וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: הריאיון בו נחום היימן חושף את מצוקתו הכלכלית ומאשים את המדינה בה

18.8.2016 / 13:23

"ישראל היא מדינה מזויינת שלא דואגת לאמנים הוותיקים שלה", אמר נחום היימן בריאיון במרץ 2012 בו חשף את קשיי פרנסתו והאשים את הממסד בהם. באולפן וואלה! NEWS הושמעה לראשונה הקלטת דבריו

צילום: ראובן קסטרו, באדיבות באדיבות yes דוקו, ערוץ youtube סי היימן, הקלטת ראיון ל"מעריב",עריכת וידאו: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סייריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

בשנותיו האחרונות, נחום (נחצ'ה) היימן, שהלך אתמול לעולמו ויובא היום למנוחות, נקלע למצוקה כלכלית קשה, שטלטלה את עולמו. מצוקה זו נחשפה לראשונה בריאיון עמו למוסף סופשבוע של מעריב במרץ 2012, שקיים עמו שגיא בן נון, כיום כתב וואלה! תרבות. היימן, מענקי המלחינים הישראליים, גילה בריאיון שהיתרה שלו בבנק עומדת על אפס וכי אין לו חסכונות ונכסים. הוא אמר כי הכספים שמחלקת אקו"ם לא מאפשרים לו לגמור את החודש, וכל זאת בשעה שמצבו הרפואי התדרדר ולא היו לו משאבים למטפל סיעודי. היימן, זוכה פרס ישראל, הפנה בריאיון אצבע מאשימה כלפי המדינה על מצבו והביע כעס על משרד התרבות, משרד החינוך והרשויות המקומיות. ועם זאת הודה כי גם להתנהלויותיו הכלכליות יש חלק במצבו הכלכלי הקשה. האזינו לראשונה לקטע מוקלט מהריאיון עם היימן, שעורר סערה, בו היימן מדבר מדם לבו: "ישראל היא מדינה מזויינת שלא דואגת לאמנים הוותיקים שלה". האזינו.

בנוסף להשמעה ראשונה של ההקלטה, באולפן וואלה! NEWS רואיינה סי היימן, בתו של נחצ'ה. "הוא מת לי בידיים אתמול. ראיתי את עיניו נעצמות", אמרה. "זה לא שהיתה מחלה קשה וראינו אותו דועך, התקופה של הדעיכה והפרידה התחילה מזמן, לפני שלוש-ארבע שנים, כשהתגלתה לו דמנציה והיו עוד 'מתנות'. אבא היה איש תרבות ואיש חזק מאוד, הוא בחר לחיות בדרך שלו ובחר למות בדרך שלו. הבאנו איתו לבית אריאל, לבית ההורים ולפתח תקווה וכאב לי כבר. איש בן 80 לא צריך להעביר קופסאות. אני מרגישה שהמורשת שלו היא השירים. מה אני יכול להגיד, חצי ממני בוכה וחצי ממני מחייך".

אורי הרפז, לשעבר מחצית מצמד הפרברים, התארח באולפן וסיפר בין השאר: "לנחצ'ה היו עוד תוכניות גרניוזיות כמו לעשות עוד 'זרעים של מסטיק', הוא לא נח לרגע". הרפז ביצע באולפן משיריו של היימן. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully