וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית הערבייה סאמר קופטי: הושפלתי בבידוק הביטחוני בנתב"ג

28.7.2016 / 14:50

כוכבת הסרט "ג'נקשן 48", טוענת כי זכתה ליחס מבזה בעת בידוק ביטחוני בנמל התעופה בן גוריון, לפני טיסה לפסטיבל סרטים בקולומביה. לטענתה, עוכבה, הושפלה ותיקה הוחרם. "הזכירו לי כמה אני לא רצויה פה"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: קטע מהסרט "ג'נקשן 48" בבימויו של אודי אלוני)

seperator

כוכבת הסרט "ג'נקשן 48", השחקנית הערביה סאמר קופטי, טוענת כי הושפלה בעת בידוק ביטחוני בנמל התעופה בן גוריון, לפני טיסה לבוגוטה, בירת קולומביה. קופטי, ששיתפה את המקרה בעמוד הפייסבוק שלה, נסעה לקולומביה כדי להשתתף בפסטיבל סרטים אליו נבחר הסרט שביים אודי אלוני. לטענת קופטי, היא עוכבה, הושפלה וזכתה ליחס מבזה מצד גורמי הביטחון, שבין השאר החרימו את התיק שלה לאחר שטענו, לדבריה, שקיבלו "אינדיקציה" מהנעליים שלה. החוויה הקשה הזאת הזכירה לה, כלשונה, "כמה אני לא רצויה פה".

"שדה תעופה, נמל בן גוריון שלום", כך נפתח הפוסט של קופטי. "יצא לי לא מעט לבקר בשטחיך המפוארים לאחרונה. אל תדאג טיפלו בי יפה, אפילו מזכרת השאירו לי.. אז מה בעצם קרה? לא יודעת איך העזתי לחשוב שמגיע לי לטוס לקולומביה, הרי לא ברור לך מה ערבייה נוסעת לעשות שם לבד אף על פי שכבר הוסבר לך שאני נוסעת לייצג את הסרט שלי 'ג'נקשן 48' בפסטיבל הסרטים שם, ולמרות שיש לי את ההזמנה והתוכנית וכל אשר צריך בשביל להוכיח שאכן זוהי המטרה, חשדת. 'תמתיני בצד' ביקשת ממני ואפילו שומרת ראש הצמדת אליי, שאני ארגיש בטוחה... עברה חצי שעה ואני עדיין מחכה שתשלחו לי את הטוב ביותר שייטפל בי... כי סופרוואייזר וקצין הביטחון לא הספיקו, רציתם לתת לי את הכבוד, זה ממש ריגש אותי... כל האנשים הכבדים עם החליפות הגיעו, ביקשו ממני את התיק גב שאותו פירקו, כולל את האייפון שלי ואפילו בספר שבערבית דפדפו לא מעט (ולא, זה אפילו לא היה ספר למחמוד דרויש!) . ואחר כך החליטו לתת לי פיצוי על הזמן שחיכיתי אז אפילו מסג' קיבלתי... מישוש אישי בחדר די חשוך על ידי בחורה מובחרת שזכתה לקחת חלק בקייס רציני ומסוכן זה! היה לה נעים (ביררתי והיא אישרה) אז לפחות מישהו נהנה מזה..."

"בכל מקרה, עברו שעתיים, פה התחלתי לחשוד", מוסיפה קופטי. "הסברתי לחברה שם שממש כיף לי איתם אבל אני חייבת לתפוס את הטיסה לבוגוטה ונאלצת להיפרד מהם בצער רב, אבל הם לא ויתרו עליי מהר. והכי חשוב אמרו את מילת הקסם 'אל תדאגי'. אז לא דאגתי, ישבתי שם בפינה אחרי שהסכימו לשחרר אותי מחדר המסג' ודיברתי עם האישה הנחמדה עם הרעלה לידי, שגם היא כנראה וי-איי-פי, ואז גם בעלה הגיע והילדים.. הרגשתי פחות מיוחדת... ישבתי שם בצד ונחמד היה ששני בחורים דווקא מהביטחון שם זיהו אותי מהסרט ודיי התלהבו... חייכתי והמשכתי לחפש את הגרביים... והנה הוא מגיע, קצין הביטחון הכי ראשי וחשוב, עם חיוך חצי פלרטטני חצי רציני הוא אמר את פסק הדין: 'את משאירה את התיק גב פה ועולה על המטוס בלי כלום'. 'אה, למה?'. אחרי וויכוח קצר הוא הסביר שהם קיבלו איזושהי 'אינדיקציה' מהנעליים שלי (אני אפילו לא יודעת מה זה אומר) ולכן, אני חייבת להשאיר את כלללל הדברים שלי אצלם כולל הטלפון, אבל את הנעליים אני כן יכולה לשים!..."

סמאר קופטי. GettyImages
סאמר קופטי/GettyImages

"הסברתי לו שלא אכפת לי להשאיר את הנעליים יחד עם האינדקציה אצלם, ולקנות נעליים חדשות בדיוטי פרי, הרי יש לי נסיעה של 28 שעות כולל קונקשן ואני צריכה את הדברים שלי. אחרי משא ומתן ארוך הסכים הבחור שאני אקח איתי שלושה דברים. 'הג'אקט, הספר והסים של הטלפון' - עליו התעקשתי. אה ו... הוא לא שכח לפנק אותי בתיק נחמד של בון וויאג' אחרי שהסברתי לו שזה לא יקרה שאני אסתובב ב28 השעות הבאות עם חפצים ביד. אז נתב"ג יקר רציתי להגיד לך תודה.. קודם כל על זה שאתה שומר אותנו מאנשים ואינדיקציות מפחידים. על זה שאתה דואג כל פעם מחדש להזכיר לי כמה אני לא רצויה פה וכמה מפחידה אני יכולה להיות. על היחס, המבטים והקריצות עיניים שאתה נותן תמיד כשאתה רואה את השם שלי. על הקרעים שאתה עושה בתוכי כל פעם מחדש, לא מהחיפושים האידיוטים שלך, אלא מזה שאני רואה אותך משפיל אישה בגיל של אמא שלי, או סבתא שלי, מול העיניים... כל פעם מחדש!"

"אבל חשוב מהכל", מסכמת קופטי, "תודה על הכוח שאתה נותן לי מהשפלות וחוויות אלה, כוח של רצון עז וחזק להתקיים ולהמשיך להיאחז בקרני התקווה ששאבתי מ'ג'נקשן48' החוצה לצומת האמיתית שלנו, עם אמונה וגאווה ענקית". בשורה האחרונה השחקנית הוסיפה כוכבית וציינה: "לא טסתי עם אל-על וגם לא עם שום חברה ישראלית!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "ג'נקשן 48"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאי אודי אלוני שיתף את הפוסט של קופטי, וכתב: "הפער בין הכבוד שסאמר זוכה בו בעולם כל פעם שהיא נוסעת לייצג את 'ג'נקשן 48' לבין ההשפלה שהיא עוברת בשדה תעופה בן גוריון הוא בלתי נסבל. ההומור שבו היא סיפרה לי את הסיפור בפסטיבל בקולומביה לא יכול להסתיר את הצלקת הכואבת שראיתי בעיניה, שהצטברה לשלל הסובינירים שהחברה הישראלית מעניקה לנפש הערביה. את התיק שהיא קיבלה מהביטחון נשים ליד שאר הפרסים של הסרט להזכיר לנו למה אנו עמלים".

קופטי מגלמת בסרט את התפקיד הראשי של מנאר, פעילה פוליטית צעירה מלוד וזמרת. הסרט זכה בפרס הקהל בפסטביל ברלין ובפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל טרייבקה בניו יורק.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הבדיקה הביטחונית מתבצעת לכל נוסע וכשקיימת התרעה הפריטים נבדקים באמצעים טכנולוגים לאיתור חומרי נפץ. הליך הבידוק הביטחוני ואופיו אינו נוגע כלל למוצאו של הנבדק אלא על מספר רב של פרמטרים. תהליכי הבידוק הביטחוני מונחים לרשות שדות התעופה על ידי גורמים ממלכתיים במדינת ישראל ומעוגנים בחוק הישראלי והבינלאומי בכל הקשור לביטחון תעופה אזרחית. פריטים אשר מתריעים במהלך הבידוק נדרשים לבדיקה נוספת וזאת על מנת לוודא ולהבטיח שלא נשקפת כל סכנה לביטחון הנוסעים והטיסה. צר לנו על תחושותיך אך ביטחונך וביטחון הנוסעים עומד לנגד עינינו. הבדיקה נעשתה על פי נהלי הביטחון כדי להבטיח את ביטחון הטיסה והנוסעים".

עוד באותו נושא

"יהודים לא מסוגלים לראות סרט שמציב את הערבי במרכז": ריאיון עם אודי אלוני על "ג'נקשן 48"

לכתבה המלאה

הסטטוס של קופטי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully