וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת המכון הפולני לאמנות בברלין פוטרה בשל "תכנים יהודיים"

5.12.2016 / 18:45

קטרזינה וילגה-סקולימוסקה שימשה בתפקיד מנהלת המכון הפולני לאמנות בברלין בשלוש השנים האחרונות אולם ממשלת הימין בפולין לא ראתה עימה עין בעין בסוגיות האמנותיות והיא פוטרה מתפקידה

המכון הפולני לאמנות בברלין איבד את מנהלתו, קטרזינה וילגה-סקולימוסקה, לאחר שפוטרה באופן מיידי. העיתון הגרמני "TAZ" דיווח על כך לראשונה ולפי הדיווח, וילגה-סקולימוסקה פוטרה לאחר שלאורך השנים נמתחה עליה ביקורת במשרד החוץ הפולני. וילגה-סקולימוסקה שימשה בתפקידה מאז שנת 2013 וזכתה להערכה רבה בקרב מבקרי האמנות אולם בדוח פנימי של משרד החוץ נטען כי וילגה-סקולימוסקה כוללת יותר מדי "תכנים יהודיים" בתצוגות ובתערוכות השונות שהיא אוצרת. טענה זו הדהד גם שגריר פולין בגרמניה. בנוסף, נכתב בדוח כי וילגה-סקולימוסקה אינה מקדמת את המכון באמצעות הרשתות החברתיות השונות.

אידה. קולנוע לב,
אחד מסלעי המחלוקות. מתוך "אידה"/קולנוע לב

בכלי התקשורת בגרמניה מביאים תקרית מהשנה שעברה כדוגמה להבדלים בגישות: וילגה-סקולימוסקה, למשל, ביקשה להקרין במכון את הסרט זוכה האוסקר והשנוי במחלוקת "אידה", שהרגיז את הפולנים בשל הדרך בה הוא מציג את התנהלותם במלחמת העולם השנייה. מנגד, שגריר פולין בגרמניה דרש שבמקומו יוקרן סרט התעמולה "סמולנסק", על התרסקות המסוק הפולני הנשיאותי ב-2012, שאף אולם קולנוע בברלין לא הסכים להקרין כיוון שהוא מאשים טרוריסטים מרוסיה בהתרסקות.

החוזה של וילגה-סקולימוסקה היה אמור להיות בתוקף עד קיץ 2017 אולם עבודתה הסתיימה באופן מיידי. המכון הפולני לאמנות בברלין הוא אחד מ-24 מכוני אמנות פולניים שמופעלים מסביב לעולם על ידי משרד החוץ הפולני וזאת על מנת לקדם תרבות ואמנות פולנית. גם בישראל קיים מכון שכזה. זוהי לא הפעם הראשונה שבה משרד החוץ הפולני מתערב בפעילות מכוני האמנות: כך למשל על המכון הפולני לאמנות באוסטריה נאסר לשתף פעולה עם סופר אוסטרי שמתח ביקורת על מפלגת השלטון.

  • עוד באותו נושא:
  • אידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully