וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשעים וטוב להם: לקראת ליל כל הקדושים, מצעד שלושים הנבלים הגדולים בתולדות הקולנוע

ירון ואג

28.10.2016 / 1:30

לרגל האלווין המתקרב ובא, מדרג ירון ואג את שלושים הרשעים הכי מוצלחים שראינו על המסכים. קבלו את מקומות 30-21

צילום מסך

(בסרטון: מתוך "יום שישי ה-13").

לכבוד ליל כל הקדושים הבא עלינו לטובה, אנו גאים להגיש לכם את ספיישל "רשעים וטוב להם": בימים הקרובים ידורגו בסדר יורד שלושים הנבלים הכי מוצלחים שפיארו את ז'אנר האימה לדורותיו, עד שבשני 31 באוקטובר, האלווין עצמו, ייחשף המנצח הגדול.

הקריטריונים לרשימה הם מעטים ופשוטים - אך גם בלתי מתפשרים:

קריטריון מספר אחת: הנבל חייב להיות מסרט אימה. זר פרחים בצירוף התנצלות נשלח לדארת' ויידר, האנס גרובר ורבים וטובים אחרים. אתם מצטיינים, אך לא בבית ספרנו.

קריטריון מספר שניים: הנבל חייב להיות בדיוני. המציאות ברוב המקרים אכזרית הרבה יותר מהדמיון. ניתן היה למלא את הדירוג בעיבודים קולנועיים למעלליהם של אדולף היטלר, ג'פרי דאהמר ושאר רוצחי המונים. זה יהיה קל מדי ובעיקר יסתור את מטרתה של הרשימה.

קריטריון מספר שלוש: הנבל חייב להיות אנושי. זהו הסעיף שיגרור זעקות שבר בסגנון "אפליה!" אך מה לעשות: נבל בשר ודם תמיד יהיה מפחיד וממשי יותר מכל מפלצת שלא באמת מסתובבת בינינו. בכל מה שנוגע לחיות קטלניות ומציאותיות לחלוטין, הן לא נחשבות מכיוון שממילא אין ביכולתן להביע רשעות ואכזריות. מובן כי עצם קיומו של הקריטריון האחרון, פוסל יצורים דוגמת חייזרים, זומבים ,שדים, רוחות, ערפדים, כרישים וכדומה. מטחי כבוד נורים לכבודם של פרדי קרוגר, מלתעות, צ'אקי ודרקולה, ועכשיו אפשר להתחיל.

30. ד"ר אלן פיינסטון, "רופא השיניים", ארה"ב (1996). במאי: בראיין יוזנה

מין: ז.

מקצוע: רופא שיניים.

תחביבים: סדר. ניקיון. עקירת שיניים בריאות והתעללות כללית בפציינטים.

מצחיק לחשוב כי גם בעת שרופא שיניים עושה עבודתו נאמנה, עדיין מדובר בפעולות סדיסטיות למדי. ד"ר אלן פיינסטון, בגילומו של קורבין ברנסן ("פרקליטי אל. איי."), לוקח את המקצוע צעד אחד רחוק מדי לאחר שהוא תופס את אשתו עושה אהבה מתוקה עם מנקה הבריכות החתיך. הדבר מעביר אותו על דעתו וגורם לו לשאוף לבצע טיפול שורש באנושות, והמסע מתחיל בלקוחותיו האומללים.

29. ג'ייסון וורהיס, "יום שישי ה-13", ארה"ב (2009-1981). במאים שונים

מין: ז.

מקצוע: מכונת הרג.

תחביבים: מסיכות הוקי. מצ'טה. שחיטת בני נוער חרמנים.

אין ספק שמדובר במיקום שנוי במחלוקת, בהתחשב בעובדה כי מדובר באחד הרשעים המפורסמים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. הסיבה העיקרית לכך היא שג'ייסון מעולם לא היה דמות מורכבת או מעניינת במיוחד, אבל זו לא הסיבה היחידה. אחרי הכל, בפרק הראשון בסדרה המקורית ג'ייסון אינו הרוצח, ומהסרט השישי והלאה הוא מקבל כוחות על-טבעיים שבכלל צריכים לפסול אותו מרשימה זו. ועדיין, מעטים מסוגלים להתחרות בכמות החללים שהותיר לאורך כל כך הרבה שנים.

28. אמא ואבא, "Mum & Dad", אנגליה (2008). במאי: סטיבן שיל

מין: ז + נ.

מקצוע: הורים במשרה מלאה.

תחביבים: חטיפה. סימום. צפייה משפחתית בפורנו.

סרט האימה העצמאי והקטן מגיש את זוג ההורים המטריד ביותר שנצפו באי הבריטי מאז הבקהאמים. אמא ואבא מעוניינים להרחיב את המשפחה ובעזרת שני ילדיהם "המאומצים", חוטפים מנקה פולנייה שעובדת בשדה התעופה הסמוך לביתם. הם מתעללים באישה האומללה ומשפילים אותה עד עפר, והאם אף הופכת אותה למתנת חג המולד שהיא מעניקה לבעלה.

27. אלונזו נטול הידיים, "The Unknown", ארה"ב (1927). במאי: טוד בראונינג

מין: ז.

מקצוע: בדרן פריק שואו.

תחביבים: רצח. התחזות לנכה. זריקת סכינים וירי באקדח תוך שימוש ברגליו בלבד.

הרשע היחיד מתקופת הסרט האילם שנכנס לרשימה הוא לון צ'ייני, שכונה "האיש בעל אלף הפרצופים", והיה לאייקון האימה הקולנועי הראשון. בסרטו המבריק של טוד בראונינג ("דרקולה", "Freaks") הוא מגלם פושע נמלט שמתחזה לאדם ללא זרועות (הוא קושר אותן לגופו) – וכך מסתיר סימן מזהה שעלול להפליל אותו. הוא מתאהב בצעירה הסובלת מפוביה מידיים של גברים – ועדיין מוצא את התירוץ לרצוח שלל אנשים שהוא מאמין כי עומדים בינו לבין אהבתם. לפני שהיא מגלה את סודו, נתקף אלונזו טירוף וסוחט רופא כדי שיכרות את זרועותיו באמת. גם זה, לצערו, לא מספיק.

26. איש עסקים גרמני, "הוסטל", ארה"ב (2005). במאי: איליי רות'

מין: ז.

מקצוע: איש עסקים.

תחביבים: חבר בקרטל עינויים בינלאומי. שיחות ארוכות עם קורבנותיו. מנתח חובב.

סדרת הסרטים שהפכה את העינויים לעסק, והחלה את גל סרטי הפרנויה האמריקנית מכל מה שמריח מזרח אירופאי. איש העסקים נטול השם הוא הנבל המרכזי של הסרט הראשון. אי הצלחתו במבחני ההסמכה הרפואיים לא מונעת ממנו לערוך ניתוחים ולכרות איברים רנדומליים לתיירים אומללים, תוך שהוא מגולל בפניהם את סיפור חייו המשעמם. לא ברור ממה הם סובלים יותר.

25. מארק לואיס, "מציצן", אנגליה (1960). במאי: מייקל פאוול

מין: ז.

מקצוע: עוזר צלם.

תחביבים: קולנוע דוקומנטרי עם דגש על סרטי סנאף מעשה ידיו.

לואיס הוא אחד הנבלים המוקדמים והיצירתיים ביותר שנראו על המסך והקדים ביציאתו את נורמן בייטס מ"פסיכו" (אותו עוד נפגוש בהמשך המצעד) בכמה חודשים. כילד, הוא ספג התעללויות מאביו הפסיכולוג שרצה לחקור את השפעות הפחד על ילדים. כאדם בוגר הוא מפתה נערות להגיע לביתו – שם הוא רוצח אותן בעזרת פגיון המחובר למצלמת וידיאו המתעדת את הרציחות מנקודת מבטה בקלוז-אפ מצמרר. אם זה לא מספיק, לואיס גם מרכיב מראה קטנה על המצלמה שמאלצת את קורבנותיו להביט על עצמן ברגעיהם האחרונים.

24. לולה סטון, "The Loved Ones", אוסטרליה (2009). במאי: שון בירן

מין: נ..
מקצוע: תלמידת י"ב.

תחביבים: נשפי סיום. כריתת אונות מוח. זריית מלח על פצעים – ולא כצורת ביטוי.

אם יש משהו שלולה מתעבת לשמוע זו המילה "לא". חברה לספסל הלימודים עושה טעות פטאלית ומסרב בנימוס להצעתה ללוות אותה לנשף הסיום. כתוצאה מכך, הוא מוצא את עצמו כלוא בבית שאביה – שהוא גם מושא תשוקתה האמיתי – הסב לרחבת ריקודים. הבחור הצעיר עובר התעללויות קשות הכוללות מסמור רגליו לרצפה, הזרקת אקונומיקה לתיבת הקול שבגרונו, קדיחת חור בגולגולתו ושפיכת מים רותחים לתוכו.

23. אלכס, "House On The Edge Of The Park", איטליה (1980). במאי: ראג'רו דאודאטו

מין: ז.

מקצוע: מכונאי רכב.

תחביבים: דיסקו. חולצות פתוחות. גורמטים. אונס ורצח.

דייוויד הס עשה קריירה מלגלם נבלים סליזיים מהסוג החולני והמטונף ביותר שניתן לדמיין. עוד לפני שהכותרות עולות – אלכס מספיק להוריד בחורה מהכביש, לאנוס ולרצוח אותה. בהמשך, הוא וחברו רפה השכל, ריקי, מזמינים את עצמם למסיבה של יאפים מניפולטיביים בווילה מבודדת. היאפים מתנשאים ומתבדחים על חשבון השניים, מה שדוחף את אלכס לקצה, והוא מחליט להפוך את הווילה לסדנת ההשפלות הפרטית שלו.

22. פ.ו. קאהון, "רעב מוטרף", ארה"ב/צ'כיה (1999). במאית: אנטוניה בירד

מקצוע: פרא אדם.

תחביבים: כשפים אינדיאנים. קניבליזם. התחזות לקולונל בצבא ארצות הברית.

השחקן הבריטי רוברט קרלייל הצטיין לאורך שנות התשעים בגילום גיבורים פגומים, אבל ב"רעב מוטרף" הוא מספק את תפקיד חייו: נווד מניפולטיבי ומלוכלך שהתמכר לטעמו של בשר אדם. קאהון מתמרן את קורבנותיו למסע ארוך, שבסופו, ברשעות מוטרפת, הוא שולח אותם אחד-אחד לעולם שכולו טוב. לשם כך, המנוול צד בעזרת סכינים, גרזנים, ואם אין ברירה, גם בשיניים. הכל בשביל לזכות בחיי נצח או לפחות בארוחה דשנה.

21. שופט מחוזי, להלן "כבודו", "Shogun's Sadism", יפן (1976). במאי: יוג'י מקיגוצ'י

מין: ז.

מקצוע: סניגור. קטגור. שופט. תליין.

תחביבים: עינוי נוצרים. הדחה לזנות. צחוק מתגלגל.

היפני נטול השם הוא כנראה הדמות הסדיסטית ביותר שיצאה מארץ השמש העולה. סיפורו מתרחש במאה ה-17, תקופה בה הנצרות היתה מחוץ לחוק. כבודו לוכד נערה נוצרית שהתאהבה באחד מעוזריו וגורם לאותו עוזר לצפות בו מענה את הנערה. בין השאר יש שם ריסוק כפות רגליים בעזרת פטיש, אונס, צלייה במים רותחים ולקינוח גם קריעה לגזרים בעזרת שור.

ביום ראשון: איזה נבלים זכו להגיע למקומות 11-20?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully