וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אהרון ליבוביץ: "איום התביעה של אייל גולן – ניסיון להלך עליי אימים"

"אני מתייחס לאיום התביעה כמקרה קלאסי של תביעת השתקה", מוסר חבר מועצת העיר ירושלים, הרב אהרון ליבוביץ, בתגובה לאיום התביעה נגדו מצד אייל גולן. ליבוביץ לא חזר בו מבקשתו מהעירייה לבטל את הופעתו המתוכננת של גולן באירוע בעיר, בשל מעורבותו בפרשת הקטינות

צילום: אבי כהן, עריכה: רן צימט

(בסרטון: אייל גולן במחווה לאריק איינשטיין)

seperator

בתגובה לאיום התביעה נגדו מצד אייל גולן, טוען הרב אהרון ליבוביץ, חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק מעמד האשה מטעם סיעת "ירושלמים", כי גולן מנסה להלך עליו אימים עם תביעת השתקה וכי אין בכוונתו לשנות את עמדתו בנוגע להופעתו המתוכננת של גולן בשבוע הבא בעיר. "אני מתייחס לאיום התביעה כמקרה קלאסי של Slapp (תביעת השתקה – ש"ב). יש כאן ניסיון להלך עליי אימים כדי להשתיק אמירה ערכית, והיא שבבוא העירייה לבחון האם אמן ראוי להופיע מטעמה, יש לתת משקל לאמירות ומעשים שבעיניי רבות ורבים נתפשים כפוגעניים. הגשת כתב אישום כן-או-לא, לא צריך להיות הפרמטר היחידי לפיו מחליטים. המסר העובר מהחלטת העירייה בנושא הינו בעייתי ולא-חינוכי, והציבור רואה, לומד ומפנים. צריך וכדאי למצוא חלופות ראויות יותר לערב החגיגי של עיריית ירושלים. זו עמדתי, זו עמדת סיעת 'ירושלמים', זו עמדתם של חברי וחברות מועצה נוספים, וזו עמדתו של ציבור גדול המסרב לקבל פגיעה בכבוד האישה כדבר לגיטימי", מסר הרב ליבוביץ.

אתמול (ראשון) פנה הרב ליבוביץ לראש העיר ניר ברקת וביקש לבטל את הופעתו המתוכננת של גולן באירוע של עובדי עיריית ירושלים שאמור להיערך ביום שלישי הבא, בשל מעורבותו בפרשת הקטינות. כשלושה חודשים לאחר פרוץ הפרשה נסגר התיק נגד גולן בשל חוסר ראיות. לצד גולן אמורים להופיע בפני חברי ועד העובדים של העירייה חברי הרכב מה קשור. "אני מקבל פניות מתושבי ירושלים ובעיקר תושבות ירושלים, שתוהים שוב ושוב על כך שאנחנו רואים את השם והתמונות של אייל גולן באירועים עירוניים", אמר אז הרב ליבוביץ לוואלה! תרבות. "יש כאן ציבור שמרגיש פגוע מכך שמזמנים בנאדם ששמו נקשר לפרשיה, שהיא פרשייה מטרידה ביותר. אני חושב שלא חסרים אמניות ואמנים אחרים שאפשר להביא. המלצתי לראש העיר, ודרכו למערכת העירונית, לנהוג ביותר רגישות כלפי הציבור". ליבוביץ הוסיף כי סגירת התיק עקב חוסר ראיות מספקות אינה מנקה את גולן לתחושתו. "התיק נסגר מחוסר ראיות, אבל כל מי שעקב אחרי הפרשה מבין שהדברים אינם פשוטים. לא היה בכדי ההחלטה לסגור את התיק כדי לנקות את שמו", אמר לנו.

עוד באותו נושא

בעקבות המחאה בירושלים, אייל גולן מאיים בתביעה: "שפכו את דמי"

לכתבה המלאה
חבר מועצת העיר ירושלים הרב אהרון ליבוביץ. צילום: נעם פיינר,
הרב אהרון ליבוביץ/צילום: נעם פיינר

שעות ספורות לאחר מכן, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, העביר שי אליאס, עורך דינו של גולן, לרב ליבוביץ מכתב התראה טרם הגשת תביעה בגין הוצאת דיבה, לשון הרע, ופגיעה בשם הטוב ובמוניטין. בין היתר נטען במכתב כי "הפרסום כולל עובדות כוזבות ומצגי שווא בפני הקוראים ובכלל זה, השקר כי מרשי הואשם בבעילת קטינות, למרות שמעולם לא הואשם מרשי בבעילה כאמור ולא הוגש נגדו כתב אישום, שכן כבר בחקירתו במשטרה הובן כי מדובר בתלונת שווא. כי מרשי היה שותף לניצול מיני ופגיעה בקטינות או כי מרשי אינו אמן ראוי. דברי הבלע מקבלים משמעות חמורה מיוחדת לאור העובדה שלא נפתח כלפי מרשי תיק והקטינות הודו במשטרה כי מסרו עדות שקר, עובדה שפורסמה בכלי תקשורת, ממנה בחרת להתעלם". עוד הוסיף עורך דינו של גולן כי פעולתו של הרב ליבוביץ נועדה על מנת להסב לגולן "נזק אדיר" וכי דבריו של הרב בפנייתו לראש עיריית ירושלים "שפכו את דמו" של הזמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully