וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין עוד מקומות כאלה": כנס החירום להצלת קולנוע לב סמדר

מאות אנשים הגיעו לכינוס החירום לשימור בית הקולנוע לב סמדר בירושלים. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' הציג את המתווה המסתמן לפתרון. "אני מקווה שנצליח גם הפעם להסיר את סכנת הסגירה", אמרה אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

רוב בתי הקולנוע שמחוץ לקומפלקסים הענקיים בקניונים כבר נסגרו אצלנו בשנים האחרונות. הערב (שלישי) נערך בירושלים כינוס חירום בניסיון נואש לשמר את אחד האחרונים שבהם - קולנוע לב סמדר, חלק בלתי נפרד מן התרבות הירושלמית. הסיבה לסגירה העתידית שעתידה להתרחש ב-31 בדצמבר: הקולנוע זקוק לשיפוץ, ואין מי שייקח על עצמו את העלויות שכן רשת לב שוכרת את הבניין והוא לא בבעלותה. מאות מתושבי העיר, המתכנסים בשכיית החמדה יחד עם בכירי הנהלת לב ושלל אושיות ירושלמיות, מנסים למצוא פתרון למצב.

במסגרת הכינוס הציג סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' את הפתרון הנרקם. לפי ברקוביץ', שהגדיר את בית הקולנוע "מקום חשוב בהוויה הירושלמית", הפתרון הוא הגברת פעילות עירונית תרבותית לנוער, לגמלאים, למערכת החינוך בבקרים בתוך הקולנוע על מנת לאפשר הזרמת תקציבים מעיריית ירושלים לקולנוע. ברקוביץ' הוסיף כי בנוסף לתמיכת העירייה, חלק מהתמיכה יצטרך להגיע מהקהל בתצורת רכישת מינויים או קמפיין מימון המונים.

עוד הוצג מסר מוקלט מאשת הנשיא נחמה ריבלין שאמרה: "מיותר לציין שכירושלמית קולנוע סמדר הוא גם עבורי מקום סנטימנטלי מאוד... בכל פעם שאני שומעת על סכנת הסגירה אני נבהלת מאוד מהמחשבה שלא יהיה עוד מוסד כמוהו... אני מקווה, בכל לבי, שנצליח גם הפעם להסיר את סכנת הסגירה".

כינוס חירום לב סמדר. נועם מושקוביץ
במרכז: נורית שני, מבעלי רשת לב/נועם מושקוביץ
עופר ברקוביץ' בכינוס חירום לב סמדר. נועם מושקוביץ
סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' בכינוס/נועם מושקוביץ

המסר המוקלט של ריבלין:

seperator

(עדכון אחרון: 21:28)

  • עוד באותו נושא:
  • לב סמדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully