וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלת נסגרה: הזמרת אהובה עוזרי הלכה לעולמה

13.12.2016 / 11:53

הזמרת ששיריה עיטרו את הזמר העברי במשך ארבעה עשורים, הלכה לעולמה בגיל 68. בין שיריה המוכרים ביותר: "צלצולי פעמונים", "היכן החייל", "עמק הפרחים" ו"אמי אמי"

קרדיט וידאו: דוד קורן

הזמרת אהובה עוזרי הלכה היום (שלישי) לעולמה בגיל 68 במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. עוזרי, שזכתה בפרס מפעל חיים מטעם אקו"ם לפני מספר חודשים, אושפזה במחלקה האונקולוגית בבית החולים. בשנת 2000 עברה עוזרי ניתוח כריתת מיתרי הקול וזאת לאחר שאובחן אצלה סרטן במיתרי הקול. לפני כשנתיים עברה ניתוח נוסף להסרת גידול בגרון.

הקריירה המוזיקלית של עוזרי נפרשת על פני למעלה מארבעה עשורים. ראשיתה בשנת 1975 באלבום "היכן החייל", שהפך עם הזמן לאיקוני. כעבור מספר שנים החליטה עוזרי לפרוש מהופעות חיות אולם המשיכה להקליט אלבומים ואף לימדה מוזיקה. בשנת 1999 שחררה עוזרי את אלבומה המצליח ביותר, "צלצולי פעמונים" אולם שנה לאחר מכן, כאמור, נאלצה להפסיק לשיר. אחד מסימני ההיכר של עוזרי הוא הנגינה בבולבול טרנג, כלי פריטה הודי שעוזרי היא מהבודדים בארץ היודעים לנגן עליו.

במרוצת השנים עוזרי שיתפה פעולה עם מוזיקאים רבים כמו הדג נחש ויהודית רביץ ואף זכתה בפרסים על פועלה. בשנת 2008 הוענק לעוזרי פרס על תרומתה הייחודית לזמר העברי מטעם אקו"ם ובשנת 2016 הוענק לה פרס מפעל חיים מטעם אקו"ם. השנה הלחינה את פסקול שובר הקופות "ישמח חתני", והיתה מועמדת על כך לפרס אופיר, לראשונה בחייה. בין שיריה המוכרים נמנים "צלצולי פעמונים", "היכן החייל", "עמק הפרחים" וכן "אמי אמי", ששימש כשיר הפתיחה של "צל של אמת: מי רצח את תאיר ראדה".

הלוויתה של עוזרי תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין קרית שאול.

(סייעו בהכנת הכתבה: שגיא בן נון ורויטל בלומנפלד)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully