וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 16: האדם המבוקש ביותר בארה"ב מככב בהצגה בניו יורק

הילה דוידי

1.8.2016 / 6:51

אדוארד סנודן, מדליף המסמכים המסווגים של ה-NSA שנמלט מהמדינה לפני כשנתיים, מצא קריירה חדשה ומסקרנת, פרשת התעללות קשה נחשפה בתיאטרון בשיקגו, סקובי דו מגיע לבמות הווסט אנד וההצגה הפרובוקטיבית על דונלד טראמפ. חדשות התיאטרון

סקובי דו וחבורתו מגיעים לווסט אנד

תיאטרון ה"לונדון פלדיום", הממוקם בווסט אנד שבלונדון, יארח בחודש אוגוסט הקרוב את הכלב המצויר המפורסם, סקובי דו. אחרי סדרה מצוירת מצליחה, שעובדה לארבעה סרטי קולנוע ואין ספור תפקידי אורח בסדרות וסרטים מצוירים, סקובי הפחדן יגיע לביקור קצרצר בבימת התיאטרון כדי לפתור יחד עם חבורתו הצבעונית: שאגי, פרדי דפני וולמה, תעלומה נוספת.

הפעם, לצורך חיפוש עבודה בחופשת הקיץ תבקר החבורה ב"קריסטל קוב", המקום הרדוף ביותר על פני כדור הארץ. בעת ביקורם, בעל חנות טכנולוגיה חדשה יאיים לסגור את מתחם משחקי המחשב הממוקם בסמוך לבית העסק שלו והחבורה תיקלע אל תוך עולם וירטואלי, שבו שוכנות רוחות רפאים מוזרות של דמויות ממשחקי מחשב נוסטלגים. המחזמר הוא מופע חדש ואינטראקטיבי הכולל שירי מחזמר, וביניהם, כמובן, שיר הנושא המוכר של הסדרה, הומאז' לדמויות ממשחקי מחשב נוסטלגיים ותוכן מולטי-מדיה מרהיב.

"הסברו" משדרגת את משחק המונופול למחזמר בברודוויי

אחת מחברות הצעצועים הגדולות בעולם, חברת "הסברו" האמריקאית, כבר הוכיחה שהיא נכס להוליווד לאחר שגרפה באמצעות הזיכיון על ה"רובוטריקים" למעלה משלושה מיליאר דולרים. עכשיו שמה החברה את ברודוויי על הכוונת, כשהיא מתכננת להשיק מחזמר חדש המבוסס על משחק הקופסה הפופולרי "מונופול".

על פי אתר "וראייטי", העיבוד של משחק הקופסה למחזמר עומד להיות אך ורק יריית הפתיחה של מיזם גרנדיוזי המשותף ל"הסברו" ול"ארכה גרופ", חברת פרסום והפקה של ברודוויי. יחד הן מתכננות להוציא לאור שורה של פרויקטים, שישאבו השראה מהספרייה של "הסברו", ובהם הפקות תיאטרון נוספות, פארקי שעשועים, ספינות שייט ועוד אטרקציות ברחבי ארה"ב. מתיו רגו, חבר בארכה גרופ, חשף כי המחזמר לא יעסוק בקבוצה שיושבת ומשחקת מונופול, אלא יחקור את עולם משחק הקופסה בדרך יצירתית, בדומה לסרט "לגו".

עד כה טרם פורסמו תאריכים משוערים להופעת המחזמר על הבמות או להתחלת פיתוחם של הפרויקטים המתוכננים, אך מסתמן כי המופע יעלה רק בעוד שלוש או ארבע שנים.

מונופול. GettyImages
בקרוב גם בשיר. מונופול/GettyImages

"המילטון" מבצע מופע התרמה עבור קמפיין הבחירות של הילרי קלינטון

המחזמר המצליח "המילטון", שגרף בחודש שעבר 11 פרסי טוני, הביע תמיכה פומבית במועמדת לנשיאות ארה"ב, הילרי קליטון, כשביצע הופעה מיוחדת לטובת גיוס כספים לקמפיין הבחירות שלה. מחירי הכרטיסים למופע, שהתקיים בתיאטרון "ריצ'ארד רוג'רדס" בברודוויי, נעו בין 2,700 דולר עבור מושב רגיל לבין 100,000 דולר עבור שני מושבי VIP, גישה למסיבה שליוותה את המופע והזמנה לוועידה הדמוקרטית. ככל הנראה, גוייסו באמצעות האירוע למעלה מכ- 3.5 מיליון דולרים עבור הקמפיין.

יוצר וכוכב המחזמר, לין מנואל מירנדה - שלא שיחק במופע הספציפי מכיוון שעזב את הההפקה יחד עם עוד שלושה שחקנים מרכזיים בתחילת יולי - נכח באירוע ונשא נאום בפתיחתו. במהלך נאומו התייחס מירנדה ליריבה הרפובליקני של קלינטון, דונלד טרמפ, כששאל את הקהל: "האם אתם הולכים להצביע לאדם המעוניין לבנות חומות או לאדם שיבנה גשרים?"

בדברים שנשאה בתום המופע התייחסה קלינטון לתוכן המחזמר העוסק בסיפור חייו של אלכסנדר המילטון, אחד מהאבות המייסדים של ארצות הברית: "זה משנה בהכרח את הסיפור של מי אנחנו בוחרים לספר והתיאור הזה לסיפורו של מהגר צריך להזכיר לכולנו, שיש עוד עשרות מליוני סיפורים במדינה שלנו אשר ראויים להישמע". לאחר מכן הוסיפה ציטוט של המילטון המופיע במחזמר: "השנים הטובות ביותר של אמריקה עדיין עומדות לפנינו, וזה בהחלט באחריותנו להבטיח שתקווה תהפוך למציאות, אז בואו לא נזרוק את ההזדמנות שניתנה לנו"

פרשת התעללות פיזית ונפשית נחשפה בין כותלי תיאטרון בשיקגו

ביוני האחרון נחשפה פרשת התעללות ב"תיאטרון הפרופיל" בשיקגו, שהביאה לבסוף לסגירתו לאחר 28 שנות פעילות. התיאטרון, שנוסד בשנת 1988, עסק ביצירת מחזות פרובוקטיביים, אמוציונלים וריאליסטים, וזכה בעבר למספר "פרסי ג'ף" למצוינות בתחום התיאטרון ולשבחים רבים עבור הצגותיו במהלך השנים.

כעת נחשף כי האלימות הפיזית והנפשית שבאה לידי ביטוי על הבמה לא היתה רק הצגה. ביוני האחרון התפוצצה הפרשה כאשר בתום תחקיר שנערך במשך שנה, פרסם העיתון "שיקגו רידר" כתבה של 12,000 מילים שכותרתה: "בתיאטרון הפרופיל הדרמה - והתעללות - אמיתיות". בכתבה שבמרכזה דראל דבליו קוקס, המנהל האמנותי של התיאטרון, מתוארות בפירוט עדויותיהם של כמה שחקנים שהיוו חלק מהאנסמבל של התיאטרון. בסיפוריהם הם מעידים על כך שקוקס התעלל בהם, לכאורה, באופן פיזי ומילולי על הבמה במהלך ההצגות, בזמן החזרות ובסיטואציות אינטימיות מאחורי הקלעים.

בימים שלאחר פרסום הכתבה, אמנים רבים מכל רחבי המדינה הגיבו עליה ובהם שחקנים שלקחו חלק בהפקות של "תיאטרון הפרופיל". חלק מהשחקנים אף שיתפו את חוויות ההתעללות אותן חוו בעצמם. בהודעה על סגירתו של התיאטרון, שפורסמה באתר האינטרנט הרשמי שלו, נכתב בפסקה האחרונה: "אנו מקווים שההחלטה על סגירת התיאטרון תקדם את ההחלמה של הקהילה שלנו. מי יתן והתיאטרון בשיקגו ישגשג ושעתידו יהיה בהיר יותר.

קוקס, לעומת זאת, פירסם תגובה בפייסבוק מספר ימים לאחר פרסום הכתבה ב"רידר" ובה טען כי הדברים לא התרחשו מעולם. "להתעללות אין מקום בסביבת עבודה ובייחוד בסביבה חשופה רגשית כמו התיאטרון" כתב.

עוד באותו נושא

עובדת במה 15: ההצגה שמפגישה בין חתולים למשפחת קרדשיאן

לכתבה המלאה

המחזמר הפופולרי "פאן הום" הגיע מברודוויי למופע צדקה באורלנדו עבור קורבנות הירי

בסמוך למופעיה האחרונים בספטמבר, ביצעה הפקת המחזמר "פאן הום", זוכת חמישה פרסי טוני בעבר וביניהם הפרס עבור המחזמר הטוב ביותר, מופע צדקה עבור קורבנות הירי באורלנדו. המופע, שהוא המחזמר הראשון בברודוויי שדמותו המרכזית היא לסבית, מספר את סיפורה של אליסון בצ'דל, המנסה לפענח את המסתורין סביב חייו של אביה ההומוסקסואל. "אנחנו בסך הכל הולכים לספר את סיפורה של בצ'דל ומקווים שהמופע יספק בידור והסחת דעת עבור המתאבלים", סיפר מיכאל קרבריס, יוזם המופע והשחקן המגלם את דמות אביה של בצ'דל.

למופע, שהתקיים בקרבת המקום בו אירע הירי ב"מרכז דר' פיליפס לאומנויות", ניתנה כניסה חופשית לקורבנות ולבני משפחותיהם. "הרגע בו עלה הרעיון בפני הצוות היה רגע מופלא. כולם נרתמו באופן מידי. היינו מודעים לכך שרעיונות ונושאים רבים הבאים לידי ביטוי ב"פאן הום" יהוו עבור הקהילה מתנה נפלאה ודרך להתאחד למען קידום זכויות הלהט"ב", סיפרה המפיקה קריסטין קסקי.

תופעה: חיילים ממלחמת העולם הראשונה "קמים לתחייה" ברחבי בריטניה

בחודש שעבר התייצבו בתחנת ווטרלו עשרות גברים צעירים שעטו על עצמם מדים מתקופת מלחמת העולם הראשונה. הם לא דיברו ולא ממש נעו, פשוט עמדו במקום מחוסרי הבעה כשסביבם קהל סקרנים מצלם ומתעד. כאשר אחת הנשים בקהל פנתה לאחד החיילים וניסתה לדבר איתו, מבלי לדבר או להסיט את מבטו, הוא הוציא כרטיס קטן מכיסו והגיש לה. בכרטיס רשום היה שם מלא, שם גדוד, תאריך, מקום וגיל פטירה.

סצנות דומות לזו התרחשו בכל רחבי הממלכה המאוחדת, כאשר מספר החיילים המשתתפים בהן עלה על 1,500 איש. תחילה התרכזו קבוצות גדולות של חיילים במקומות מרכזיים בערים הגדולות ולאחר מכן החלו להתפזר ולהופיע בקבוצות קטנות יותר במרכזי קניות, רחובות שונים, רכבות, עיירות וכפרים. בכל מקום אליו הגיעו הם הגישו פתק לקהל שהתאסף סביבם. תמונות החלו לצוץ ברשתות החברתיות תחת ההשטאג "Wherehere"#.

האירוע, שהתפרסם ללא קידום תקשורתי, התברר כעבודתו של האמן ג'רמי דלר, זוכה פרס טרנר בשנת 2004, והמשתתפים בפרויקט היו מתנבים ולא שחקנים מקצועיים, שהתייחבו לשמור על סודיות והוכשרו בחזרות שנערכו במשך חודש שלם ברחבי המדינה. דלר, שהתבקש ליצור עבודת אומנות בנושא קרב הסום שהתרחש במלחמת העולם הראשונה, הבין שהדבר שאותו הוא לא מעוניין לייצר הוא זיכרון סטטי, בו אנשים יגשו לצפות על מנת להתאבל. "הבנתי שאני מעדיף זיכרון אנושי, שיסייר ברחבי המדינה. זיכרון שיגיע אל הציבור ולא שהציבור יגיע אליו לטובת הנצחה" הסביר דלר.

הצגה חדשה הצליחה להביא מבוקש ע"י הממשל בארה"ב אל הבמה בניו יורק

ביולי החלה לרוץ בניו יורק הצגה חדשה בכיכובם של דניאל רדקליף (הארי פוטר) ואדוארד סנודן, עובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, שהתפרסם בהדלפת מידע סודי על תוכניות המעקב של הסוכנות. ההצגה "פרטיות" היא שכתוב של מחזמר שעלה בלונדון ב-2014 ושואבת השראה מסיפורו האישי של סנודן.

סנודן, שהעביר בשנת 2013 ל"גרדיאן ול"וושינגטון פוסט" חומר מסווג על תוכניות סודיות ביותר של הסוכנות לביטחון לאומי, ובמעשה זה התכוון לחשוף את המעקב המוגזם, לדעתו, של הממשל האמריקאי אחרי אזרחים, מבוקש בימים אלה בארה"ב. על כן, את החזרות ביצעו השניים כשמפריד בניהם מסך, בעוד סנודן נמצא ברוסיה, מקום מגוריו מאז 2013, ורדקליף במנהטן.

בהצגה עצמה, שעולה בתיאטרון "הפאבליק", מוגבלת הופעתו של סנודן למסך ואילו רדקליף הוא היחיד שנראה על הבמה. השניים מופיעים בו זמנית רק למשך דקה בנקודת שיא במחזה בה הדיאלוג ביניהם מתמקד בהצהרות של סנודן בנוגע לפרטיותו של הציבור בארה"ב, ויש לציין כי במופע המקורי, שעלה בעבר בלונדון, סנודן לא היה שותף כלל.

אדוארד סנודן. GettyImages
ממש מתחת לאף. כרזה של אדוארד סנודן/GettyImages

המחזמר "ברנשים וחתיכות" מגיע מהווסט אנד לישראל

בספטמר הקרוב, הישר מן הווסט אנד שבלונדון, תנחת אצלינו הפקת המחזמר "ברנשים וחתיכות" לחמישה עשר מופעים בלבד בבית האופרה. המחזמר, מספר את סיפורו של נתן דטרויט, שזקוק לכסף על מנת להמשיך לקיים את העסק למשחקי הקוביה הבלתי חוקיים שהוא מארגן, ובמקביל מוטרד מכך שהוא אינו יכול לקנות מתנה לארוסתו זה 14 שנה, מיס אדלייד. הוא מערב בהתחבטויותיו את סקיי מסטרסון, בחור הידוע כמהמר כפייתי, ואת שרה, נערת המיסיון, ומשם העסק כבר מתחיל להסתבך.

המחזמר, שנוצר ע"י פרנק לאוסר ב- 1950, גרף ביקורות מעולות בארה"ב ובבריטניה וכבר זכה להיות מעובד לסרט קולנוע ב-1955, הוא הפקה ססגונית בבימויו של גורדון גרינברג הכוללת כוריאוגרפיה סוחפת של אנדרו רייט וכוכב הבלט הקובני, קרלוס אקוסטה, תפאורה עשירה, דמויות ססגוניות ותלבושות צבעוניות.

הצגת היחיד החדשה על דונלד טרמפ ישירה ופרובוקטיבית בדיוק כמו שציפיתם

בעוד שלוח הזמנים האמריקאי מתקדם במהירות לעבר הבחירות לנשיאות, שיתקיימו בנובמבר הקרוב, קשה מאוד להתעלם מן האישיות הייחודית של המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, שמנצל כל במה כדי ליצור ולהמחיש פרובוקציות חדשות. עבור האמן המבצע והמונולוגיסט, מייק דייזי - שכבר הוכתר על ידי הניו-יורק טיימס כ"מאסטר בהגשת סיפורים" - טראמפ בפרט והמנטליות של החברה האמריקאית בשנים האחרונות בכלל, הם דברים שיש לחקור אותם לעומק. לכן במופעו החדש, שאורכו תשעים דקות, מקשר דייזי את עלייתו הפוליטית של דונלד טראמפ לגזענות האמריקאית, לתרבות הריאליטי, לאגואיסטיות פוליטית ולחששות מעמד הפועלים.

דייזי מתכנן לעלות עם המופע החדש "הקלף של טראמפ" בבימויו של יצחק בטלר במהלך הקיץ בפילדלפיה, וושינגטון וניו-יורק. כשניסה דייזי לקיים מופעים נוספים בקליבלנד - שם התקיימה הועידה של המפלגה הרפובליקנית, הוא נתקל בקשיים. "אף תאטרון לא רצה לקחת בזה חלק", סיפר, "הם יצאו מדעתם כשיצרתי איתם קשר. הם באמת פחדו".

כעת דייזי עומד לרוץ עם המופע החדש לאחר שנה שלמה של עבודה. "רציתי לחקור את טראמפ כדמות. הוא מתכתב באופן מוחלט עם דמויות מגלומניות נוספות שאני מתמקד בהן בעבודות שלי", הוא מפרט. "התחלתי לפתח את המופע לפני כשנה, בזמן שרבים עוד תפסו את הקמפיין שלו כבדיחה".

דונלד טראמפ. GettyImages
גם הקטנים מתרגשים לידו. דונלד טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully