וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס המרד: כל מה שצריך לדעת לפני "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים"

13.12.2016 / 0:00

כיצד משתלב הסרט החדש ביקום של מלחמת הכוכבים, מי יהיו הגיבורים החדשים, אילו חידושים צפויים לנו ומיהו הכוכב הגדול שיעשה קאמבק אחרי יותר מ-30 שנה? כל השאלות והתשובות החשובות

צילום מסך

האם זהו סרט ההמשך ל"הכוח מתעורר"?

לא. למעשה, מדובר בסרט ראשון בסדרת סרטים נפרדת לחלוטין. זה נשמע מסובך, אבל ננסה לעשות סדר. כשאולפני דיסני רכשו את הזכויות למותג "מלחמת הכוכבים" ב-2013, הוכרז על טרילוגיית סרטים חדשה שתתרחש 70 שנה אחרי עלילת הטרילוגיה המקורית. הטרילוגיה הזו החלה עם "הכוח מתעורר" בשנה שעברה, כששני הסרטים הבאים צפויים להגיע ב-2017 וב-2019. במאמר מוסגר נציין שבדיסני כלל לא מתחייבים שזאת תהיה טרילוגיה בלבד, ובהחלט ייתכן שסרטי המשך נוספים יגיעו בשנים שלאחר מכן, אבל כרגע נשאיר את זה בצד.

במקביל לטרילוגיה החדשה, הכריזו בדיסני גם על סדרת סרטי אנתולוגיה שיגיעו בשנים הזוגיות (2016, 2018 ו-2020). מטרת הסרטים הללו היא לחזור לאירועים ודמויות חשובות על ציר הזמן של יקום "מלחמת הכוכבים", ולגולל את סיפורם בהרחבה. כל אחד מהסרטים יעמוד בפני עצמו ובניגוד לסרטי הטרילוגיה החדשה, לא צפוי להיות קשר ביניהם.

וכדי לעשות סדר סופית, הנה הוא לוח הסרטים המתוכנן, נכון לדצמבר 2016:

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" - 15 בדצמבר, 2016.

"מלחמת הכוכבים: פרק 8" - 15 בדצמבר, 2017.

סרט אנתולוגיה אודות האן סולו הצעיר (טרם נקבע שם רשמי) - 25 במאי, 2018.

"מלחמת הכוכבים: פרק 9" - 24 במאי, 2019.

סרט אנתולוגיה שפרטיו טרם נחשפו (השערה רווחת: אובי וואן הצעיר) - 2020.

אם כך, במה יעסוק הסרט החדש?

"רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" חוזר לתקופת טרום הטרילוגיה המקורית ("תקווה חדשה", 1977), כאשר האימפריה מתקרבת לשיא כוחה ונמצאת בשלבים מתקדמים של בניית הנשק האולטימטיבי: "כוכב המוות" - תחנת חלל משוריינת המצוידת ברובה לייזר קטלני, ומסוגלת להשמיד כוכבי לכת שלמים בירייה אחת. במוקד העלילה עומדת משימה סודית של המורדים שכוללת הסתננות לעורף האימפריה וגניבת התוכניות לכלי הנשק הקטלני. למעשה (ובכך אין ספוילר משום שמדובר בפריקוול), סיום הסרט יתרחש עשר דקות לפני תחילת עלילת "תקווה חדשה", כך על פי היוצרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האם הסרט החדש צפוי להיות שונה מסרטים קודמים ביקום "מלחמת הכוכבים"?

בהחלט. למעשה, מדובר בסרט הראשון בתולדות הקאנון שיסטה בצורה משמעותית ממאפיינים שליוו את הסדרה לאורך שבעת הסרטים עד כה. בראש ובראשונה הוא צפוי שלא לכלול את כתוביות הפתיחה המיתולוגיות שמספקות רקע לעלילת הסרט. קתלין קנדי, נשיאת לוקאס פילם, אישרה כי השינוי הזה צפוי לחזור על עצמו גם בסרטי האנתולוגיה הבאים.

בנוסף, לראשונה בסרט "מלחמת כוכבים", מי שצפויים לעמוד במוקד העלילה הם בני אנוש "רגילים", ולא אבירי ג'דיי. זה לא אומר שלא נפגוש אנשים בעלי כוחות במהלך הסרט, אולם הם וסיפורם יעמדו הפעם בשוליים. גם המראה והתחושה של הסרט החדש צפויים להיות מקוריים ושונים ממה שהורגלנו אליו בסרטי העבר. גארת אדוארדס ("גודזילה"), במאי הסרט, מגדיר אותו כ"סרט מלחמת וייטנאם של 'מלחמת הכוכבים'". גרייג פרייזר, צלם "כוננות עם שחר", צורף לסרט בגלל ניסיונו בצילומי קרב מרשימים, וביחד עם אדוארדס השניים עשו שימוש בצילומי תקריב ומצלמות ידניות כדי להעניק לקרבות הענק תחושה ריאליסטית יותר.

מי הגיבורים החדשים שיובילו את הסרט?

ג'ין ארסו (פליסיטי ג'ונס)

אחרי ריי של דייזי רידלי, שהפכה לגיבורה הגדולה במרכז הטרילוגיה החדשה, יציג גם סרט האנתולוגיה הראשון דמות נשית מובילה. ג'ין ארסו גדלה לבדה מגיל 15, הסתבכה לא אחת עם רשויות החוק והפגינה כבוד מועט מאוד לחוקים ומרדה בסמכות. גיילן, אביה של ג'ין (מאדס מיקלסן), הוא מדען מבריק שהופך מבוקש לאחר שפיתוח שלו מנוצל לרעה והופך לשלד שממנו יורכב "כוכב המוות". בראיונות עמו הגדיר מיקלסן את דמותו כ"טובה", כך שלא ברור בשלב זה מדוע ג'ין עזבה את הבית בגיל צעיר ואיך השניים יתאחדו במסגרת המרד.

עוד פרט שלא נודע לגבי ג'ין הוא הרקע שלה. תיאוריות רשת כבר הצליחו לקשור בין המבטא הבריטי של הדמות (נדיר במובנים של "מלחמת הכוכבים") לבין זה של אובי וואן קנובי וריי, ומשם אף לסבירה לפיה עשוי להיות קשר משפחתי בינה ובין אחד מהם. מה שברור הוא שג'ין מגויסת למרד על סמך יכולות מוכחות שטיבן טרם ידוע לנו. אלו עשויות להיות יכולות לחימה, ידע או מומחיות טכנית כלשהי שדרושה כדי להגיע אל התוכניות.

סו גררה (פורסט ויטאקר)

הופיע לראשונה בעונה החמישית של סדרת האנימציה "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים" (גם כאן מדובר בפעם הראשונה שבה דמות שהוצגה מחוץ לסרטי הקאנון, מצטרפת אליה), כשהשתתף במרד נגד כוחות הבדלנים שהשתלטו על כוכב הבית שלו, אונדרון. אובי וואן קנובי ואנאקין סקיווקר נשלחו לאמן את המורדים, וכך זכה גררה לקבל שיעורים מדארת ויידר בכבודו ובעצמו.

גררה נחשב לקיצוני בעמדותיו גם בקרב בני עמו, וכשהודח מהנהגת המרד החליט להקים ארגון התנגדות חדש, שהתמחה בפעולות טרור נקודתיות נגד האימפריה. על פי ציר הזמן, בתקופת "רוג אחת" גררה הוא כבר לוחם ותיק עם שני עשורים של ניסיון בלוחמת גרילה. בתיאור הסרט הוא מוגדר כמי שנרתם לעזרת המורדים, אך לא מי ששייך לברית המורדים. סביר להניח שעל אף שהוא רואה את הטקטיקה של המורדים כרכרוכית, המשקל של המשימה מוביל אותו לעמוד לימינם.

סו גררה, פורסט וויטאקר. ויקיפדיה, אתר רשמי
סו גררה בסדרת האנימציה "מלחמת המשובטים"/אתר רשמי, ויקיפדיה

קפטן קסיאן אנדור (דייגו לונה)

קצין מודיעין בברית המורדים שצבר ניסיון רב כמרגל בעורף האימפריה. אנדור גייס לשורותיו רשת של מודיעים וסוכנים שמעבירים לו מידע מדויק לגבי הכוונות של הארגון. במהלך אחת ממשימותיו הצליח אנדור לתכנת מחדש את אחד מהדרואידים של האימפריה, K-2SO, כדי שיישרת את האימפריה. מעבר לגודלו המאיים, K-2SO משמש כמקור מידע חשוב לברית המורדים, ומסוגל להשתלב מחדש בעורף האימפריה מבלי שיעורר כל חשד. בשל נאמנותו וניסיונו הרב, הוא מוגדר כמלווה האישי של ג'ין ומי שאמור לוודא כי לא תסטה מהפקודות שניתנו לה.

(כן, אנחנו יודעים שהסרטון ביפנית. זה עדיין שווה)

צ'ירוט אימווה (דוני ין)

לוחם עיוור שהקדיש את חייו לחקר הרוחניות, ובאמצעותה חידד את חושיו כך שהם מספקים לו מידע רב יותר מאשר עיניו היו יכולים לספק. קתלין קנדי התייחסה לאימווה כ"נזיר לוחם", כזה שמאמין באותן אמונות של אבירי הג'דיי, על אף שאינו ניחן בשליטה בכוח, האימונים הרוחניים והפיזיים של אימווה הופכים אותו ללוחם מיומן.

בייז מלבוס (ג'יאנג וון)

אם צ'ירוט אימווה הוא דון קיחוטה, בייז מלבוס הוא סנצ'ו פנצ'ו עם שיריון ויד מהירה על ההדק. מלבוס מלווה את חברו הטוב בחיבור לברית המורדים, על אף שהוא עצמו אינו מאמין בנשקים ודתות עתיקות. הוא נחשב לצלף מעולה והנשק שלו משמש בראש ובראשונה להגנה על חברו הטוב.

אם התקופה היא טרום הטרילוגיה המקורית, האם זה אומר שדארת ויידר ישוב?

כן. אחד מהנבלים הגדולים בקולנוע בכל הזמנים יחזור לראשונה לעולם "מלחמת הכוכבים" מאז "שובו של הג'דיי" ב-1983, כשג'יימס ארל ג'ונס יעניק לו שוב את קולו המהדהד. עם זאת, חלקו של ויידר בסרט החדש לא צפוי להיות גדול, ועל אף שהופעתו מוגדרת כ"רגע אסטרטגי משמעותי", הוא אינו מוגדר כנבל המרכזי של הסרט.

דארת ואדר ממלחמת הכוכבים. אתר רשמי
הוא חוזר. זארת ויידר/אתר רשמי

אם לא ויידר, מיהו הנבל המרכזי של הסרט?

כל הסימנים המוקדמים מצביעים על המנהל אורסון קרניק (בן מנדלסון) כאנטגוניסט המוביל של הסרט. קרניק ממונה על תחום מחקר ופיתוח הנשק באימפריה, ועליו מוטלת המשימה להשלים את פרויקט בנייתו של "כוכב המוות". בניגוד לנבלים אחרים, קרניק צפוי להיות פחות דרמטי והרבה פחות פרקטי בגישתו. הוא מאופיין כפיקח ובעל תושיה רבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בן מנדלסון בתפקיד אורסון קרניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

היכן יתרחש הסרט?

כמיטב מסורת סרטי "מלחמת הכוכבים", גם הפעם אנחנו צפויים לגלות ולהתעמק בכוכב חדש. במקרה של "רוג אחת" מדובר בג'דה (Jedha), כוכב שאותו הגדיר גארת אדוארדס כ"מכה או ירושלים של אבירי הג'דיי". כיאה למקום קדוש, ג'דה הוא כוכב עתיק במיוחד ובו ניצבים מקומות קדושים שאליהם נושאים עיניים מיליונים מתושבי הגלקסיה. עם זאת, הוא בעל עניין רב גם עבור האימפריה, שכן על ג'דה נמצאים קריסטלים נדירים שמהם ניתן לייצר חרבות אור.

מהו אורכו של הסרט?

133 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully