וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל עכו 2016 - פרס הצגת השנה הוענק לשתי הצגות

21.10.2016 / 2:00

בצל הסערה סביב ההצגה "פלסטין שנת אפס", ננעל פסטיבל עכו. פרס הצגת השנה הוענק לשתי הצגות: "שרבר" ו"הסתכלות - 1976". מהפקת הפסטיבל נמסר כי למעלה מ-150 אלף איש ביקרו בו

שרבר. יוהאן שגב,
מתוך "שרבר"/יוהאן שגב

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ננעל הערב (חמישי) זו הפעם ה-37 עם הכרזת הזוכים בתחרות השנתית של הפסטיבל. בהפקת הפסטיבל מספרים כי למעלה מ-150 אלף איש הגיעו לעכו ופקדו את האירועים השונים בפסטיבל. פרס הצגת השנה הצגת השנה ע"ש יוסי פיטוסי, ממקימי הפסטיבל שהלך השנה לעולמו, הוענק לשתי הצגות: "שרבר" ו"הסתכלות - 1976". השופטים כתבו בנימוקיהם על שרבר של רן בכור: "פרס להצגה ייחודית באופן יוצא דופן, שחושפת יוצר צעיר שעבד באופן מעורר השתאות יחד עם צוות של מבצעים שותפים, אשר יצרו שפה תיאטרונית מובהקת, חסרת רחמים. צוות שחקנים שפעל בהתמסרות מוחלטת מתוך הבנה עמוקה ומדויקת של נושא היצירה והמחויבות אליו. עבודה מטלטלת, חכמה ומאתגרת שעוסקת במשטר הגוף, במישטור החברה, בטוטליטריות של החברה, במחיקת החמלה, וגם בטוטליטריות של מעשה האמנות".

"הסתכלות - 1976" של פיראס רובי ודויד מעיין זכתה בשל היותה "עבודה מעוררת השראה, אשר דרך פירוק של תבניות דיבור חושפת מנגנונים של דיכוי, הזנחה, אפליה, וכפייה. יצירתם המשותפת של שני יוצרים ותיקים ומרתקים, מבוצעת על ידי אנסמבל של פרפורמריות נפלאות, ומייצרת דיסוננס בלתי נשכח בין תכנים של מציאות דכאנית מתמשכת ומטרידה לבין תנופת ביצוע משוחררת של חדווה קרנבלית חתרנית".

seperator

חבר השופטים התייחס בדבריו גם לסערה סביב ההצגה "פלסטין שנת אפס" שפרצה לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב קראה לבחון את העלאת ההצגה בפסטיבל והביאה לבדיקת תסריטה על ידי ראשת מינהל התרבות. "רוח של חסד שרתה על פסטיבל עכו השנה. למרות ניסיונות הצנזורה לפני פתיחתו, זה היה פסטיבל של הקשבת אמת, של יושרה אמנותית, של חרות אמנותית, של שיתופי פעולה בעבודות אנסמבל, וביצירה של עולמות בימתיים שהם כל כך שונים האחד מהשני. כולם ביחד יצרו פסטיבל שמילא נאמנה את התפקיד שקהילת האמנות צריכה לקחת על עצמה: נקיטת עמדה כלפי מציאות חיינו, דיאלוג ודיון ביקורתי עם ההתרחשויות הבוערות שמקיפות אותנו".

השחקן ג'ורג' איברהים זכה בפרס ע"ס 2,000 שקלים על משחקו ב"פלסטין שנת אפס". מחבר השופטים נמסר כי "בצניעות, כנות, ישירות, בעידון רב, בעוצמה ובמבט ישיר איברהים מספר את הסיפור שלו ושל שותפיו ליצירה ואי אפשר שלא להקשיב להם".

חבר השופטים הורכב מהבימאית והיוצרת רות קנר, השחקן והמנהל האמנותי של פסטיבל בת ים אמיתי יעיש, הבמאית אופירה הניג, המנהל של תיאטרון הזירה הבינתחומית גיא בירן והאמנית הרב תחומית אניסה אשקר. אבי גיבסון בר-אל, המנהל האמנותי של הפסטיבל, סיכם: "פסטיבל עכו הסתיים הערב בתחושת שליחות גדולה וברוממות נפש. כולי אמונה שהפסטיבל מגשים את ייעודו כפסטיבל פורץ דרך המאפשר במה ליצירה שהיא אלטרנטיבה הן בצורה והן בתוכן. יוצרים יהודים וערבים נתנו ביטוי ליצירה נחושה ומחויבת לתיקון חברתי. אני מודה ליוצרים ולתושבי העיר עכו על הזכות ומתחיל לעבוד על הפסטיבל הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully