וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעוד מאות שנים, התוכניות שלנו יגלו איך הילדים חיו כאן באמת"

5.12.2016 / 0:00

איך מנסים במחלקת הילדים והנוער של הערוץ ה-1 לאזן בין הצורך בממלכתיות לרצון להיות קולי? אילו אתגרים יוצרת העובדה שבידיהם רצועת שידור ולא ערוץ שלם? ואיך מתמודדים עם התחרות הגדולה? שיחה עם שלוש מנהלות המחלקה, בעבר ובהווה. צפו

צילום: דייב שחר ומאצ'י הוף, עריכה: מיכאל ברגמן וניר חן

"אם עוד כמה עשרות או מאות שנים, או מאות שנים, יוציאו קפסולה כזאת שנטמנה באדמה בתקופה כזאת, איזה ארגז נורא גדול עם די וי די של תוכניות מחלקת הילדים והנוער של הערוץ ה-1, אז יראו מי היו באמת הילדים", אומרת דניאלה גרדו-סנטו, שהיתה מנהלת המחלקה במשך 10 שנים. "בעתיד יראו גם את הדברים של הערוצים האחרים, שכבודם במקומם מונח, כמו שעשועונים, פרסים וילדים כוכבים. אבל יראו גם את החיים עצמם, יראו את מה שהיה פה באמת. איך הילדים היו, איך הם דיברו".

במסגרת פרוייקט "כך היינו", מצעד מחלקת תוכניות הילדים והנוער של הערוץ הראשון בשיתוף וואלה! תרבות, שוחחנו עם שלוש מנהלות של המחלקה, שתיים מהעבר ואחת מההווה. בראשן, צלילה רוז, שעבדה בערוץ ה-1 מיום הקמתו וכיהנה כמנהלת המיתולוגית של מחלקת הילדים במשך 22 שנה. איך מצליחים לאזן בין הצורך בממלכתיות לרצון להיות קולי, שאלנו את רוז. "תראה, תמיד אני אמרתי, הסיפור הוא אותו סיפור, זה עניין של עטיפות. איזה עטיפה אתה נותן לסיפור. אתה לא צריך להתרחק מהשפה שהילדים מדברים בה, לא בבית ולא ברחוב, ותמיד למצוא את הדרך לדבר איתם בשפה שלהם, כל זמן שאתה שומר גם על רמה. כי זו אחריות. וערוץ ציבורי תפקידו לשאת באחריות הזו של מה הילדים סופגים. כי מה שהם סופגים זו תהיה התרבות שלהם, זו תהיה ההווייה שלהם, וזה נשאר. זה לא כמו אצל מבוגרים, ראו תוכנית – הלכו הביתה. ילדים כל מה שהם רואים הם סופגים וזה הופך לחלק מהם, לחלק מההווייה והתרבות שלהם".

אחד האתגרים של מחלקת הילדים והנוער הוא העבודה שהיא פועלת כרצועת שידור, נטולת החופש שיש לערוצי ילדים ונוער שמשדרים כל היום. כתוצאה מכך, אומרת לנו עליזה דיין חממה, מנהלת המחלקה הנוכחית, "קשה מאוד לייצר הרגלי צפייה באופן הזה, כי קורים הרבה אירועים בארץ ובמדינה, אירועים חדשותיים, שבעצם דוחקים אותנו הצדה, מה לעשות, זה גדול מאיתנו. ואז אנחנו לא יכולים למתג את עצמנו לא בצורה קבועה ולא לקהל מסויים. אבל זה מה שיש ועם זה אנחנו מנצחים. ומנסים לשמור על הקהל שלנו בתכנים שונים - שהם גם אטרקטיביים וגם חינוכיים – אבל הם אקלקטיים. גם דרמת נוער יש לנו, יש לנו גם סרטים דוקומנטריים, יש לנו תכניות מוזיקה ותרבות, אנחנו מנסים להיות כמה שיותר מגוונים כדי להביא אלינו קהל צעיר".

"אני חושבת", מסכמת דיין חממה, "שאנחנו צריכים להיות אי של שפיות בתוך ים הערוצים הסוער שמסביבנו. אנחנו צריכים להוות מקלט ומפלט לדור המסכים".

תכנית הילדים "ריצ'-רץ'". באדיבות דניאלה גרדוש סנטו,
תמונת מחזור של צוות התוכנית ריצ' רץ', תשל"ו, ובה נראות צלילה רוז ודניאלה גרדוש סנטו, שעבדו בתוכנית ולימים ניהלו את מחלקת הילדים והנוער של הערוץ הראשון/באדיבות דניאלה גרדוש סנטו

"כשהיינו ילדים" הוא ספיישל מיוחד של וואלה! NEWS והערוץ הראשון אשר במסגרתו מצדיעים לתוכניות הילדים והנוער של כל הזמנים בערוץ הראשון, בסימן 48 שנות שידור ציבורי. הסדרה הינה מצעד משודר ואינטראקטיבי, אשר יעלה על נס את העשייה הטלוויזיונית של מחלקת הילדים והנוער לאורך השנים. כל תוכנית תציג מעין "מסע בזמן" לפי עשורים של מיטב תכניות הילדים והנוער המוכרות והאהובות לאורך השנים ושכולנו גדלנו עליהן.

במהלך המצעד, יועמדו לבחירת הקהל ארבע קטגוריות. היכנסו כבר עכשיו לאתר, הצביעו עבור תוכניות הילדים והנוער האהובות עליכם, בחרו את שיר הנושא שמעורר בכם נשכחות, הקליקו על כוכב הילדים שמזכיר לכם את הימים שבהם אתם הייתם ילדים, ותוכלו לזכות בטלוויזיית LG OLED מתנת LG וקבוצת ח.י. היבואנית הרשמית של מסכי LG בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully