וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאמר נפאר: "יש חשש, אבל לא גדול יותר מהחשש מהשתקה פוליטית"

18.10.2016 / 13:40

לקראת הופעתו הערב בחיפה אליה צפויים להגיע גם פעילי ימין שאיימו "לפוצץ את האירוע", הראפר אמר בשיחה עם וואלה! תרבות: "סומך על העירייה ועל ההתארגנות שלה מבחינת אבטחה"

ספק 500

בסרטון: מירי רגב יוצאת בהפגנתיות במהלך הופעתו של תאמר נפאר בטקס פרסי אופיר 2016.


בצל הסערה והתגובות הפוליטיות, בחיפה יתקיים הערב (ראשון) מופעו של הראפר תאמר נפאר, כשבמקום צפויה להתקיים גם הפגנת פעילי ימין שאיימו בסוף השבוע האחרון "לפוצץ את האירוע". בקרב הפעילים גם עברה בימים האחרונים קריאה להגיע על מנת למחות על חקירתם של שניים ממארגני המחאה כלפי נפאר, אושר טקאטש, עוזרה של ח"כ נאוה בוקר (ליכוד), ודניאל סיגלוב, יושב ראש תא צעירי הליכוד באוניברסיטת חיפה, שהורחקו מן האירוע.

בשיחה עמו הודה נפאר כי קיים בו חשש לקראת ההופעה הערב, שתתקיים בחסות עיריית חיפה במסגרת אירוע הפתיחה של פסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי. "אני אבא לשניים, ובמצב בחיים שהוא אלים בטח שיש חשש. יש חשש, אבל לא גדול יותר מהחשש של ההשתקה הפוליטית שניסו לעשות, שלפי דעתי הוא פשע בפני עצמו. זה בעיני הדבר הכי מאיים שיש, ומול זה צריכים כולנו דווקא להתאחד", אמר לוואלה! תרבות.

"לגבי היום, אני הולך לעשות את האמנות שלי, בזה אני טוב, ואני סומך על העירייה ועל ההתארגנות שלה מבחינת אבטחה", הסביר. המכתב ששלחה שרת התרבות רגב לראש עיריית חיפה יונה יהב בבקשה לבטל את ההופעה, לא כל כך הפתיע את נפאר. "לא ציפיתי, לא אמרתי 'וואלה, הנה היא הולכת, עכשיו זה קורה', אבל כשזה קרה אמרתי 'וואלה, טוב נו'", תיאר.

המחאה נגד הופעתו של הראפר תאמר נפאר בחיפה, אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד המחאה נגד המופע/צילום מסך, פייסבוק

נפאר התייחס גם למעצרם של שני הפעילים. כאשר נשאל האם עשתה המשטרה בצדק השיב: "תקשיב, זה לפוצץ מופע. 'אנחנו באים לפוצץ מופע'. עם התקופות שאנחנו חיים בהן זה משהו ששווה לבדוק, אני חושב. אם הם רוצים לבוא להפגין, בלי אלימות – אני חושב שזה לגיטימי ואפשר להבין ואני גם לא מצליח לשנוא אותם, באמת. אבל שישתמשו במילה שהיא עדינה בימים האלה".

"שבוע שלם דיברתי פוליטיקה ודה דה דה – הערב אני עולה לבמה להפציץ ביחד עם מייסה דאו, גילי יאלו וכל הנגנים שם, זה הכי חשוב. לא להפציץ, אל תיקח את המילה 'להפציץ', אני הולך לעשות שמח", צחק נפאר.

המחאה שאורגנה על ידי תא צעירי הליכוד חיפה קראה לבטל את מופעו של נאפר על רקע מסריו הפוליטיים וביצועו משירי המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "לא ניתן במה לזמר אשר שר את מילותיו של שונא ישראל. אין מקום להופעה של זמר אשר שר מילים של זה שכתב שירים נגד העם היהודי ומעודד בגלוי רצח יהודים", נכתב בעמוד מחאה בפייסבוק. ביום ראשון הצטרפה כאמור למחאה שרת התרבות רגב, שפנתה במכתב לראש עיריית חיפה בבקשה לבטלו, אך העירייה לבסוף החליטה לקיימו כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully