וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על גלי עטרי: בטלי הופעתך בהתנחלות שילה

3.8.2016 / 15:02

עשרות גולשים קוראים לעטרי לבטל את הופעתה בהתנחלות שילה, בערב ט"ו באב. "אל תשירי באירוע של מתנחלים, אל תתני יד לכיבוש ולימין הקיצוני". עטרי: "מוזיקה היא שפה שבאה לגשר בין בני אדם"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: גלי עטרי שרה "אהבה למרחקים ארוכים")

seperator

גולשים רבים פונים בימים האחרונים לזמרת גלי עטרי ומבקשים ממנה לבטל את הופעתה בהתנחלות שילה, בערב ט"ו באב, 18 באוגוסט, במסגרת פסטיבל המחול התנ"כי לנשים, "מחוללות בכרמים". עטרי מהווה את המופע המרכזי של האירוע. ביום ראשון נפתחה עצומה, תחת הכותרת "גלי עטרי - אל תשירי באירוע של מתנחלים, אל תתני יד לכיבוש ולימין הקיצוני", שעד כה חתמו עליה 74 אנשים. בנוסף, הופנו תגובות בעמוד הפייסבוק של הזמרת, שקוראות לעטרי להימנע מההופעה.

בעצומה נכתב: "לגלי עטרי - שלום לך, כמו כולם במדינה הזאת גדלתי על השירים שלך ותמיד אהבתי אותם. שמתי לב שבמשך עשרות שנים של קריירה את נזהרת לא להיכנס לעין הסערה של מחלוקת פוליטית. ודווקא עכשיו את עומדת לנקוט צעד שעלול להפוך אותך למזוהה עם הימין הקיצוני? כן, הימין הקיצוני במדינת ישראל, זה מה שאמרתי. הכוונה שלי כמובן להופעה המתוכננת שלך ב-18 לאוגוסט באירוע שמקיימים המתנחלים בשילה – התנחלות שתקועה בלב ליבו של השטח הפלסטיני, התנחלות שהיא עמוד תווך בתנועת ההתנחלויות. רציתי להגיד לך שבכל מה שנוגע להתנחלויות אין ולא יכול להיות דבר כזה כמו 'נייטרלי' או 'לא פוליטי'. ההתנחלויות הן באמצע הוויכוח הפוליטי החריף ביותר שקורע את המדינה הזאת כבר כמעט חמשים שנה. המטרה שבשבילה הקימו את ההתנחלויות בכלל ואת שילה בפרט זה להנציח את השליטה הצבאית הישראלית בשטח, שלטון בכוח הזרוע על מיליוני תושבים פלסטינים – שזה גם אומר להנציח לדורי דורות את השנאה והפיגועים והמלחמות ושפיכות הדמים, לוותר סופית על כל אפשרות וכל סיכוי לשלום בינינו לבין הפלסטינים, להיות מדינה שמקיימת שלטון צבאי ברוטאלי על עם אחר ונסחפת לתהומות של לאומנות וגזענות ונהיית מוקעת ומצורעת בעולם. לכל זה את נותנת יד כאשר את הולכת לשיר במופע המרכזי של אירוע שמקיימים המתנחלים בשילה בשם 'מחוללות בכרמים', שם יפה שמסתיר מציאות מאוד מאוד מכוערת ומפחידה".

"לא תוכלי להגיד שזאת סתם אמנות וסתם לשיר שירים יפים ואין לזה קשר לפוליטיקה", נכתב בעצומה, "התנחלות זה דבר פוליטי במהותו, לשיר שירים יפים באירוע שמתקיים בהתנחלות הופך את השירים למכוערים. אחרי שתשירי אותם שם באוזני המתנחלים בשטח כבוש יהיה לי אישית קשה להמשיך להינות מהם כמו שנהניתי עד היום. רציתי לבקש ממך לבטל את ההופעה הזאת – ואם את חוששת מלנקוט עמדה פוליטית בכיוון השני, אז תמצאי איזה תירוץ טכני. ועוד רציתי להציע לך להחליף את האמרגן שהכניס אותך לשדה המוקשים הזה – או לפחות לפחות לחטוף עם האמרגן שיחה מאד נוקבת. כתבתי לך כאן את הדברים האלה בשמי ובשם של הרבה אחרים ואחרות שאוהבים את השירים שלך ונהנים מהם וממש לא רוצים להרגיש שיש לנו עכבות פוליטיות להמשיך להינות מהם".

עוד באותו נושא

טעון קיפוח 91: גלי עטרי אמיתית וטבעית בפנייתה למזרח

לכתבה המלאה
גלי עטרי. נמרוד סונדרס
לא תשתוק כי ארצה שינתה את פניה? גלי עטרי/נמרוד סונדרס

בין התגובות שפורסמו בעמוד הפייסבוק של עטרי:

"גלי עטרי היקרה, אל תופיעי מעבר לקו הירוק עד שתוכלי להופיע שם פעם אחרי שתעברי במעבר דרכונים של מדינה מסודרת. אל תאפשרי לרוע הכיבוש והדיכוי לחדור אליך, הוא לא עוצר בדרך, מקלקל כל חלקה טובה גם של הטובים ביותר".

"זה באמת מה שחסר לך? להופיע בשטחים ולהרשם ברשימה האפלה של אלו שנתנו יד לדיכוי ואלימות?".

"אני קורא לך לא ליטול חלק בפשע ששמו 'התנחלויות' ולא להופיע בהתנחלות 'שילה'. ואם כן אני מקווה שלדבר יהיה מחיר בדמות אי האזנה לך מצד שוחרי שלום".

"גלי יקרה, קראתי שאת עומדת להופיע בלב השטח הכבוש. אולי זה משקף את השקפתך הפוליטית ואז אין לי מה לומר, אבל אם זה לא משקף, אולי תחשבי על כך שוב?".

"גלי, דווקא את? תמיד הערכתי אותך, תמיד חשבתי עליך טובות. למה דווקא את, זמרת כל כך מוכשרת ורצינית, צריכה לנקוט עמדה כל כך אנטי מוסרית? את יורדת מדרגות רבות בעיני, חבל לי מאוד. זה לא נכון להגיד שמוסיקה ואמנות הן מעל לכל. הופעה שלך בפסטיבל נשים בשילה היא הצהרה בוטה בעד מפעל ההתנחלויות שמרקיב את החברה שלנו והורס את המדינה, שמנציח את הכיבוש ואת השלטון בעם אחר. חבל לי כל כך".

מחאה זו נגד הופעתה בהתנחלות הדתית מופיעה לאחר שנודע כי הזמרת לא תופיע יותר בשבתות, כפי שאמרה בריאיון לסיון רהב מאיר בחדשות 2 בחודש שעבר. "אני לא מופיעה יותר בשבתות, כן. ז'תומרת... אני כבר הרבה שנים רוצה לא להופיע בשבתות, מטעמי ביתי מבצרי", אמרה. "ז'תומרת, את יודעת, פרופורציות בחיים, יש עוד המון דברים שאני אוהבת לעשות. והגעתי לתקופה, גם אחרי דברים שעשיתי, ואולי גם גילי, לא יודעת, שאני חושבת שאני יכולה להרשות לעצמי לא להופיע ב... לפחות לחשוב ולהגיד מתי אני לא יכולה להופיע, לא רוצה להופיע". בתשובה לשאלה ממתי זה בתוקף, אמרה: "יום אחרי קיסריה שעשיתי לפני שנה, הרגשתי שכאילו שילמתי את חובי בכל מה שקשור לוויקאנדים. אז אני מרגישה נוח עכשיו, מאוד, שאני לא מופיעה בימי שישי".

יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע, מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "שילה היתה העיר הבירה של עם ישראל במשך מאות שנים, אחד המקומות שהכי מחברים את עם ישראל לארץ ישראל. עם ישראל קשור לאזור הזה ולמקום הזה מראשית ימיו. לכן כל מי שמופיע שם מתחבר לשורשים שלו. קריאות להחרים מקומות ביהודה ושומרון מביאות אחר כך קריאות של אמנים מהעולם להחרים את ישראל. מי שמעודד את הקריאות האלה בעצם מעודד את החרם על מדינת ישראל, ושלא יתפלא אחר כך שאמנים יסרבו להופיע בתל אביב. בעולם הם לא מבדילים בין שילה לתל אביב. אלפי נשים מכל רחבי הארץ נהנות כל שנה מאירוע ייחודי זה, וגלי עטרי, הזמרת שליוותה אותנו לאורך כל ילדותנו, תוסיף קרן אור נוספת בהופעה שלה שם".

מנהליה של גלי עטרי מסרו בתגובה: "גלי עטרי מופיעה בכל מקום אליו היא מוזמנת, ללא קשר לדעות פוליטיות". עטרי עצמה מסרה: "מוזיקה היא שפה שבאה לגשר בין בני אדם ולהדגיש את המשותף והיפה. פילוג, הבדלים פוליטיים, וויכוחים, יש מספיק מכל עבר... תנו למוזיקאים לעשות מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. לרגש!".

בטרם הופעתה בשילה, תופיע עטרי מחר (4 באוגוסט) באמפי שוני ותארח את סגיב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully