וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האצבעות על הגבעה" הוא ספר הביכורים הזוכה בפרס ספיר לספרות 2016

27.12.2016 / 13:13

ספרו הראשון של הסופר איתן דרור-פריאר קטף את הפרס הנחשב ויזכה במענק כספי בסך 40 אלף שקלים לצד הפצת עותקים בספריות ברחבי הארץ. "'האצבעות על הגבעה' הוא ספר בשל ומקורי אשר מהדהד זמן רב לאחר קריאתו", נכתב בנימוקי השופטים

איתן דרור-פריאר. יותם יעקובסון,
הזוכה המאושר, איתן דרור-פריאר/יותם יעקובסון

רגע לפני סיום השנה הוכרז הבוקר (שלישי) הזוכה בפרס ספר הביכורים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2016. חבר השופטים של ועדת הפרס שביוזמת מפעל הפיס, בראשותה של השופטת בדימוס דוקטור עדנה קפלן-הגלר, בחר ברומן "האצבעות על הגבעה" של הסופר איתן דרור-פריאר כזוכה בתואר הנחשב.

"ספר הביכורים של דרור-פריאר הוא ספר המורכב משלוש נובלות המובילות את הקורא לתוככי המשפחה הישראלית המתפרקת", נכתב בנימוקי השופטים, "הנובלות מציעות מבט מפוכח, אמיץ וחומל ומעלות שאלות בדבר זיכרון שכחה ואחרית". עוד נכתב כי "'האצבעות על הגבעה' הוא ספר בשל ומקורי אשר מהדהד זמן רב לאחר קריאתו". לדרור-פריאר יעניק מפעל הפיס פרס בסך 40 אלף שקלים, לצד הדפסת והפצת 500 עותקים מספרו בספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר פורסמה הרשימה הקצרה של המועמדים לפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, ובה הופיעו חמשת הספרים "תיקון אחר חצות", "המורה", "אישה בשמלה ירוקה", "לפעמים הבית הוא רוצח" ו"ספר הגברים". מי מבין הסופרים שספרו יזכה בתואר, יקבל למענק כספי בסך 150 אלף שקלים, לצד תרגום הספר לערבית ולשפה זרה נוספת לבחירתו. שאר המועמדים יזכו בפרס בגובה 40 אלף שקלים לצאת הפצת 500 עותקים מספרם בספריות ציבוריות ברחבי הארץ, בשווה לפרס הביכורים שהוענק לדרור-פריאר. טקס הענקת פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס יתקיים ביום ראשון, 22 בינואר.

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully