וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 99: חניבעל לקטר ילמד אתכם איך קניבלים מבשלים

19.10.2016 / 0:00

צופים ואנשי תרבות בריטיים מותחים ביקורת קשה על העתקת עלילת "הבחורה על הרכבת" לניו יורק בגרסה הקולנועית, היער של פו הדוב נמצא בסכנה, ספר חדש מאשים מועמד לסנאט ברצח זונות ועוד חדשות ספרות

מהספרים למסך: דיסני מפתחת סרט חדש על פי "דון קיחוטה" וג'יי קיי רולינג מכריזה על 5 סרטים בסדרת "חיות הפלא"

בחודש הבא ייצא למסכים הסרט הראשון בסדרת "חיות הפלא והיכן ניתן למצוא אותן" על פי ספריה של ג'יי קיי רולינג, שגם כתבה את התסריט. אולם השבוע נודע שסדרת הסרטים לא תהווה טרילוגיה, כפי שנמסר בתחילה, אלא סדרה של 5 סרטים, כשאת כל התסריטים תכתוב רולינג בעצמה. "עשינו עכשיו תכנון כראוי, ואנחנו די בטוחים שיהיו 5 סרטים", אמרה רולינג באירוע למעריצי הארי פוטר שנערך בחמישי שעבר.

בתוך כך דווח השבוע במגזין ההוליווד ריפורטר כי דיסני החליטה להפיק סרט חדש על פי "דון קיחוטה" של מיגל דה סרוונטס. על פי הדיווח, התסריטאי בילי ריי עומל על העיבוד לספר בימים אלה, כשייתכן והסרט החדש יהפוך לסדרת סרטים עם מאפיינים דומים לסדרת סרטי "שודדי הקריבים" של דיסני.

הידיעה על ההחלטה של דיסני להפיק סרט ע"פ דון קיחוטה סותמת את הגולל, ככל הנראה, על הנסיונות הנואשים של טרי גיליאם לעבד את הספר לקולנוע; ב-25 השנים האחרונות ניסה גיליאם לא פחות מ-7 פעמים להפיק סרט על פי דון קיחוטה ונכשל בכל פעם (חלק מהנסיונות הכושלים תועדו בסרט "אבודים בלמנשה").

סדרת ספרי "המרים" של רוג'ר הרגריבס במחווה ל"דוקטור הו"

במסגרת שיתוף פעולה חדש בין הבי.בי.סי להוצאת סרינו, יצאו לאור 12 ספרים חדשים של "המרים" במחווה ל-12 השחקנים שגילמו את דוקטור הו לאורך השנים. ארבעת הספרים הראשונים יראו אור באפריל 2017, לקראת שידור העונה החדשה של "דוקטור הו", שנחשבת לסדרת המד"ב הותיקה ביותר בעולם (עלתה לאוויר בשנת 1963). הספרים הראשונים יוקדשו לשחקנים שגילמו את דוקטור הו מספר 1, 4, 11 ו-12: וויליאם הארטנל (1963-1966), טום בייקר (1974-1981), מאט סמית' (2010-2013) ופיטר קפלדי שמגלם את דוקטור הו מאז שנת 2013.

את הספרים יכתוב ויאייר אדם הרגריבס, בנו של יוצר סדרת "המרים" המקורית רוג'ר הרגריבס, שממשיך את מפעלו של אביו מאז שנת 1988. בשנת 2013 נעשתה מחווה דומה לסדרה "משחקי הכס" של HBO.

ביקורת בבריטניה על ההחלטה למקם את עלילת הסרט "הבחורה על הרכבת" בניו יורק

"הבחורה על הרכבת" מאת פולה הוקינס הוא אחד מרבי המכר הגדולים ביותר של השנים האחרונות, עם מכירות של מיליוני עותקים והמוני קוראים ברחבי העולם. בתחילת החודש יצא לאקרנים העיבוד הקולנועי של הספר, והוא כבר מצליח לעורר כעס רב בקרב מבקרים ומעריצים של הספר בבריטניה. הסיבה העיקרית: בעוד שעלילת הספר מתרחשת בפרברי לונדון, מפיקי הסרט בחרו להעביר את העלילה לפרברי ניו יורק.

"הספר של פולה הוקינס הצליח לתאר עולם מאוד בריטי", כתב מבקר הסרטים של הגרדיאן, סטיוארט ג'פריז, "רכבות תקועות, יין לבן פושר, נוסעים נאנחים [...] הפרטים האלה הפכו את הספר של הוקינס לכל כך מושך: ההזדהות עם אווירה בריטית כל כך מוכרת של אכזבה ותסכול. [...] העיבוד הקולנועי מאבד את כל אלה". מבקרים מכלי תקשורת בריטיים נוספים הביעו טענות דומות, ואילו טים רובי, מבקר הסרטים של הטלגרף הבריטי, אף הוסיף כי לדעתו ההחלטה של מפיקי הסרט נבעה מנסיון לחקות את הצלחת הסרט "נעלמת" שמבוסס על ספר מאת ג'יליאן פלין.

גם מעריצים רבים של הספר התאכזבו מהחלטת מפיקי הסרט למקם את העלילה באמריקה. "או מיי גאד, הרגע גיליתי שהסרט 'הבחורה על הרכבת' מתרחש בניו יורק. זה לגמרי הרס לי", צייצה מעריצה של הספר בשם ג'נט. "ראיתי את הסרט הבחורה על הרכבת אתמול בלילה", צייץ גולש בשם מייק, "ערימה של שטויות שבאופן ביזארי מתרחשת באמריקה – מה שהורג את הסרט באופן מיידי. תישארו עם הספר".

התסריטאית של הסרט, ארין ווילסון, הסבירה שמכיוון שהסרט יצא בהפקה אמריקאית, היה ברור מהתחלה שהוא יתרחש באמריקה ולונדון אפילו לא עלתה כאופציה. היא הוסיפה שהבחירה באמריקה מאפשרת לבעיות השתייה של הגיבורה להיראות באור מביש יותר, כיוון שבבריטניה ישנה סלחנות גדולה יותר לשתיית אלכוהול ולבעיות שתיה. אל ווילסון הצטרפה גם מחברת הספר, פולה הוקינס, שאמרה בריאיון כי ההחלטה למקם את העלילה בניו יורק לא מפריעה לה: "אני חושבת שזה סיפור שיכול להתרחש בפרברים של כל עיר גדולה בעולם".

עוד באותו נושא

חיי מדף 98: "הגיע הזמן להרגיע את היסטריית הליצנים", אומר סטיבן קינג

לכתבה המלאה
הבחורה על הרכבת.
"ערימה של שטויות שמתרחשת באמריקה". אמילי בלאנט מתוך "הבחורה על הרכבת"

"יער מאה העצים" האמיתי שהיווה השראה לסיפורי פו הדוב נמצא בסכנה

ביום שישי האחרון (14 באוקטובר) צוינו 90 שנה לצאתו לאור של הספר "פו הדוב" מאת א.א מילן. לכבוד המאורע יצאה כתבת המגזין טיים, קייט סמואלסון, לביקור ביער אשדאון – היער שהיווה השראה ל"יער מאה העצים" שבו חיים פו וחבריו (בתרגומים אחרים לעברית נקרא גם 'יער ת"ק הפרסאות' ו'יער מאה הדונם') – וגילתה כי עתידו נמצא בסכנה.

מעל מיליון אנשים מבקרים ביער אשדאון מדי שנה, בתקווה לחוות בעצמם מעט מהקסם שמלווה את פו וחבריו, אך כעת מתברר כי ייתכן והוא לא יישמר כך לאורך זמן. המימון לעבודות השימור ביער (שכוללות בין השאר גם רעייה של עדרים וגיזום עצים כדי שיראה כמו בימיו של מילן) מגיע מהאיחוד האירופי שהכריז על היער כמקום בעל ערך עולמי. אולם, כזכור, ביוני האחרון החליטה בריטניה להתנתק מהאיחוד האירופי, ועם הניתוק הזה נפסקו גם כספי התמיכה לשימור יער אשדאון.

הממשלה הבריטית הבטיחה לממן את עבודות השימור לחמש השנים הבאות, אך אנשי היער מודאגים מהעתיד. "אני לא חושב שאנשים מבינים מה אנחנו עושים כאן ובטח שלא איכפת להם מאיפה הכסף יגיע", אמר סטיב אלטון, מעובדי המקום, "בלי חיתוך העצים ורעיית הכבשים, כל הנוף הנפלא שהיה מוכר למילן ייעלם ויהפוך ליער עבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יאבד את היער שלו? פו הדוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספרי בישול חדשים על פי חניבעל לקטר, טווין פיקס והסוריאליזם של סלבדור דאלי

שלושה ספרי בישול מוזרים במיוחד עומדים לצאת לאור לקראת סוף השנה. הראשון הוא "Feeding Hannibal: A Connoisseur's Cookbook" – אוסף מתכונים בהשראת סדרת הטלוויזיה "חניבעל". את המתכונים כתבה ג'אניס פון, סטייליסטית האוכל של הסדרה. "חייבים להודות שחניבעל הוא ייחודי", אמרה פון, "והעדפות הקולינריות שלו ייחודיות". עם זאת, פון בחרה בכל זאת להציע בספר מתכונים שבהם האיברים השונים שייכים לחיות ולא לבני אדם, כפי שהיה מעדיף לקטר. הספר יצא לקראת חג ההודיה האמריקאי.

ספר בישול נוסף שעתיד לצאת בקרוב הוא " Damn Fine Cherry Pie: And Other Recipes from TV's Twin Peaks", שמכיל מתכונים בהשראת סדרת הטלוויזיה "טווין פיקס" שעתידה לחזור למסך ב-2017. להבדיל מספר הבישול בהשראת חניבעל, הפעם מדובר ביוזמה פרטית של מעריצה בשם לינדסי בוודן ולא בספר שקשור בהפקת הסדרה. הספר יראה אור ב-15 בנובמבר.

ולצד ספרי הבישול החדשים, עומדת להתפרסם בחג המולד הקרוב גם הוצאה מחודשת לספר בישול משונה שיצא במקור לפני 40 שנה – ספר הבישול הסוריאליסטי של סלבדור דאלי. 136 המתכונים הסוריאליסטים של דאלי מלווים בציורים מקוריים שלו ומחולקים ל-12 פרקים. מהספר המקורי, שנקרא "Les Diners de Gala", שרדו 400 עותקים בלבד.

מנכ"ל פינגווין ראנדום האוס: "תעשיית הספרים תהפוך להיות לא רלוונטיות"

הוצאת הספרים הגדולה ביותר בבריטניה, פינגווין ראנדום האוס, החליטה לאחרונה לפתוח ביוזמה חדשה בשם WriteNow#, שמטרתה לגלות סופרים המשתייכים לקהילות מיעוטים (אתניים, מגדריים ואחרים) בבריטניה. בכנס הראשון של התוכנית החדשה שנערך השבוע בלונדון טען מנכ"ל ההוצאה, טום וולדון, כי היעדר הגיוון בתחום הספרות יהפוך אותו בקרוב לתחום בלתי רלוונטי. וולדון מתייחס לנתונים שעולים ממחקרים שונים שבוצעו בשנים האחרונות, לפיהם שוק הספרים נשלט ברובו על ידי גברים לבנים וסטרייטים – בין אם מדובר במו"לים, עורכים, סופרים או אפילו כותבי הביקורות הספרותיות בעיתונים. "נושא הגיוון בספרות חשוב לנו מאוד", אמר וולדון בכנס, "העובדה שאנחנו לא משקפים את החברה שאנחנו חיים בה, היא בעיה גדולה מאוד. זה לא טוב מבחינה ספרותית, תרבותית ומסחרית גם יחד. אם זה ימשך ככה, תעשיית הספרים תהפוך להיות לא רלוונטית".

מתוך 1,000 כותבים שביקשו להיכלל בתוכנית של פינגווין ראנדום האוס, 50 נבחרו להשתתף בכל אחד משלושת האירועים שמקיימת ההוצאה בלונדון, בירמינגהאם ומנצ'סטר (150 כותבים ישתתפו בסך הכל בשלושת האירועים); מתוך כל אירוע יבחרו לבסוף 10 כותבים, שילוו ע"י מנטורים ועורכים על מנת לאפשר להם להוציא את הספר בשנה שלאחר מכן.

ופינגווין ראנדום האוס לא לבד. הוצאת ספרי הילדים נוזי קראו הוציאה לאחרונה קול קורא לסופרים המשתייכים לקטגוריית Black, Asian, minority ethnic) BAME) ועודדה אותם לשלוח כתבי יד; הוצאת 4th Estate חברה לעיתון הגרדיאן וביחד הם יצרו פרס ספרותי לכותבי סיפורים קצרים המשתייכים למיעוטים; והוצאת ווידנפלד וניקולסון מחפשת קולות ספרותיים חדשים שמגיעים מהפריפריה הבריטית, שבדרך כלל לא מיוצגת בספרות המיינסטרים.

ספר חדש מאשים מועמד לסנאט מלואיזיאנה ברצח זונות ומטלטל את מערכת הבחירות במדינה

ספר "פשע אמיתי" חדש בשם "Murder In The Bayou" מאת אית'ן בראון עוסק ברצח לא מפוענח של שמונה נשים שעסקו בזנות בלואיזיאנה. במסגרת הספר יוצא בראון כנגד טענות המשטרה כאילו הנשים נרצחו בידי רוצח סדרתי שטרם נתפס, והוא מפנה אצבע מאשימה ללקוחות (זנאים) שרצחו את הנשים במהלך יחסי מין ברוטליים. בין הלקוחות המואשמים נמצא גם המועמד לסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית, צ'ארלס באוסטני, שנמצא בעיצומה של מערכת בחירות צמודה אל מול יריבו הדמוקרט ג'ון קנדי.

באוסטני, שמכחיש מכל וכל את טענותיו של בראון, האשים בתחילה את אנשיו של קנדי בהפצת השקרים, לדבריו, כחלק מקמפיין הבחירות, אך כעת החליט לתבוע את המחבר ואת הוצאת הספרים סיימון & שוסטר על הוצאת דיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully