וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה על טקס אופיר: "רגב משתמשת בביזוי זיכרון השואה"

יו"ר הרשימה המשותפת תקף את ההשוואה שערכה שרת התרבות בין הנפת האגרוף של האמנים שביצעו את שירו של דרוויש לבין מועל יד. הוא אף שיבח את התנהגות הקהל בטקס הסוער, ואמר: "גדל פה דור גאה של אמנים פלסטינים אזרחי המדינה"

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, התייחס היום (שישי) למהומה שפרצה בטקס פרסי אופיר לקולנוע שהתקיים אמש באשדוד, לאחר ששרת התרבות מירי רגב עזבה את האולם בעת ביצוע קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. עודה הגיב לכך שבמסיבת עיתונאים שערכה היום רגב, טענה כי שירו של דרוויש בוצע "בשילוב מועל יד", והוסיפה כי "זה מתקשר עוד יותר להיסטוריה היהודית שלנו". "אין גבול כמה נמוך ומכוער מירי רגב מוכנה לרדת, ואיך שימוש בביזוי זיכרון השואה זה רק עוד טקטיקה תקשורתית בשבילה", צייץ עודה בחשבון הטוויטר שלה.

עודה, לעומת זאת, השווה את הנפת האגרוף של האמנים ששרו את השיר, תאמר נפאר ויוסי צברי, ל"הצדעת הכוח השחור", מחווה פוליטית דוממת של שני אתלטים אפרו-אמריקנים מאולימפיאדת מקסיקו 1968, שמחו למען זכויות שחורים. השניים, טומי סמית' וג'ון קרלוס, הניפו את אגרופיהם בצורה דומה לזו של האמנים בעת טקס הענקת המדליות בתחרות הריצה ל-200 מטרים במקסיקו סיטי, בזמן שדגל ארצות הברית הונף ונוגן המנון ארצות הברית. הם עטו כפפה שחורה, וכן תג של זכויות האדם על מעיליהם – שאותו ענד גם פיטר נורמן האוסטרלי שזכה במדליית כסף.

עוד על המהומה בטקס פרסי אופיר:
ביזיון בטקס פרסי אופיר 2016: רגב צעקה על הקהל: "יש פה הרבה גרבוזים ואורשרים"
"מדוע בחרת להגיע לטקס?": אנשי תרבות מגיבים לסערת טקס פרסי אופיר
כוכבים ואפסים: טקס פרסי אופיר הוא חרפה צבועה ויש לבטלו לאלתר

"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
"גאה בכל האמנים שעבדו על יצירה נושכת". עודה/ליאור רותם, דוברות הכנסת

עודה אף שיבח את התנהגות האמנים בטקס, וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני גאה בתאמר נאפר מלוד, וברובא בילאל עספור מנצרת, ובכל האמנים הערבים והיהודים שעבדו על יצירה נושכת, בועטת ובעיקר אמיתית, המציגה את מציאות חיינו המורכבת כערבים אזרחי המדינה". הוא הוסיף כי "מול עיניה המשתאות של שרת התרבות, מול הבורות, האטימות והגזענות שלה, גדל פה דור חדש של יוצרים ואמנים. דור של אמנים פלסטינים אזרחי המדינה, דור גאה וחזק, שבוחר באמנות ככלי למאבק ומספר את סיפורו לכל העולם באמצעות סרטים, מוזיקה, תאטרון וציור".

הציוץ של עודה בטוויטר

טקס פרסי אופיר לקולנוע הפך הלילה למוקד של מאבק מחודש בין רגב לאמנים ויוצרים ישראלים. לאחר שרגב עזבה את האולם בעת שירו של דרוויש, היא שבה ועלתה לנאום. היא ספגה קריאות בוז, וחלק מהנוכחים אף עזבו את האולם במהלך דבריה. השחקן רועי אסף ביקש לעלות לבמה כדי להתעמת איתה, אך נחסם.

היא השיבה לקהל הזועם, וקראה מעל הבמה: "יש כאן הרבה גרבוזים ואורשרים. לא אלך עד שאומר את דבריי". השחקנית רובא בלאל, שסרטה "סופת חול" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, סירבה לעלות לבמה במחאה על אמירותיה של רגב.

שרת התרבות מירי רגב במסיבת עיתונאים לאחר טקס פרסי אופיר. מגד גוזני
"הנפת האגרוף מתקשרת להיסטוריה היהודית". רגב במסיבת העיתונאים, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully