וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוצפה שהקאמרי מפרסם פסטיבל פרינג' ללא הצגות פרינג' ישראליות"

1.11.2016 / 17:22

יוצרי תיאטרון כועסים בשל מודעת פרסום של הקאמרי על פסטיבל פרינג' שיערוך, בה לא מוזכרת אף הצגת פרינג' ישראלית. דליה שימקו: "זה מזעזע". הקאמרי: "תוכניתו הסופית של הפסטיבל מתגבשת בימים אלו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרינג' זה לא: ההצגה "הרטיטי את ליבי" של תיאטרון הקאמרי, שתוצג בפסטיבל הפרינג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעס בקרב יוצרי ושחקני תיאטרון בעקבות פרסום רשמי של תיאטרון הקאמרי, שהכריז על פסטיבל הפרינג' שיתקיים בתיאטרון, אולם במודעה לא מוזכרת אף הצגת פרינג' ישראלית אלא ארבע הצגות רפרטואריות של התיאטרון. הפרסום הופיע אתמול בעמוד הפייסבוק הרשמי של התיאטרון, תחת הכותרת "פסטיבל הפרינג' הבינלאומי", שיתקיים במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי ה-9 של תל אביב, בין 23 בנובמבר ל-23 בדצמבר. ארבע ההצגות הישראליות היחידות שהוזכרו במודעה הן הצגות של התיאטרון הממוסד הקאמרי, בו יתקיים פסטיבל הפרינג', שאינן עונות להגדרה פרינג': "עמודי החברה", "אויב הציבור", "אשכבה" ו"הרטיטי את לבי". לצדן יועלו שבע הצגות בינלאומיות: "בגלות" מגיאורגיה, "יעקובי ולידנטל" מאנגליה, "אין ארץ יפה מזו" מגרמניה, "לני" מסלובקיה, "מלאכת החיים" מהונגריה ו"ספרים על הבמה" מצרפת. מהקאמרי נמסר בתגובה כי תוכניתו הסופית של הפסטיבל מתגבשת בימים אלו.

"זה מזעזע", כתבה השחקנית הוותיקה והמוערכת דליה שימקו בפייסבוק בתגובה למודעה של הקאמרי, "זאת חוצפה ויריקה בפרצוף שלנו, יוצרי הפרינג', שיוצרים בתת תנאים". שימקו הוסיפה ואמרה לוואלה! תרבות: "בעיני זה פשוט אבסורד, פשוט אבסורד. זה תמוה שלפסטיבל קראו פסטיבל פרינג', בזמן שיש בו הפקות רפרטואר לכל דבר מהארץ. מה זה? למה? הייתי שמחה אם הקאמרי היו עושים פסטיבל פרינג' אמיתי, ומארחים הצגות פרינג' מהארץ, לא חסר בכלל. יש מבחר של מאות הצגות שאפשר לבחור מהן, וזה היה יכול להיות נחמד, אבל זה לא מה שנעשה כאן. הדבר הזה מוזר. יכלו לעשות פסטיבל תיאטרון בינלאומי. אבל להיות אחד המוסדות הגדולים בתיאטרון, אם לא הגדול שבהם, ולא להזמין אפילו הצגת פרינג' ישראלית אחת למה שהם קוראים פסטיבל פרינג' – זה מוזר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה על פסטיבל הפרינג' שפורסמה אתמול בעמוד הפייסבוק של הקאמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הבמאי אלחנן שפירא הביע את כעסו בעניין. "וואי, כמה אני כועס", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אני רותח. חברי ואני יורקים דם בשביל היצירה שלנו – והם, הקאמרי - לא רק שלא מזמין אף הצגה שמריצה היום על במות בתי הפרינג', אלא קורא להצגות הרפרטואר שלו, המציגות כחלק מהרפרטואר שלו, כפרינג'?! אולי הקאמרי גם חומד ב'קיפוד הזהב' (פרס תיאטרון הפרינג', ש"ב)? יש בי אהבה רבה ופרגון רב לעמיתי מהרפרטוארי - אך הם לא פרינג'. חוצפה. פשוט חוצפה ויריקה בפרצוף - בי, בעמיתיי, בחברי היוצרים והשחקנים הנהדרים העושים את יצירתם מתוך אהבה אמיתית ליצירה. זו יריקה בפרצוף של הסמטה, צוותא, תמונע ותיאטרון יפו (...) מר סמל - אתה צריך לבקש מחברי וממני סליחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מהקאמרי נמסר בתגובה: "מדובר בפסטיבל תיאטרון בינ"ל המשלב בתוכו הצגות תיאטרון רפרטוארי ופרינג' מהארץ ומהעולם. תוכנייתו הסופית של הפסטיבל מתגבשת בימים אלו. נציין שיעלו בו בין היתר מחזהו של חנוך לוין, 'יעקובי ולידנטל', בביצוע להקת תיאטרון פרינג' בריטית ששחקניה יוצאי להקת התיאטרון של אריאן מנושקין, מפריס. בנוסף יעלה מחזהו של חנוך לוין, 'החייל הרזה', בבימויה של היוצרת הישראלית העצמאית טל ברנר ועוד, לצד הצגות רפרטואריות של התיאטרון הקאמרי ותיאטרונים מובילים מחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • פרינג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully