וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הבאה? אחמד יאסין וברוך גולדשטיין מוצגים כקדושים ביצירה חדשה

"קדושי הסכסוך", עבודתה של אפרת לוי שמוצגת בתערוכת הבוגרים של המחלקה לתקשורת חזותית במנשר, מציגה דמויות בולטות מהסכסוך ישראלי-פלסטיני כאיקוניות נוצריות. "פעם אנשים כמו כהנא הועפו מהכנסת והיום יש יותר ביטוי ומקום לגזענות במרכז", אומרת היוצרת לוואלה! תרבות

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

(בסרטון: חגיגות השחרור של פעיל הימין מאיר אטינגר)

seperator
היצירה "קדושי הסכסוך" של בוגרת מנשר, אפרת לוי. צילום: אפרת לוי, מערכת וואלה! NEWS
"קדושי הסכסוך" כפי שמוצגת במנשר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אפרת לוי

שבועות ספורים לאחר סערת הציור שהציג את שרת המשפטים איילת שקד בעירום בתערוכת הבוגרים של מכללת שנקר, מגיעה עבודה נוספת שעשויה למשוך אש של בוגרת מוסד אמנותי. "קדושי הסכסוך", עבודתה של אפרת לוי שמוצגת בימים אלה בתערוכת הבוגרים של המחלקה לתקשורת חזותית במנשר, מציגה דמויות בולטות מהסכסוך ישראלי-פלסטיני כאיקוניות נוצריות. אחמד יאסין, מאיר אטינגר, יחיא עיאש, ברוך גולדשטיין, מאיר כהנא ומרואן ברגותי מוצגים זה לצד זה כקדושים.

בדברי ההסבר שתלויים לצד העבודה, מסבירה לוי, שסיימה את לימודיה בהצטיינות, כי הפרויקט נעשה במסגרת סמינר בתקשורת חזותית בהנחיית גלעד פריד והילה שאלתיאלי. הסטודנטים התבקשו לפרשנות עיצובית למונח "קונטרסט".

לוי בת ה-26 אומרת לוואלה! תרבות: "הפרויקט הוא בעצם ערבוב של שני עולמות, שבדרך כלל לא קשורים אחד לשני - עולם הקדושה הנוצרי והסכסוך הישראלי פלסטיני, בדגש על הדמויות הקיצוניות. אפשר להתווכח אם הן נחשבות קיצוניות, התחושה היא שדמויות כמו מאיר כהנא יותר מקודשות היום. הבחירה לשים שלוש דמויות שמייצגות טרור, הרס ואלימות משני צדי המתרס בעצם נועדה לעשות איזושהי הזרה לנושא וכך להעלות את הביקורת. המסר הוא שאמות המידה והערכים של מהו קדוש מתעוותים יותר ויותר. פעם אנשים כמו מאיר כהנא הועפו מהכנסת והיום יש יותר ביטוי ומקום לגזענות במרכז. ברור שנקודת המוצא שלי והמבט שלי היא ישראלית יהודית ולא פלסטינית. אבל הביקורת שלי כן מפוכחת ומודעת גם לצד הפלסטיני שקיים על המפה".

האם את חוששת מתגובות של פעילי הימין הקיצוני לעבודות שלך?

"בטח שכן, בגלל כל מה שקורה מסביב, בטח שיש חשש. הבחירה היא מתוך עמדה אישית, ואם יש מקום בתערוכת בוגרים להביע עמדה זה מקום חשוב לעשות את זה בו. בטקס פתיחת התערוכה במנשר, בעקבות מקרה צנזור הציור של השרה איילת שקד בשנקר, השיח היה סביב החשיבות של להיאבק על חופש הביטוי בעולם העיצוב והאמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully