וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של שלכת 2016: המדריך לעונת הסתיו הטלוויזיונית - ספיישל הממלכה הבריטית

שיפוט מהיר של כמה מהסחורה האנגלית החמה ביותר, בכללם פליטי "אחוזת דאונטון" בדרמת מתח חביבה ובקומדיית אקשן שמנסה להיות "באפי", היסטוריה עם תות ענח' אמון ולונדון שאחרי המלחמה ועוד

צילום מסך

(בסרטון: טריילר ל-"Tutankhamun")

seperator

Tutankhamun

מה: דרמה סבונית תקופתית בריטית חדשה בכיכובם של מקס איירונס ("המלכה הלבנה") וסם ניל שעוסקת בארכיאולוג האוורד קרטר שמצא את קברו של תות ענח' אמון.

למה כן: כמצופה מדרמה סבונית תקופתית בריטית, הכל ב-"Tutankhamun" מפואר וגרנדיוזי. עד כמה שדרמה שמתרחשת במצרים בתחילת המאה העשרים יכולה להיות מפוארת וגרנדיוזית. אנשי "Tutankhamun" העניקו לסדרה תחושה מוכרת וחמימה שכבר נצפתה ונצרכה בסדרות דומות ובסרטי ארכיאולוגיה דומים. עוד מאותו הדבר אבל לא בהכרח דבר רע.

למה לא: כי "Tutankhamun", בדומה למושאיה, לא תמיד פוגעת. הצפייה בה היא נעימה ורכה אבל הפאנץ' הסופי שהוא התגלית הגדולה לא מגיע, לפחות לא מיד, והצופים נותרים רעבים. חבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

Paranoid

מה: מותחן קונספירציה בכיכובם של אינדירה וארמה ("משחקי הכס") ורוברט גלניסטר ("הנוכלים"), על רופאה שגופתה נמצאת בגן ילדים עם שפע של עדי ראייה. חבורת בלשים חוקרת את המקרה שנראה פשוט על פניו, אבל ככל שהבלשים מעמיקים בנושא הם מגלים שהאמת רחוקה מכך, והתהפוכות של החקירה לוקחות אותם אל רחבי אירופה. הסדרה כולה כבר זמינה בנטפליקס עם כתוביות בעברית.

למה כן: יותר ממקרה הרצח שעומד לכאורה במרכז הפרשה, ההסתעפויות שמתרחשות במקביל לו מסקרנות ומעוררות רצון להמשיך. כמיטב המסורת של סדרות מהז'אנר, יוצריה של "Paranoid" בנו אותה כך שכל אדם שבו אנחנו נתקלים נתפס אוטומטית כחשוד, ובכך מאפשרים לנו לשחק את המשחק הפנימי של האם הצלחנו לנחש את מידת מעורבותו לפני שתתגלה.

למה לא: אינדירה וארמה היתה אחת מהסיבות לירידת קרנה של "משחקי הכס" עם הופעה איומה ונוראה בסדרת הפנטזיה. ב-"Paranoid" היא מעט טובה יותר, אבל רחוקה מלהיות טובה מספיק. הדמות שלה היא הגורם הבולט בבעיה הכי חמורה של "Paranoid": שילוב חקירת המקרה עם חייהם האישיים המתפרקים של הבלשים. כן, זה עבד יפה בסדרות נורדיות, אבל כאן העניין הזה מתגלה במערומיו. הקונפליקטים והבעיות משמימות והדמויות לא מפסיקות ללהג ולבכות ולספר לנו עליהן שוב ושוב. התוצאה היא התקדמות איטית כביכול "איכותית", אבל בעצם עצלה ומשמימה וחסרת כל גרם של יצירתיות. בסופו של דבר, בשביל סדרת רוצחים-בלשים, יש מספיק אלטרנטיבות אחרות. בייחוד כש-"Paranoid" לא מציגה גם כאן שום דבר שלא ראינו בעבר.

The Level

מה: סדרת מתח חדשה של ITV על בלשית המוצאת את עצמה במרכז המקרה המסוכן ביותר בקריירה שלה, כאשר היא מצוותת לחקירת הירצחו של מבריח סמים. מה שאף אחד סביבה לא יודע זה שהיא העדה המרכזית שהמשטרה והרוצח מחפשים. yes רכשה את הסדרה ותשדר אותה במהלך החורף.

למה כן: "The Level" עושה את העבודה בסך הכל. לא מדובר בסדרת המתח הכי טובה שאי פעם תראו אבל ככזו היא סבירה בהחלט, ובאמת עבר קצת זמן מאז הפעם האחרונה שבה ראינו מותחן שבו הגיבורה הבלשית לא נמצאת באיזה משבר אקזיסטנציאלי והיא פשוט, ובכן, בלשית. בנוסף, "The Level" מחזירה לחיינו את רוב ג'יימס-קולייר, לעד תומאס בארו מ"אחוזת דאונטון".

למה לא: כי הגיבורה הראשית מטומטמת. באמת. ההחלטות והפעולות של הבלשית/עדה בפרק הראשון יכולות להטריף גם את הסבלני שבצופים.

Crazyhead

מה: יוצר קומדיית גיבורי העל הבריטית "מיספיטס", האוורד אוברמן, חוזר עם קומדיית פנטזיה חדשה בת ששה פרקים, שאמורה להוות מפגש בינה לבין "באפי קוטלת הערפדים", ועוקבת אחר צמד בנות עשרים ומשהו, איימי היפה והתקועה (קארה תיאובולד, "אחוזת דאונטון") וראקל המוזרה (סוזי ווקומה) שנאלצות לחבור זו לזו ולהילחם בשדים שרק הן ניחנו ביכולת לראות אותן. בהמשך צפויה הסדרה להגיע לנטפליקס.

למה כן: החיבור החינני והמשעשע בין שתי הגיבורות מסמן את הסדרה כולה, שהיא, ובכן, חיננית ומשעשעת.

למה לא: מי שציפה ל"מיספיטס" בימיה הטובים, כלומר סדרה פרועה, מקורית ומצחיקה בטירוף, צפוי להתאכזב. על סמך שני הפרקים הראשונים שלה, "Crazyhead", לא מציגה את אותה בערה גדולה של הלהיט הגדול הקודם של אוברמן. אולי זה אומר גם שלא תגווע כל כך מהר כמוה, אבל נכון לשני הפרקים הראשונים מדובר בערבוב לא מקורי ולא מסעיר של דברים שכבר ראינו.

Hooten And The Lady

מה: סדרת הרפתקאות בריטית בת שמונה פרקים נוסח "אינדיאנה ג'ונס", על אוצרת במוזיאון (אופליה לאביבונד, "אלמנטרי") החוברת אל הרפתקן אמריקאי (מייקל לנדס, "מרק אהבה", "לויס וקלארק: הרפתקאותיו החדשות של סופרמן") כדי למצוא פריטים אבודים ונדירים. החיפוש אחריהם מוביל אותם אל מסעות עתיר סכנות ברחבי העולם.

למה כן: שמה של הסדרה לבדו, שנשמע כמו שריד מהאייטיז, מעיד על כוונותיה, ואכן נימת האולדסקול שולטת בה. הוטן המחוספס הוא גבר-גבר מהסוג של פעם, בלי יותר מדי כבוד לשום דבר מלבד הרווח האישי שלו לכאורה. הליידי, אלכס שמה, מסוגלת להשיב לו מלחמה שערה א-לה קתרין הפבורן. מובן שלמרות יחסי האיבה ביניהם ישנם לא מעט רגעי פלרטוט וכמעט-נשיקות. ההרפתקאות שהם חווים סוחפות ומקנות תחושת איום, אף כי ברור שהשניים המופיעים בשם הסדרה לא באמת נתונים בסכנת חיים. המקומות שבהם כל זה קורה (לפחות בפרק הראשון, שעלילתו מתרחשת באמזונס) מרהיבים, הצילום מוציא מהם את המיטב, האפקטים, הפעלולים ושאר האלמנטים הטכניים מהוקצעים. בקיצור, זה קצת כמו "בעקבות האוצר הרומנטי", ובהתאם התוצאה היא בידור קולח וחמוד.

למה לא: נאמנים לארומה האייטיזית, מסתמן שכל פרק מגולל סיפור נפרד, מה שקצת משטיח את סיפורי ההרפתקאות ולא מאפשר הישאבות מלאה אליה. כמו כן, כאמור, מאחר שאין סכנה אמיתית לדמויות, העוקץ נעדר ממנה.

Close To The Enemy

מה: מיני סדרת דרמה בריטית בת שבעה פרקים, בכיכובם של אישים כמו ג'ים סטרג'ס ("ענן אטלס"), פרדי היימור ("בייטס מוטל"), שרלוט ריילי ("כנופיית ברמינגהם"), אלפרד מולינה, אנג'לה באסט, אלפי אלן ("משחקי הכס"), רוברט גלניסטר ואחרים. הסדרה מתרחשת בלונדון השבורה אחרי מלחמת העולם השנייה, ועוקבת אחר קצין מודיעין שתפקידו לוודא כי מדען גרמני הנשבה על ידי האנגלים, יתחיל לעבוד בדחיפות על מנוע סילון. כל זאת כאשר ברקע מתחילה להירקם המלחמה הקרה.

למה כן: שאלה מצוינת.

למה לא: מדובר באחת המתחרות המשמעותיות על הסדרה הגרועה של השנה. היא לא מעניינת כהוא זה, הדמויות שלה משעממות להפליא, הכל נראה כל כך מזויף - אי אפשר להאמין לרגע שמדובר בלונדון של אחרי המלחמה ולא בסט ותלבושות שמדמים את התקופה הזו. אבל הכי גרוע זה המשחק. לא של כולם, כמובן, בכל זאת מדובר בכמה קליברים גדולים, אולם מי שגרוע סוחב את הכל למטה, ובראשם הכוכב, סטרג'ס. הניסיון שלו לעשות כאן דמות של אנגלי נושן ושרמנטי מביך עד כאב. מעבר למשחק האיום ונורא שלו, הוא סיגל לעצמו דיבור כאילו-מיוחס בהתנשפויות מוזרות שהפך את הצפייה בפרק הראשון (שאורכו שעה שלמה) ללא פחות ממייסרת.

seperator

ימים של שלכת - חלק א': "Atlanta", Speechless", "Queen Sugar", "Mary + Jane", "Borderline".

ימים של שלכת - חלק ב': Better Things", "Quarry", "High Maintanance", "One Mississippi", "Start Up" "The Collection".

ימים של שלכת - חלק ג': "The Good Place", "Designated Survivor", "Notorious", "נשק קטלני" ו"החיים עצמם".

ימים של שלכת - חלק ד': "Son Of Zorn", "Aftermath", "Easy", "Conviction" ו"טיימלס".

ימים של שלכת - חלק ה': "No Tomorrow", "Van Helsing", "לא בטוחה", "Frequency", "Freakish".

ימים של שלכת - חלק ו': "Channel Zero", "Man With A Plan", "Falling Water", "Chance", "American Housewife".

ימים של שלכת - חלק ז': "בול", "Shoot the Messenger", "תחנת ברלין", "Travelers".

ימים של שלכת - חלק ח': "Goliath", "The Great Indoors", "God Girls Revolt", "Graves".

ימים של שלכת - חלק ט': "Eyewitness", "Pure Genius", "Stan Against Evil", "People of Earth".

ימים של שלכת - חלק י': "Sweet/Vicious", "Search Party", Frontier", "Good Behavior", "Shooter".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully