וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שלפני הסערה: 30 הסרטים שחייבים לראות בחורף 2016 - חלק ב'

4.9.2016 / 0:00

הדרמה האפית החדשה של מרטין סקורסזה, הקאמבק המסקרן של וורן בייטי, המחזמר שכל העולם ידבר עליו וסרט המד"ב שמפגיש את שני הכוכבים הכי אהובים בעולם. חלק שני בפרויקט

צילום מסך

בסרטון: הטריילר של "La La Land"

seperator

Silence

מבוסס על רומן יפני מאת שוסקו אנדו המתרחש במאה ה-17. שני כמרים רומאים-קתוליים עומדים בפני השלכות אלימות קשות, לאחר שיצאו למסע לאיתור את המנטור שלהם ביפן ושמו לעצמם למטרה להפיץ בה את בשורת הנצרות.

סיבות להתרגש: מעט מאוד ידוע בשלב זה על "Silence". אנחנו יודעים שסקורסזה מנסה להוציא אותו לפועל כבר 15 שנים (על אף שבפעם הקודמת ששמענו סיפור כזה, סיימנו עם "ויניל" המאכזב מאוד), ושהכוכבים הראשיים בו יהיו אנדרו גארפילד וליאם ניסן. אופי הסיפור והסרט אמורים לעמוד בניגוד גמור לסרטו האחרון של הבמאי המוערך, "הזאב מוול סטריט". נראה שמה שצפוי לנו עשוי להיות קרוב הרבה יותר למסע הרוחני והסבל האנושי של לאונרדו דיקפריו ב"האיש שנולד מחדש". כמו כן, נראה לנו שחשוב לציין את העובדה הזאת: אורכו של הסרט יהיה שלוש שעות ו-15 דקות.

מתי: 16 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "Silence"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיות הפלא והיכן למצוא אותן

סיפור חדש המתרחש בעולם הקוסמים של הארי פוטר, שבעים שנה לפני הולדתו, ומבוסס על ספר הלימוד של הארי, הרמיוני ורון בהוגוורטס. העלילה תעסוק בסופר והחוקר ניוט סלמנדרה, שנשלח על ידי משרד הקסמים למשימה סודית כשבאמתחתו יצורים קסומים ומסתוריים. כשהאחרונים משתחררים לחופשי הוא מושך את תשומת לבה של קבוצה מסוכנת, שמבקשת לשים עליהם את ידיה.

סיבות להתרגש: ארבע שנים אחרי הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר", יזכו מיליוני המעריצים ברחבי העולם להיסחף מחדש בעולם הקסום עם סיפור שכבר הוגדר כטרילוגיה חדשה, שתתרחש הפעם כולה על אדמת ארה"ב. לראשונה תהיה זו ג'יי קיי רולינג עצמה שתכתוב את התסריט על פי סיפור מקורי פרי עטה, כשדיוויד ייטס (במאי ארבעת הסרטים האחרונים בסדרת הסרטים) ישוב לכיסא הבמאי. זוכה האוסקר אדי רדמיין ("התיאוריה של הכל") ייכנס לנעליו של סלמנדרה, ולצדו עזרא מילר, קולין פארל, זואי קרביץ וג'ון ווייט.

מתי: 17 בנובמבר.

Manchester By The Sea

אדם נאלץ לקחת תחת חסותו את אחיינו המתבגר, לאחר שאחיו נהרג בתאונה.

סיבות להתרגש: תיאור העלילה הדל עושה עוול למה שהפך כבר בשלב זה לאחד הסרטים האהובים על המבקרים האמריקאיים, אחרי הקרנת הבכורה בפסטיבל סאנדנס. "מרגרט" של הבמאי-תסריטאי (והמועמד לשני פרסי אוסקר) קנת לונרגן, אמנם לא הצליח בקופות אך זכה לאהדת המבקרים ונדמה ש-"Manchester By The Sea" בנוי מאותם חומרים אנושיים ודרמטיים. קייסי אפלק ומישל וויליאמס בתפקידים הראשיים מחזיקים על כתפיהם את האינדי הצנוע ודל התקציב הזה, שהלב הגדול שבמרכזו עשוי להפוך אותו לאחד הסרטים המרגשים של השנה.

מתי: 17 בנובמבר.

The Edge of Seventeen

חיי התיכון של נאדין הופכים לבתי נסבלים כשהחברה הכי טובה שלה מתחילה לצאת עם אחיה.

סיבות להתרגש: סרטי מתבגרים מתוקים ומרגשים צצים במשורה בכל עונת פרסים, ולרוב עוברים מתחת לרדאר של המיינסטרים. אלא שדווקא יצירות כמו "The Kings of Summer" ו"לחיות את הרגע" ("The Spectacular Now")יכולות להפוך לפייבוריטים נצחיים, אם רק נקדיש להם את תשומת הלב המגיעה להם. "The Edge of Seventeen" נראה בנוי בדיוק מהחומרים האלה. במרכזו ניצבת היילי סטיינפלד המקסימה כשלצדה וודי הרלסון הנפלא תמיד, ואיכשהו, רק מהטריילר שלו, נראה לנו שנאהב אותו יותר מהרבה סרטים אחרים ברשימה הזאת.

מתי: 18 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

Bleed For This

מבוסס על סיפור חייו של המתאגרף האמריקאי ויני "פאז" פאזיינזה, אלוף עולם לשעבר שהיה מעורב בתאונת דרכים קשה שהטילה בספק את יכולתו ללכת שוב, וסיפק את אחד הקאמבקים הגדולים בתולדות הענף.

סיבות להתרגש: דרמות אגרוף אמריקאיות הן כבר סיבה מספיק טובה להתרגש. בטובות שבהן יש את כל המאפיינים שהופכים סרט חורף לדרמה הסוחפת שכולנו מחפשים. מיילס טלר אמנם בזבז בשנים האחרונות את הכישרון שלו על כשלונות נוראיים, אבל כל מי שצפה בו ב"וויפלאש" יודע שהתפקיד הראשי כאן נמצא בידיים טובות. קייטי סגל ואהרון אקהרט יככבו בתפקידי המשנה בסרט, שאם יעמוד בעוצמת הסיפור שבמרכזו עוד עשוי להפוך לאחת ההפתעות הנעימות של החודשים הקרובים.

מתי: 23 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

Rules Don't Apply

דרמה קומית תקופתית המתרחשת בהוליווד של שנות ה-50 המאוחרות. צעירה יפהפייה ממשפחה בפטיסטית אדוקה, מגיעה להוליווד בשאיפה להפוך לשחקנית ומתקבלת לעבודה אצל איש העסקים והמיליארדר הווארד יוז, במקביל לצעיר שאפתן ממשפחה מתודיסטית. בין השניים מתפתח רומן שהם מנסים להסתיר ממעסיקם הקפדן והבלתי צפוי.

סיבות להתרגש: קשה להחליט מהיכן להתחיל. וורן בייטי חוזר לכתוב ולביים ולככב בתפקיד מרכזי לראשונה מזה 15 שנים, ואם לא מחשיבים (ובאמת שלא צריך להחשיב) את "משחקי חברה" הכושל והנודע לשמצה, חלפו כבר 18 שנים מאז סרטו המשמעותי האחרון. בייטי, זוכה פרס האוסקר על "אדומים" ומועמד ל-13 נוספים, הוא אחד מהיוצרים והשחקנים שכל פרויקט שכולל את שמם הופך מיד למעורר עניין. דמותו של הווארד יוז כבר עמדה במרכזו של סרט מצליח מאוד ("הטייס", 2004) וכשמצרפים לכך את האהבה של הוליווד לדרמות תקופתיות שעוסקות בתור הזהב של עיר הסרטים (כמו "יחי הקיסר" של האחים כהן) מקבלים שם שבוודאי עוד נשמע פעמים רבות במהלך החודשים הבאים.

מתי: 23 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

Allied

קצין מודיעין אמריקאי מתאהב בסוכנת צרפתית במהלך מלחמת העולם השנייה, שנמצאת בעיצומה של משימה קטלנית בעורף האויב. כשהשניים מתאחדים מחדש לאחר המלחמה, מתעורר בו החשד שאהובתו היא למעשה סוכנת כפולה שנאמנה למשטר הנאצי.

סיבות להתרגש: על אף ההצלחות המינוריות והכישלונות של העשור וחצי האחרונים, רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ") הוא עדיין אחד הבמאים הטובים בהוליווד. העובדה שבחר דווקא בסיפור אהבה קטן בצל המלחמה, מעוררת תקווה שאולי אם יילך הפעם בקטן זה יסתיים בהצלחה גדולה. עם בראד פיט ומריון קוטיאר בתפקידים הראשיים ומריון נייט ("דברים יפים מלוכלכים") על התסריט, אפשר לומר בזהירות רבה את המילה "קזבלנקה", ולברוח לפני שמישהו ישים לב.

מתי: 24 בנובמבר.

Lion

מבוסס על סיפורו האמיתי של סארו בריירלי (ופורסם לאחר מכן ברומן אוטוביוגרפי פרי עטו). נער הודי בן 5 הולך לאיבוד על מסילת הרכבת בעיר כלכותה, אלפי קילומטרים מביתו. הוא עובר מסע מפרך שבסיומו הוא מאומץ על ידי זוג אוסטרלי. 25 שנים לאחר מכן הוא מחליט לחזור חזרה ולאתר את משפחתו.

סיבות להתרגש: סיפורים אנושיים מרגשים מאזור הודו הוכיחו את עצמם לאחרונה כהצלחות גדולות ("נער החידות ממומביי", "חיי פיי"), ונראה שגם הפעם הסיפור ואופיו מותאמים לחובבי הדרמות, כמו גם לחברי האקדמיה האמריקאית. דב פאטל (שכיכב ב"נער החידות ממומביי") יגלם את סארו בתפקיד הראשי, כשלצדו רוני מארה וניקול קידמן .

מתי: 25 בנובמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל).

La La Land

מחזמר המגולל את סיפור אהבתם של נגן פסנתר ושחקנית שאפתנית בלוס אנג'לס.

סיבות להתרגש: כן, המילה מחזמר מרתיעה גם אותנו. מאוד מרתיעה. אלא של-"La La Land" יש כמה מאפיינים שהופכים אותו למסקרן. הראשון והבולט מכולם הוא דמיאן שאזל, הבמאי המבריק של "וויפלאש", שפרץ בסערה לתודעה העולמית ב-2014. כמו ב"וויפלאש", גם הפעם מדובר בסיפור מקורי-מוזיקלי של שאזל עצמו (כאשר על הפסקול אמון המלחין של "וויפלאש", ג'סטין הורוביץ), מה שאומר שלראשונה מאז שנות ה-60 נראה מחזמר שאינו עיבוד להצגה מצליחה מברודוויי או לספר. בתפקידים הראשיים נמצאים שניים מהכוכבים האהובים והמוכשרים ביותר בדור הביניים של הוליווד, אמה סטון וראיין גוסלינג. אז נכון, הם עומדים לשיר במשך שעתיים וקצת, וזה יכול להיגמר בכי רע, אבל אם מישהו יכול לצלוח את המשימה הזאת ולייצר סרט שכולנו נדבר עליו - מדובר בצוות הזה. ואכן, הסרט פתח את פסטיבל ונציה היוקרתי והביקורות מהללות.

מתי: 1 בדצמבר.

מואנה

נערה בעלת יכולות ניווט יוצאות דופן מחליטה לפצוח במסע לאי אגדי, כשבדרך מצטרף אליה גיבור ילדותה וצאצא האלים, מאווי.

סיבות להתרגש: בשקט בשקט, אחרי שעמדו במשך שנים בצל של פיקסאר, הפכו בשנים האחרונות אולפני האנימציה של דיסני את הקערה והוכיחו שהם השליטים האמיתיים של העולם המונפש. אחרי ההצלחות הגדולות של "לשבור את הקרח" ו"זוטרופוליס", הם מביאים לעולם עוד סיפור מקורי, ששואב הרבה השראה מהתרבות האוקיאנית ומהמיתולוגיה הפוליניזית. על השירים בסרט אמון, בין היתר, לין-מנואל מירנדה, היוצר והכוכב של "המילטון", ומהמעט שראינו עד כה "מואנה" יכולה להיות עוד חוויה שבה ההורים יחפצו לא פחות מהילדים.

מתי: 8 בדצמבר.

לשיר

דוב קואלה בשם באסטר מגייס את חבריו הקרובים כדי ליצור ריאליטי מוזיקלי חדש, בתקווה שיציל את התיאטרון הכושל שבבעלותו.

סיבות להתרגש: אחרי שראינו כל סוג ריאליטי מוזיקלי אפשרי בשנים האחרונות, הגיע הזמן לגרסה מצויירת עמוסת רפרנסים פופיים. גארת ג'נינגס, הבמאי והתסריטאי של "לשיר", נחשב לאחד מבמאי הקליפים הטובים של שנות ה-90, ועל אף שהרזומה הקולנועי שלו כולל רק את "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" המאכזב, נראה שהפעם הוא הרבה יותר קרוב לאלמנט שלו. מאחורי המיקרופונים של בעלי החיים החמודים שחולמים על הפרס הראשון של באסטר, נמצא את קולם של סקרלט ג'והנסון, מתיו מקונוהיי, ריס ווית'רספון, סת' מקפרלן, ג'ון סי ריילי ועוד רבים וטובים.

מתי: 22 בדצמבר.

Passengers

על חללית שעושה את דרכה לקולוניה מרוחקת בחלל, נמצאים אלפי בני אדם שהוכנסו לתרדמת. כאשר אחת מהן מתעוררת במפתיע, היא מגלה שעליה לבלות 60 שנים לבדה והיא מחליטה להעיר אדם נוסף.

סיבות להתרגש: כריס פראט וג'ניפר לורנס, אנחנו נגיד את זה שוב כי זה מדהים - כריס פראט וג'ניפר לורנס! בסרט אחד, יותר התרגשות מזה והלב שלנו לא יחזיק מעמד. זה לא רק סרט מד"בי מסקרן שמונח כמעט לחלוטין על יכולות המשחק המשובחות של השניים, אלא שוב תסריט מקורי שהונח בידיו האמונות של הבמאי מרטין טילדום ("משחק החיקוי"), כאשר על הצילום יהיה אמון רודריגו פרייטו ("הר ברוקבק", "ארגו", "הזאב מוול סטריט"), מהטובים שבצלמי הוליווד. מאז שנחשף לראשונה זינק הסרט לראש רשימת הסרטים המדוברים ביותר של השנה, וזאת על אף שעד לרגע זה לא זכינו לראות ולו פריים אחד ממנו. הציפיות בשמיים, המציאות עלולה כמו תמיד לאכזב, אבל זה גם יכול להיגמר ב"כוח משיכה".

מתי: 29 בדצמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריס פראט וג'ניפר לורנס מתוך "Passengers"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמונת המתנקש

מבוסס על משחק וידאו מצליח מבית Ubisoft. ניסוי מסתורי בבית כלא מאפשר לאסיר להתחבר לזכרונותיהם של אבות אבותיו, שהרכיבו יחד שושלת סודית של מתנקשים.

סיבות להתרגש: עיבודים של משחקי מחשב נגמרו תמיד בכישלונות אמנותיים ("וורקראפט"), אבל "אמונת המתנקש" יכול להיות האחד שישנה סוף סוף את המאזן השלילי. בראש ובראשונה בגלל הבמאי שלו, ג'סטין קורצל האוסטרלי, שסרטו השני בלבד, "מקבת", זכה לשבחים רבים בשנה שעברה. מייקל פסבנדר, שכיכב ב"מקבת", חוזר לשתף פעולה עם קורצל גם כאן בתפקיד הראשי, כאשר הוא משמש במקביל גם כמפיק הסרט (בפרויקט שהוא מנסה לקדם כבר מספר שנים). אף אחד לא מצפה למאסטרפיס כאן, אבל בהחלט אפשר לצפות לאקשן איכותי ומצולם היטב.

מתי: 5 בינואר.

הולדת אומה

סיפורו של עבד משכיל ומטיף בדרום ארה"ב של תקופת העבדות, שמנהיג מרד עבדים נגד בעלי האחוזות הלבנים.

סיבות להתרגש: עד לפני מספר שבועות סומן "הולדת אומה" כמועמד המוביל בפער ניכר במרוץ אל האוסקר. הוא סחף את פסטיבל סאנדנס עם זכייה בשני הפרסים הגדולים גם יחד, זכה לשבחים מקיר לקיר מצד המבקרים ותואר כסנסציה בשל העובדה שמדובר בסרט הביכורים של הבמאי-תסריטאי, נייט פרקר. אלא שמאז צץ ועלה סיפור אונס מעברו של פרקר שהוביל להתאבדותה של האישה אותה תקף, והציב את הסרט במרכז של מחלוקת קשה וקריאות לחרם.

מתי: 12 בינואר.

המייסד

מבוסס על סיפורו האמיתי של ריי קרוק, המייסד של אימפריית מקדונלד'ס.

סיבות להתרגש: מייקל קיטון חזר בשנים האחרונות בסערה לצמרת שחקני הוליווד, עם תפקידים ראשיים בסרטים המעוטרים ביותר ("בירדמן", "ספוטלייט"). הפעם הוא נכנס לסיפור סטייל "הרשת החברתית", ובמרכזו דמות שאי אפשר לאהוב, אבל באותה מידה קשה להוריד ממנה את העיניים. הבמאי ג'ון לי הנקוק כבר עלה לליגה של הגדולים עם "הזדמנות שנייה" המועמד לאוסקר וקיבל מעט מדי קרדיט על "להציל את מר בנקס" המרגש. כשלצדו רוברט ד. סיגל (התסריטאי של "המתאבק") וסיפור קודר-ציני על החלום האמריקאי, נראה שהמרכיבים יכולים ליצור תבשיל קולנועי טעים במיוחד, אם רק יידע לעשות בהם שימוש נכון. הסרט אמור היה לצאת בקיץ ונדחה לתקופת עונת הפרסים, מה שמרמז שהאולפנים מאמינים בו מאוד, וזה תמיד סימן טוב עבורנו.

מתי: 19 בינואר.

seperator

בונוס: Live By Night

סרט של בן אפלק המבוסס על רומן פשע מאת דניס ליהיין. בתקופת היובש בפילדלפיה של שנות ה-20, ג'ו קופלין, בנו של מפקד משטרת בוסטון, עולה בסולם הדרגות של הפשע המאורגן ממבריח לאחד מהפושעים המפורסמים במדינה.

סיבות להתרגש: עד לפני מספר שבועות "Live By Night" היה נחשב לסרט של 2017. טכנית, הוא עדיין כזה, אבל ההחלטה להקדים את ההפצה שלו מאוקטובר (שיא עונת הפרסים) לינואר, מעידה על אחד משניים: או שמדובר בסרט שמנסים להחביא מאיתנו (והמצדדים בתיאוריה הזו יצביעו על כך שהוא לא יוקרן באף אחד מהפסטיבלים הגדולים), או שמדובר בקמפיין שקט שנועד להנחית אותו על מצביעי האקדמיה בשלהי דצמבר, ואז למשוך את ההייפ אל המיינסטרים ביישורת האחרונה של המירוץ.

על פניו, קשה להאמין שאולפני וורנר ינסו להחביא סרט חדש של אחד הבמאים המוערכים בהוליווד. מנגד, קמפיין הקידום של הסרט כל כך חשאי עד שאפילו תמונה רשמית אחת לא שוחררה עדיין לתקשורת. זה יהיה סרטו הראשון של אפלק מאחורי המצלמה מאז "ארגו", והציפיות גבוהות בהתאם. "גנב עירוני" היה סרט פשע נהדר, והעיסוק בתקופה המסקרנת של שנות ה-20 רק מוסיף למידת העניין. כהרגלו בקודש, אפלק יככב גם בתפקיד הראשי (בנוסף לבימוי וכתיבת התסריט), כשלצדו סקוט איסטווד, זואי סלדנה, אל פאנינג וסיינה מילר.

מתי: 13 בינואר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

בן אפלק. GettyImages
יפתיע את כולם ברגע האחרון? בן אפלק/GettyImages
seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully