וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נחשפה זהותו האמיתית של בנקסי?

2.9.2016 / 17:07

במשך שנים מנסה העולם לגלות מי הוא באמת בנקסי, אמן הגרפיטי המסתורי, ועתה יוצאת התקשורת הבריטית עם ספקולציה חדשה ומבוססת במיוחד: מדובר ברוברט דל נג'ה מלהקת מאסיב אטאק

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מזה שנים, אחת התעלומות הגדולות בעולם התרבות היא מהי זהותו האמיתית של בנקסי, אמן הגרפיטי המפורסם בעולם. כולם ראו את עבודתיו, הפזורות על קירות ברחבי תבל, אך איש מעולם לא ראה את פרצופו.

שלל תיאוריות מופרכות יותר או פחות הוצגו באשר לקושיה המסקרנת הזו, והיום מפרסם דיילי מייל הבריטי את אחת המעניינות והמבוססות מכולן.


לפי תחקיר של העיתונאי קרייג וויליאמס, בנקסי הוא לא אחר מאשר רוברט דל נג'ה, המייסד של להקת מאסיב אטאק, והשאלה היחידה אם יצר את כל העבודות בגפו, או שמא עם חבורת אמנים בהובלתו.

הסיבה לספוקלציה: וויליאמס בדק היכן העבודות של בנקסי צצו בתריסר השנים האחרונות, וגילה כי באורח פלא, הן בסמיכות כרונולוגית וגיאוגרפית מדהימה לתזמון ומיקום ההופעות של מאסיב אטאק.

ציור קיר שצייר האמן הבריטי בנקסי ברצועת עזה, פברואר 2015. רויטרס
עבודה של בנקסי בעזה/רויטרס

הרכב הטריפ-הופ מבריסטול מופיע במלבורן במרץ 2003? הופ, מעט לאחר מכן, גם גרפיטי של בנקסי מפציע בעיר. הלהקה מבקרת בלוס אנג'לס בספטמבר 2006? גם יצירת האמנות המחתרתית לא מאחרת לבוא, וכך הלאה, ונוסיף לדברים שהתפרסמו בדיילי מייל כי הן האמן והן המוזיקאי ביקרו בעזה לאחר צוק איתן, למשל.

שני נימוקים נוספים שמבססים את התיאוריה: בנקסי ומאסיב אטאק פרצו באותם שנים, ודל נג'ה היה בעצמו אמן גרפיטי בצעירותו, לפני שעבר להתמקד במוזיקה.

בעברו, דל נג'ה אף אמר כי יש לו קשרי חברות עם בנקסי, יהיה מי שיהיה, אך הכחיש כי הם אותו אדם, וגם מן הצד השני התפרסמו הכחשות, אך הפרסומים החדשים משוכנעים כי יש דברים בגו. מחר (שבת) צפויה מאסיב אטאק לקיים הופעה במכורתה, בריסטול, ולפי הערכת התחקיר, גם הגרפיטי המסורתי יגיע בהמשך לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully