג'ר ומוסיף עליה שכבות חדשות. בראיונות הסביר ששאב השראה מברוני סמים כמודל להתנהגותו של הג'וקר, אותו תיאר כ"איש עסקים מצליח ומתוחכם, מלבד היותו פסיכופת".

בשלב זה הפרטים על תפקידו וחלקו של הג'וקר בעלילה נשמרים בקפידה, אם כי על פי ההערכות עשוי הסרט להציג לראשונה גרסה קולנועית למקורותיו של המאושפז הכי מפורסם בארקהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מיהם יתר חברי היחידה?

ריק פלאג (ג'ואל קינמן)

גיבור מלחמה ואחד הצלפים הטובים בתולדות הצבא האמריקאי. פלאג נבחר לפקד על היחידה המיוחדת, ומהווה את החבר היחיד בתוכה שאינו פושע בעצמו. פלאג משמש כנציגה של וולר בתוך היחידה ונדרש למשימה להפוך את אוסף הטיפוסים הגבוליים לחבורה לוחמת מגובשת. במקור יועד התפקיד לטום הארדי, שנאלץ לוותר עליו בגלל התארכות צילומי "האיש שנולד מחדש".

פלויד לוטון / דדשוט (וויל סמית)

מתנקש בכיר ויעיל במיוחד בשירות המאפיה, שמתפאר בכך שמעולם לא החטיא מטרה. בגרסת הקומיקס דדשוט מחזיק במגוון גדול של נשקים, אבל נוטה להעדיף שני אקדחים מושתקי קול. בילדותו ניסה לוטון להציל את אחיו האהוב מהתקפת זעם נוספת של אביו השיכור, אולם ענף העץ שעליו עמד מחוץ לבית המשפחה נשבר ברגע המכריע, וגרם לו לפגוע באחיו. הטרגדיה הזו מלווה את חייו של לוטון, את נטייתו לא להיקשר לאיש ובעיקר את האובססיה לא לפספס לעולם. נקודת התורפה שלו, בתו הצעירה זואי, עשויה להיות התמריץ (והאיום) שעליו תלחץ אמנדה וולר כדי לשכנעו להצטרף ליחידה.

הארלין קווינזל / הארלי קווין (מרגו רובי)

עוד לפני ההקרנה הראשונה של "יחידת המתאבדים" הכריזו אולפני וורנר שהארלי קווין תככב בסרט נפרד אחד לפחות על טהרת הגיבורות והמרשעות של DC (גם שמועות על סרט ייעודי כבר מסתובבות). אחת הסיבות היא ללא ספק התגובות הנלהבות להופעתה של מרגו רובי בטריילרים המצוינים של הסרט. קווין נולדה בגרסת הקומיקס כסייד קיק חביב לג'וקר המאיים, אולם במהלך השנים הלכה והתפתחה לדמות אהודה ואהובה בפני עצמה.

מקורותיה של קווין נחשפו לראשונה בנובלה הגרפית "Mad Love", כפסיכיאטרית בשם הארלין קווינזל שעבדה בבית החולים לפגועי נפש בארקהם בעת שהג'וקר היה מאושפז במקום. במהרה הפך הג'וקר לסוג של אובססיה עבור קווינזל, שהתרשמה מאוד מהפגישות בין השניים והתאהבה בו. בפעם השנייה שהג'וקר שב לבית החולים כשהוא פצוע קשה לאחר מפגש עם באטמן, היא מחליטה לעזוב את עבודה, לשנות את שמה ולהפוך לשותפתו. קווין מתחברת עם אויבת גדולה נוספת של איש העטלף, פויזן אייבי, ממנה היא לומדת כיצד לפתח עמידות לרעלים וצורכת כימיקלים שמגבירים משמעותית את חוזקה ויכולותיה.

מערכת היחסים בין קווין לג'וקר ידעה עליות ומורדות חריפות, כולל התעללות של ממש של הג'וקר בגופה ובנפשה. "יחידת המתאבדים" עשוי להכיל כמה וכמה סצנות שעוסקות במערכת היחסים השנויה במחלוקת בין השניים. סימני ההיכר הבולטים של קויין הוא המבטא הניו יורקי המובחן שלה ובאיפור הכבד והקודר שמלווה אותה.

ג'ון מון / מכשפת (קארה דלווין)

כמו הארלי קווין, גם ג'ון מון היא רופאה במקצועה. אירוע מסתורי מוביל להשתלטות של מכשפה עתיקה ויפהפייה על גופה ומייצר מאבק פנימי על אנושיותה מול כוחותיה של מכשפת.

ג'ורג' הארקנס / קפטן בומרנג (ג'יי קורטני)

ביריון אוסטרלי קשוח שהפך לאחד מאויביו הגדולים של בארי אלן (הפלאש) בגרסאות הקומיקס. כפי שכינויו מרמז, עיקר כוחו של קפטן בומרנג נובע מהיכולת לשדרג את כלי הנשק האוסטרלי המסורתי, לכזה שמסוגל לפוצץ, לשסף ולחשמל את יריביו. לא רק כלי הנשק של בומרנג קטלניים, גם הלשון החדה שלו מכניסה אותו ללא מעט צרות, בעיקר עם חבריו ליחידה שהמתח ביניהם הוא גם כך קרוב מאוד לנקודת הפיצוץ.

ויילון ג'ונס / קילר קרוק (אדוול אקינו אגבז')

עוד אחד מהיריבים המושבעים של באטמן. ג'ונס נולד עם מוטציה נדירה שמשווה לו מראה חיצוני של קרוקודיל. בילדותו נרדף ג'ונס בגלל מראהו עד שעזב את ביתו והפך לפושע אכזרי. מלבד כוחו האימתני, קרוק גם מתואר בחלק מהגרסאות כבעל נטיות קניבליסטיות.

צ'אטו סנטנה / דיאבלו (ג'יי הרננדז)

חבר כנופיה אכזרית לשעבר, שגופו מכוסה מכף רגל ועד ראש בקעקועים. תופעה על-טבעית מאפשרת לדיאבלו ליצור אש ולשלוט בה כרצונו. אלא שהיכולת הזאת עשויה להפוך לנשק קטלני דווקא נגד חבריו, לאור הפתיל הקצר והנטייה לאבד שליטה, שמותירים אחריהם חורבן קשה.

טאצו יאמאשירו / קאטאנה (קארן פוקוהרה)

בגרסת הקומיקס טאצו יאמאשירו היא לוחמת אמנויות מיומנת במיוחד, שנקלעת למשולש אהבה קורע לב בין שני אחים. לאחר שהיא בוחרת באחד מהם ונישאת לו, מתפתח קרב בין השניים בהם בן זוגה נרצח ונשמתו נכלאת בתוך החרב. קאטאנה הורגת את הרוצח ומאמצת את השם קאטאנה כשהיא עוזבת להתחיל את חייה מחדש בארה"ב.

בגרסת הסרט ככל הנראה קאטאנה פשוט תוצג כרוצחת שכירה, כאשר נשמותיה של קורבנותיה נכלאות לנצח בתוך החרב שלה.

כריסטופר וייס / סליפנוט (אדם ביץ')

עובד לשעבר במפעל כימיקלים שמפתח נוסחה ייחודית ליצירת חבלים בלתי ניתנים להשמדה. עם השכלול של חבליו והיכולת לעשות בהם שימושים יצירתיים במיוחד, הוא הופך גם למתנקש קטלני.

מי יהיה הנבל של הסרט?

בדרך מרשימה למדי, הצליח הקמפיין הפרסומי של "יחידת המתאבדים" לחשוף הרבה מסצנות האקשן והאווירה של הסרט, מבלי להראות במי הגיבורים (שהם בעצם נבלים. ג'יזס, הסרט הזה מבלבל) נלחמים. לאורך השנים התמודדו גרסאות הקומיקס של "יחידת המתאבדים" עם שלל אויבים מוכרים יותר או פחות, ובהם אפילו לקס לות'ור, אלא שמבט מעמיק בטריילרים ששוחררו עד עתה מרמז שהמטרה האמיתית נמצאת ממש מתחת לאף.

מכשפת, דמותה של קארה דלווין, לא נראית בשום שלב לצדם של יתר חברי היחידה. יתרה מכך, היא נראית משוטטת במערות אפלות עם הבעה שנעה בין בעתה לזעם. על פי אחת ההערכות הפופולריות ברשת, מכשפת משתלטת לחלוטין על ג'ון מון ומובילה אותה להעיר מן המתים את בן זוגה רב העוצמה. זאת עשויה להיות המזימה שאותה יתבקשו ה"מתאבדים" למנוע. יש להדגיש שוב שהספקולציה הזאת לא אושרה על ידי האולפנים או מי מכוכבי הסרט.

תיאוריה נוספת (שכולנו מתפללים שלא תתרחש) היא שג'סי איינזברג יחזור לנעליו כלקס לות'ור, בעלילה שתמשיך את קו העלילה של "באטמן נגד סופרמן", ושבמסגרתה מנסה לות'ור לסחור בבני אדם בעלי כוחות ולשעבדם למטרותיו, כשהראשונה שבהם היא מכשפת.

האם מישהו מגיבורי העל של העולם המורחב יקפוץ לביקור?

בדומה לעולם המורחב שנבנה במארוול בשנים האחרונות, גם סרטי הגיבורים / נבלים של אולפני וורנר יתקשרו זה עם זה, מתוך ההבנה שכולם מתרחשים באותו יקום. ולפי ההיגיון הזה, במקום שבו מתקבצים כמה מאויביו הגדולים ביותר, קשה להאמין שבאטמן לא יגיע לביקור. ואכן, בן אפלק יביא את הגרסה החדשה של איש העטלף לסרט בהופעת אורח שצפויה להיות קצרה יחסית. על פי ההערכות באטמן לא יילחם בחברי היחידה כולה, אלא ישתתף בסצנות ספורות הכוללות שניים או שלושה חברים מתוכם. מה יהיה טיב הסצנות הללו וכיצד הן יתקשרו לסרטים הבאים שיגיעו בשנים הבאות? את זה נגלה רק כשהסרט ייצא לקולנוע.

האם כדאי לחכות עד סוף הכתוביות?

כן. אולפני וורנר אישרו כי הסרט יכלול סצנת "טרום-קרדיטים", כלומר כזו שתגיע מיד אחרי הכותרות "הצבעוניות" של הסרט, שכוללות בעיקר את הכוכבים הראשיים והבמאי, ולפני חלק הכתוביות המסורתיות בשחור-לבן. לטענת היוצרים מדובר בסצנה חשובה.

מהו אורכו של הסרט?

שעתיים ועשר דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully