וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ הפרשה: מיקי גורביץ' יעלה הצגה בה דמות מעלה רמיזה לגילוי עריות

24.8.2016 / 0:24

הבמאי מיקי גורביץ' יעלה הצגה חדשה שיצר, לראשונה מאז העדויות שפורסמו עליו בהארץ, ובאחד הסיפורים בה דמות מעלה רמיזה לגילוי עריות, כך נודע לוואלה! תרבות. מקורב לתיאטרון: "לא ברור אם הדמות דמיינה זאת או לא"

ההצגה "שיר ישן רחוק..." שכתב וביים מיכאל גורביץ' בתיאטרון החאן. ז'ראר אלון,
קטע מתוך ההצגה "שיר ישן רחוק..." שכתב וביים מיכאל גורביץ' בתיאטרון החאן/ז'ראר אלון

הבמאי מיקי גורביץ', מנהלו האמנותי של תיאטרון החאן, יעלה בחודש הבא הצגה חדשה לראשונה מאז הסערה שעורר התחקיר עליו בעיתון הארץ. בימים אלו מתקיימות בתיאטרון החזרות להצגה, "שיר ישן רחוק..." שמה, שמוגדרת כקומדיה לירית, היא נכתבה ובויימה על ידי גורביץ'. לוואלה! תרבות נודע כי באחד מהסיפורים בהצגה דמות מעלה רמיזה לגילוי עריות, ועל פי גורם המקורב לתיאטרון נראה שמוצב סימן שאלה אם הדמות מדמיינת את זה או שהדברים קרו באמת. עוד נודע כי ההצגה נוצרה בעת ולאחר פרוץ הפרשה.

באפריל פורסמו בהארץ עדויות של שחקניות שטענו כי התקיימו מפגשים אישיים עם גורביץ' בשעות מאוחרות, שכללו לכאורה נגיעות בגופן והנחיות לבצע תנועות דמויות אוננות. גורביץ' הכחיש את הטענות ואמר "אלה דברי בלע ולשון הרע".

כנס האמנים, מיקי גורביץ'. מגד גוזני
כתב את ההצגה בעת ולאחר פרוץ הפרשה. מיקי גורביץ'/מגד גוזני

"בהצגה עולים מגוון סיפורים, ובהם גם סיפור שבו דמות מעלה רמיזה לגילוי עריות. לדמות היתה טראומה בגלל יחסים אסורים עם דמות גברית", מגלה לוואלה! תרבות גורם המקורב לתיאטרון. "היא מתארת מערכת יחסים שגלשה למקום לא ראוי. לא ברור אם היא דמיינה את זה או שזה היה אמיתי, הכל שם כזה מעורפל". הגורם מוסיף כי "גורביץ' כתב את ההצגה תוך כדי הפרשה ואחריה. אני לא אומר שההצגה היא על זה. כל הסיפור והתחושות שלו היו ברקע הכתיבה. כל אחד יכול להבין את זה איך שהוא רוצה".

באתר תיאטרון החאן מתוארת ההצגה כ"מחזה מצחיק על מצבנו העגום", ומצוטט בו קטע מהמחזה: "החלטנו לעשות הצגה חדשה. היינו במצב רוח קצת שפוף בגלל כל מה שקורה, וחרדים מפני מה שיבוא וכולנו הסכמנו שצריך לעצור את התכניות הקודמות ולעשות משהו שיעלה את המורל לקהל שלנו ולעצמנו". בהצגה, נמסר מהתיאטרון, מופיעים שמונה שחקנים, שנפגשים אחרי סיום ההצגה בבית קפה קטן סמוך לתיאטרון, כדי למצוא רעיון ליצירה חדשה. תוך כדי שתייה ואכילה הם מגלים שליצירה רעיונות וחוקים משלה וגם שדרכיה אינן נפרדות מדרכי חייהם. משתתפים בהצגה נטלי אליעזרוב, גיא גורביץ, יואב היימן, אריאל וולף, עירית פשטן, אריה צ'רנר, נילי רוגל, ניר רון ואיתי שור. ההצגה הראשונה תעלה ב-24 בספטמבר.

(עדכון אחרון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully