וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכלה שנה וקללותיה: מצעד השירים הגרועים של 2016

16.12.2016 / 1:39

פרגי הביכה, בריטני כשלה, טייק דאת ממשיכה להיקבר, הלהיט הלטיני התורן היה כזה שנרצה למחוק מהמוח, אפילו השיר של קייטי פרי לכבוד האולימפיאדה היה עלוב. קבלו את עשרת השירים הגרועים של השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא השנה שלהן. קייטי פרי, בריטני ספירס ופרגי/מערכת וואלה!, צילום מסך

10. Britney feat. G-Eazy - Make Me

עברו שלוש שנים מאז יצא "Work Bitch", להיטה הגדול האחרון של בריטני. תגידו שזה כולה שלוש שנים, זמן שעובר בצ'יק, אבל בשנות פופ מדובר בנצח. השנה, אחרי רצף כישלונות שכלל דואטים נשכחים עם איגי אזיילה וג'ורג'יו מורודר, בריטני חזרה עם אלבומה התשיעי שהיה אמור להחזירה למקומה הטבעי בטופ. הסינגל הראשון, "Make Me", התיימר להיות הסנונית הראשונה שמבשרת על כך, אבל שיר הארנ'בי המייגע פשוט פספס בגדול. הוא כשל בעולם כלהיט רדיו, לא דגדג את רחבות הריקודים והמיקומים שלו במצעדים היו עלובים.

חודש אחרי "Make Me" יצא האלבום שממנו הוא לקוח, "Glory", שבינתיים מסמן ככישלון מהדהד. עד כה רק 110,000 עותקים נמכרו ממנו בארצות הברית ובהתחשב בכך שגם הסינגל הבא שהיא הוציאה, "Slumber Party", כשל – נראה שמצבה של בריטני לא מי יודע מה.

9. Katy Perry - Rise

תחרויות ספורט גדולות תמיד הנפיקו לנו להיטים גדולים כהמנונים הרשמיים של התחרות. אפילו השנה זכינו לאחד כזה, "This One for You" של דייויד גטה וזארה לרסון שליווה את יורו 2016. גם האולימפיאדה התקיימה השנה, אבל אם בעבר התחרות הזאת הנפיקה קלאסיקות עצומות כשיר הנושא שלה (ראויים לציון וויטני יוסטון עם "One Moment in Time" מסיאול 88' ופרדי מרקורי ומונסראט קאבאייה עם "Barcelona" מתוך ברצלונה 92'), הרי שהשנה התרומה של קייטי פרי לאולימפיאדת ריו 2016 (ליתר דיוק, לשידורי האולימפיאדה בארה"ב) הייתה מביכה. "Rise" הוא שיר מעייף שלא ממש ברור איפה הפזמון שלו. למרות החשיפה העצומה וחרף מעמדה של הזמרת, "Rise" החלש כשל, ולא השאיר את הרושם שאמור להשאיר שיר המתלווה לתחרות בסדר גודל כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

8. Major Lazer feat. Protoje – Christmas Tree

בעולם חוגגים את הכריסמס בסוף דצמבר. באופן מסורתי, החג מושך אחריו אופורטוניסטים שמוציאים שירי חג מולד במטרה להרוויח כמה דולרים מקדחת הקניות שאווירת החג הזאת יוצרת. בין הטרמפיסטים שמוציאים השנה שירי כריסמס נמצאים קליף ריצ'רד הוותיק, קיילי מינוג הבלתי נלאית ואפילו קרוז בקהאם (הבן של ויקטוריה ודיוויד), שפוצח בקריירה המוזיקלית שלו עם שיר חג מולד.

גם מייג'ור לייזר החליטו להוציא שיר חג משלהם, אבל נראה שהם פספסו את הנקודה. "מה יהיה חג שמח? אם נקבל הר של גאנג'ה בתור עץ חג המולד", הם שרים בפזמון ב-"Christmas Tree". אם זה היה שיר ברוח הומוריסטית סטייל "Because I Got High" של אפרומן, זה היה קול, אבל נראה ש-"Christmas Tree" לוקח את עצמו ברצינות, מה שהופך אותו ללא.

7. Louisa Johnson - Forever Young

כבר 12 שנים ש"אקס פקטור" הבריטית נחשבת לספקית הכוכבים הגדולה בעולם. אחרי הכל זאת התכנית שהביאה לנו את וואן דיירקשן, לאונה לואיס, ליטל מיקס וג'יימס ארתור. באופן מסורתי, השיר שהאמן הזוכה מבצע בגמר הופך ללהיט ענק שתמיד כובש את המקום הראשון במצעד הבריטי. בדצמבר 2015 נפל דבר והזוכה לואיזה ג'ונסון, עם החידוש שלה לשירו של בוב דילן, "Forever Young", כשלו בענק. השיר הגיע רק למקום התשיעי במצעד הבריטי, ובשנה שעברה מאז לא הצליחה לואיזה להוציא אלבום והוציאה עוד סינגל סולו, שנכשל. נקודת האור היחידה בשנה של ג'ונסון הייתה בזכות הקלין בנדיטס, שאירחו אותה בלהיט "Tears", אבל הקרדיט להצלחת השיר הזה שייכת יותר לבנדיטס שלא מפספסים מאשר לג'ונסון. יש שטוענים כי הכישלון של לואיזה ו-"Forever Young" מבשרים את סופה של ה"אקס פקטור", ויש הטוענים שבחירת השיר הייתה כל כך גרועה, עד שמנעה מלואיזה קריירה. בכל מקרה, את שיר הגמר של השנה כתב אד שיראן, כך שצפו ללהיט קצת יותר גדול.

6. Deorro Feat. Elvis Crespo – Bailar

כל קיץ מגיח לו להיט לטיני אחר שאנחנו עפים עליו בחוף הים ביולי-אוגוסט, ואחרי זה מעבירים שנים בלצחוק עליו (או על עצמנו, שאהבנו אותו). הממברבריז של "סאות' פארק" בטח היו אומרים על זה: "זוכר את קוקו ג'מבו?", "זוכר את מקרנה?", "זוכר את למבדה?", "זוכר את ביילמוס?". ואילו השנה סנסציית הקיץ, שכבר בחגים הפכה לבלתי נסבלת, הייתה "Bailar" של המפיק האמריקאי דאורו ביחד עם הזמר אלביס קרספו. אנחנו יכולים ללעוג על להיטי הקיץ האלו, אבל בסתר לבנו לכולנו יש מקום בלב עבורם. לא במקרה דווקא על השירים האלו ממשיכים לדבר שנים.

5. Sigma feat. Take That – Cry

הקאמבק הבלתי נגמר של טייק ד'את החל ב-2006. שמונה שנים לאחר מכן נראה שהוא הגיע למבוי סתום, כשאלבומם "III" משנת 2014 הפך להיות האלבום הכי פחות מצליח שלהם מבחינת מכירות ולהיטים. כדי לנסות לעלות שוב על הגל החליטה טייק ד'את לחבור לסיגמה - הרכב הדראם אנד בייס החם שהוציא בשנתיים האחרונות כמה להיטי ענק. הרעיון היה יפה, אבל הביצוע מביך. סיגמה הפיקו את השיר, גארי בארלו ומלוויו שרים במה שנשמע כמו קטע זול שבחיים לא היה רואה אור בשנות התשעים. הציבור נשאר אדיש והקטע היה לכישלון הראשון של סיגמה אחרי רצף יפה של להיטים, ולעוד מסמר בארון הקבורה של טייק ד'את.

4. Jamie-Lee Kriewitz - Ghost

חמש המדינות המייסדות של האירוויזיון; גרמניה, בריטניה, צרפת, ספרד ואיטליה, מעפילות לגמר התחרות בצורה אוטומטית, בזמן ששאר המדינות מתמודדות בחצאי הגמר. המצב הזה הביא לכך שהמייסדות לוקחות את הגמר כמובן מאליו ולא עושות מאמצים לשלוח לתחרות שירים באמת טובים. כתוצאה מכך, המייסדות מוצאות את עצמן בתחתית הטבלה עם שירים סתמיים שמשיגים להן מעט נקודות. הגדילה לעשות גרמניה, שכבר שנתיים מסיימת במקום האחרון עם שירים בררה. "Ghost" של ג'יימי-לי אמנם השיג 11 נקודות, שזה 11 יותר מהשיר שייצג את גרמניה בשנת 2015, אבל עדיין – ראוי שאחת המדינות שמייצאות הכי הרבה מוזיקה בעולם תשקיע בתחרות ותשלח קטעים יותר טובים.

3. Soulja Boy feat. Lil Yachty and Rich the Kid – Snapchat

זאת ממש לא הפעם הראשונה שטרנדים טכנולוגיים זוכים לשירים מפארים מעולם הפופ. רק לפני שנתיים הצ'יינסמוקרז עשו את הפריצה שלהם עם השיר "#Selfie" ואם נפשפש קצת בזיכרון, ניזכר בשיר שיצא לכבודו של פאקמן באייטיז, בשיר הטמגוצ'י מהניינטיז ובקטע ההאוס שסימפל של הצלצול של נוקיה מתחילת האלפיים. אם בכל הקטעים האלה היה משהו חביב, הרי שבניסיון של סולג'ה בוי לגזור קופון על טרנד הסנאפצ'טים אין אפילו מילימטר מזה. מדובר בקטע קריפי, בלי פזמון ממש, ובלי פואנטה מלבד וולגאריות.

2. (Fall Out Boy feat. Missy Elliott - Ghostbusters (I'm Not Afraid

השיר המקורי של ריי פארקר ג'וניור, מתוך הפסקול של "מכסחי השדים" משנת 1984, נחשב לאחד מהרגעים המבריקים בהיסטוריה של מוזיקת הפופ. פארקר ג'וניור סיפר בזמנו שמפיקי הסרט המקורי נתנו לו רק יומיים לכתוב את השיר, ואחרי שהעניין הדיר שינה מעיניו הוא קיבל השראה מהפרסומות הזולות שמלאו את הטלוויזיה האמריקאית בשעות הלילה. כך עלה לו הרעיון לכתוב שיר שהוא בעצם סוג של פרסומת למוצר – כיסוח שדים.

ביקורת על הסרט "מכסחות השדים" שיצא השנה לא תקבלו כאן, אבל קטילה של החידוש של הרכב האימו פול אאוט בוי, ביחד עם מיסי אליוט שמתארחת לראפ קצר – נשמח להעניק. מדובר בחידוש איום שמאבד את כל החן והמגניבות של הביצוע המקורי. חידוש כל כך מזעזע, עד שהפך לשיר הראשון של פול אאוט בוי מאז 2005 שלא הצליח להיכנס כמעט לאף מצעד. בצדק.

1. Fergie - M.I.L.F.$

"הדוכסית", אלבום הסולו הראשון והיחידי של פרגי משנת 2006, היה להצלחה אדירה גם מבחינה אמנותית וגם מבחינה מסחרית. מאז כבר עבר לא פחות מעשור שבמהלכו אנחנו מחכים לאלבומה השני, "Double Dutchess". השנה נראה היה שזה מתקרב ופרגי הוציאה את מה שהוכרז כסינגל הראשון מהאלבום – "$.M.I.L.F". בכללי השיר מתאר כיצד למילפיות יש כסף ואילו לצעירים אין, אז עדיף להם להיכנע ל-Milfshake שלהן. בראיון למגזין בילבורד טענה פרגי שהשיר הזה נועד להעצים אימהות. טוב, זו כבר ממש בדיחה. בטעם רע, יש לציין. מי שעוד לא השתכנע, שיצפה בקליפ. זוועה, שלמרבה המזל הציבור לא קנה.

יש לכם שירים גרועים אחרים מהשנה? תוכלו להצביע להם במסגרת המצעד השנתי של גלגלצ המתקרב ובא, שישודר במקביל באולפן השקוף של וואלה! NEWS. בנוסף תוכלו כמובן לעזור להכריע מה יהיה שיר השנה ומי יהיו אנשי השנה במוזיקה! דרגו עכשיו את המצעד ואולי תזכו בחבילה זוגית להופעה של ברונו מארס בברלין מתנת וואלה! טורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully