וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: התרסקות בכמות ההשמעות של שירי אריק איינשטיין בגלגלצ

4.1.2017 / 12:50

צניחה דרמטית של 50 אחוז בכמות ההשמעות בגלגלצ של גדול זמרי ישראל, אריק איינשטיין, בין 2013 ל-2016, כך נודע לוואלה! תרבות. מקורבי משפחת איינשטיין: "מעציב ומכעיס, עוד כמה שנים לא יזכרו את אריק". הכתבה המלאה - מחר במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צניחה דרמטית בהשמעות לגדול זמרי ישראל, אריק איינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

צניחה דרמטית ומגמתית של 50 אחוזים בכמות השמעות השירים בגלגלצ של גדול זמרי ישראל, אריק איינשטיין, בין השנים 2013 ל-2016, כך נודע לוואלה! תרבות. מקורבי משפחת איינשטיין: "מעציב ומכעיס, עוד כמה שנים לא יזכרו את אריק". נתונים נוספים על השחיקה בזיכרון ובהנצחה – מחר במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

לפני קצת יותר מ-3 שנים נפרדנו בכאב מאריק איינשטיין. אתמול ענק התרבות היה אמור לחגוג יום הולדת 78. התאריך העגול מלווה בנתון עגום, המפורסם כאן בבלעדיות ומעיב מאוד על ההנצחה לה היה ראוי גדול זמרי ישראל: ב-4 השנים האחרונות חלה צניחה דרמטית ומגמתית בכמות השמעות כלל שיריו של איינשטיין בתחנת גלגלצ. משנת מותו 2013 ועד לשנת 2016 צנחו השמעותיו בחצי. הנתונים המדהימים עלו מבדיקת חברת Media Forest, לבקשת וואלה! תרבות.

הנתון הופך לעצוב אף יותר, כשנזכרים שהתחנה התעלמה מהאלבומים שהוציא אריק איינשטיין ב-10 שנותיו האחרונות, וזכתה לביקורות שליליות רבות על כך. אם למישהו היתה תקווה שאחרי מותו יתוקן העוול הזה, הרי שהנתונים מצביעים על מגמה הפוכה.

מבדיקת השמעות כלל שיריו בגלגלצ המשווה בין שנים שלמות (מתחילת ינואר ועד סוף דצמבר) עולה כי הירידה חדה כתער ומגמתית: לאורך כל שנת 2013, שבה הלך לעולמו איינשטיין בחודש נובמבר, הושמעו כלל שיריו של איינשטיין 1,284 פעמים בגלגלצ; בשנה שלאחר מכן, 2014, חלה ירידה ל-1,088 השמעות; בשנת 2015 התרסקו ההשמעות כלל שיריו ל-671 בלבד; ולאורך כל שנת 2016, שהסתיימה בשבוע שעבר, מגיע נתון שפל נוסף – 648 השמעות בלבד. להלן, ירידה בשיעור של מחצית מכמות ההשמעות במשך 3 שנים.

פלייר חבצלת לאריק איינשטיין. מערכת וואלה!
אריק איינשטיין/מערכת וואלה!

הירידה ניכרת גם בהשוואת ההשמעות בגלגלצ בין שנת 2012, טרום מותו של איינשטיין, שעמדו אז סך כולל של 706. במליים אחרונות: אריק איינשטיין מושמע אחרי מותו פחות מהכמות הנמוכה שבה הושמע גם בחייו.

בנוסף, אם בודקים את ההשמעות בכלל תחנות הרדיו האיזוריות עולה נתון נוסף של ירידה בהשמעות: בשנת מותו, 2013, הושמעו כלל שיריו של איינשטיין 11,193 פעמים בכל התחנות האיזוריות; בשנת 2014, כמות ההשמעות דעכה ל-10,689; שנה לאחר מכן, 2015, חלה ירידה נוספת ברדיו המקומי ל-10,045; ובשנת 2016 – רק 9,491 השמעות בכל תחנות הרדיו האיזורי ביחד.

"אני חושב שזה מעציב, מביך ומכעיס מאוד", אומר לוואלה! תרבות מקורב למשפחת איינשטיין, "אם זה היחס המעליב שבו זוכה גדול זמרי ישראל, זה מראה את היחס לתרבות בארץ הזאת. לא יכול להיות שמתעלמים מהמורשת שאריק השאיר. החשש הוא שעוד כמה שנים ספורות צעירים לא יזכרו מי זה אריק איינשטיין".

טרם התקבלה תגובת גלגלצ.

הנתונים הופקו על ידי מחלקת מחקרי מדיה של חברת Media Forest, המספקת דיווחי השמעות ומחקרי מדיה בארץ ובעולם.

עוד באותו נושא

מיוחד: שני שירים נדירים באנגלית של אריק איינשטיין

לכתבה המלאה
seperator

הנתונים המלאים ומידע מעניין נוסף יתפרסמו מחר (חמישי) במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS בכתבה על צלילים צורמים בהנצחת אריק איינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully