וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנ"ך מזהיר אותנו מ'דוקטור סטריינג'": הלהיט של מארוול מושך אש

5.11.2016 / 8:25

הסרט החדש מפס הייצור של מארוול, "דוקטור סטריינג'", שובר קופות, אבל הצליח להרגיז גם ארגונים אסייתים וגם ארגונים נוצריים

יח"צ - חד פעמי

הקסם עבד: "דוקטור סטריינג'", סרט גיבורי-העל החדש מבית היוצר של מארוול בו מגלם בנדיקט קמברבאץ' מנתח יהיר שהופך למכשף עתיר כוחות, נהנה מפתיחה מוחצת בארצות הברית. הלהיט, שעלה גם כאן לאקרנים, אמנם אינו שובר שיאים, אבל רושם מספרים יפים, בעיקר יחסית למצב בקופות בשבועות האחרונים. לפי ההערכות, הוא יסיים את הסופ"ש עם כ-82 מיליון דולר לפחות, ואולי אף יותר. הבלוקבסטר גם יכול לשאוב אופטימיות כך שבשאלוני חוות דעת הקהל עם היציאה מן האולמות, הוא מקבל ציון גבוה ביותר, מה שאומר כי המומנטום שלו צפוי להימשך.

עם זאת, יש גם כאלה שפחות מרוצים. וכך, למשל, ארגון הפועל למען ייצוג הוגן של אסייתים על המסך הרים נגדו קול מחאה. הסיבה: דמות המנטורית של הגיבור היתה אסייתית בקומיקס עליו מבוסס הסרט, אך בעיבוד הקולנועי, מגלמת אותה דווקא טילדה סווינטון הצחה כשלג. "יש כל כך מעט תפקידים לאסייתיות בקולנוע, אז למה לא לאפשר להן לגלם דמות של נזירה מנפאל? לסווינטון יש מספיק תפקידים. היא היתה יכולה לוותר", הם אמרו.

גם ארגונים נוצריים לא מתלהבים מן הסרט: דוקטור טד בהאר, נשיא "המועצה הנוצרית לקולנוע ולטלוויזיה", יצא נגדו בהצהרה מפורטת, נתמכת בפסוקים מן התנ"ך והברית החדשה, לפיה הלהיט התמים הוא לא פחות מאשר הזמנה להצטרפות לכת דמונית. "ספר דברים מזהיר אותנו במפורש מן המאגיה והכישוף כאן", הצהיר. "נוסף לכך, הסרט גם רומז שאין חיים אחרי המוות, ושהמוות הוא סוף מוחלט וטוב שכך". עכשיו נותר לראות האם המחאה הזו תפגע בהמשך הישגיו הקופתיים של הבלוקבסטר, או רק תעזור עוד יותר ליחסי הציבור שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully