וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק ההוראה: 500 מורים מנוסים ישמשו מנטורים לעמיתים צעירים

29.8.2016 / 22:51

במטרה לצמצם את הנשירה בשנים הראשונות מקדם משרד החינוך את תכנית "המורים המובילים", שבמסגרתה מורים ינחו קבוצות מקצועיות. היעד שהציב משרד החינוך לתכנית: 4,000 מורים ב-5 שנים

חזרה לבית ספר-גמנסיה הרצליה תלאביב. שרון בוקוב
המורים ייבחרו לאחר סדנאות וריאיונות. ביה"ס גימנסיה הרצליה שבתל אביב/שרון בוקוב

משרד החינוך מקדם מהלך לשיפור איכות ההוראה והלימוד, ולצמצום נשירת מורים בשנים הראשונות למקצוע, שבמסגרתו ייבחרו בשנה הקרובה 500 מורים מנוסים מכל רחבי הארץ להוביל קהילות מורים בבתי הספר. במסגרת התכנית, המכונה "המורים המובילים", ישמשו המורים מעין "מנטורים" לקהילת הלמידה בבית הספר שבו הם מחנכים, "ישתפו בחוויות ההוראה שלהם, ויתנו למורים האחרים כלים להצלחה וטיפים להתמודדות עם קשיים בכיתה".

תכנית "המורים המובילים" עברה בשנת הלימודים האחרונה פיילוט מצומצם בהצלחה, וכעת משרד החינוך הציב יעד לשילוב 4,000 מורים "מנטורים" בתכנית בתוך חמש שנים. כל אחד מהמורים המובילים ייבחר בתום תהליך מיון, שכולל סדנאות וריאיונות, ובמסגרת התכנית ינחה שבעה מורים צעירים. "המהלך נועד לשפר את דרכי ההוראה והלמידה של מורים ותלמידים, ומכאן חשיבותו הרבה למערכת החינוך", אמר מוטי רוזנר, סגן מנהל מ?נהל עובדי ההוראה במשרד החינוך.

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך 3 שנים: זינוק של 40% במספר המורים הערבים במגזר היהודי
לקראת החזרה ללימודים: רוב הציבור לא מעריך את מערכת החינוך
התכנית לפתיחת אזורי הרישום: 90% התקבלו לבית הספר שבחרו

אילוסטרציה. ShutterStock
"המהלך ישפר את ההישגים והערכים בבתי הספר"/ShutterStock

"המטרה היא למנף הצלחות, ללמוד מכישלונות ולעודד מורים מנוסים ובעלי כישורי הובלה להנהיג קהילות למידה ולשתף את עמיתיהם בידע שצברו לאורך השנים", הוסיף. "בתכנית, המורים צופים זה בעבודתו של זה, מנתחים ומפענחים את המעשה החינוכי וכך משפרים את דרכי ההוראה והלמידה שלהם ושל תלמידיהם. אנו מאמינים כי מהלך זה ישפר את ההישגים, האקלים והערכים בבתי הספר".

אחת המורות שהשתתפו במחזור הראשון לתכנית היא הדס רימון צימבלר, מחנכת ומורה למתמטיקה שמלמדת כבר שני עשורים בבית הספר היסודי שביישוב נופית. בשנה הקרובה, תוביל רימון צימבלר קבוצת מורים בעצמה. "התכנית מצאה אותי לפני שמצאתי אותה. מפקחת בית הספר המליצה עליי למחזור הראשון", סיפרה. "הרעיון שעומד מאחורי התכנית הוא לקחת יוזמה פדגוגית ולהוביל אותה. יש פה אפשרות למורים לבצע תהליך בתוך בית הספר שלהם, לעצור את כל המטלות ולחשוב בצורה איכותית סביב תהליכים שחשובים להם – והרווח הוא כמובן לתלמידים".

לדבריה, "היופי בקהילות המורים הללו הוא שהשותפות היא מתוך בחירה". בשנה שעברה, עסקה רימון צימבלר בקבוצה שהובילה תהליך לפיתוח שיעורי המתמטיקה. "בנינו יחד מערכי שיעור סביב עקרונות שחשובים לנו", סיפרה. "עכשיו כשמתחילה שנת הלימודים החדשה, אנחנו לוקחים את היוזמה הזו צעד אחד קדימה, ונעסוק בבניית משוב במהלך השיעורים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully