וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לישראל: נגנז חלום האוסקר של "סופת חול"

16.12.2016 / 3:15

"סופת חול" כבר לא יהיה מועמד לאוסקר: האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה רשימה מקוצרת של תשעה סרטים מתוכם ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים, והנציג הישראלי אינו שם, כמו גם אלמודובר

בימוי: אסף קורמן, עריכה: שירה הוכמן, לחן: אסא רביב ותום דרום

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה היום על השורטליסט שלה לקטגוריית הסרט בשפה זרה בפרסי האוסקר – רשימה מקוצרת של תשעה סרטים, מתוכם יוכרזו ב-24 בינואר הקרוב חמשת המועמדים הסופיים לפרס.

בסופה של ההכרזה התברר, כי החלום לאוסקר ישראלי נגוז: "סופת חול", הזוכה בפרס אופיר והנציג הלאומי לתחרות, לא נכלל בין התשעה. לעומת זאת, בחרה האקדמיה בשלב זה את הסרטים הבאים: "טוני ארדמן" הגרמני, "טאנה" האוסטרלי, "זה רק סוף העולם" הקנדי, "הסוכן" האיראני, "גן עדן" הרוסי, "חיי כקישוא" השוויצרי, "The King's Choice" הנורבגי, "Land of Mine" הדני ו"A Man Called Ove" השוודי.

יש לציין, לשם הפרופורציות, כי בחוץ נותרו גם שלושה מן הסרטים הכי מדוברים של השנה, שנעשו בידי שלושה מן הקולנוענים הלא-אמריקאים המוערכים כרגע: "היא" הצרפתי של פול ורהובן, "חולייטה" הספרדי של פדרו אלמודובר ו"נרודה" הצ'יליאני של פבלו לארין.

"סופת חול", סרטה של עילית זקצר על עולמן של הנשים בקהילה הבדואית, זכה להצלחה בינלאומית רבה לפני ואחרי שקטף את פרס האופיר המקומי, ונראה היה כי יש לו סיכויים טובים להשתלב גם במירוץ לאוסקר. בסופו של דבר, התברר כי התחרות העמוסה והאיכותית השנה היתה גדולה על עבודת הביכורים המוערכת הזו.

הדרתו של "סופת חול" ממשיכה את רצף ההיעדרויות של ישראל מן האוסקר - מאז 2012, עם "הערת שוליים", לא הצליח הזוכה בפרס אופיר להשתלב בתחרות האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully