וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיאטרון הקאמרי נוהג בכוחנות כלפי משפחת אריק איינשטיין"

5.1.2017 / 14:50

מחריף הסכסוך בין תיאטרון הקאמרי למשפחת אריק איינשטיין, בשל מחזמר שיעלה התיאטרון בהשראת שירי הזמר ללא הסכמת המשפחה ובעודה עובדת על מחזמר משלה. במאית המחזמר: "המשפחה היא הכוחנית". הסיפור המלא - במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

פלייר חבצלת לאריק איינשטיין. מערכת וואלה!
אריק איינשטיין/מערכת וואלה!

הסכסוך בין תיאטרון הקאמרי למשפחת הזמר אריק איינשטיין המנוח מחריף עם האשמות הדדיות בהתנהגות כוחנית של הצדדים, שיובאו היום לראשונה במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS. המתיחות התעוררה בעקבות מחזמר המבוסס על שיריו של איינשטיין, שיעלה בקאמרי ללא אישורה, ללא ברכתה וללא הסכמתה של המשפחה, ובעוד המשפחה עובדת על מחזמר מקורי משל עצמה על חייו. המשפחה אסרה על הקאמרי להשתמש בתמונותיו ובשמו של איינשטיין במחזמר. כל זה לא הפריע לתיאטרון להוציא לפני כשבועיים הודעה לעיתונות שבה נעשה שימוש 3 פעמים בשמו של אריק איינשטיין לקידום המחזמר. עוד נמסר כי הוא צפוי לעלות במאי, חתומים עליו שלמה מוסקוביץ ככותב ודדי ברון כבמאית, עוז זהבי מיועד לככב, ועל פי פרסום בתקשורת עשויה להשתתף בו גם דנה פרידר.

"המחזמר בקאמרי עשה רע לסימה. הם התנהגו פה בצורה כוחנית ובשרלטנות. זה בלתי נתפס", אומר מקורב לסימה אליהו, אלמנת איינשטיין, לוואלה! תרבות. "על פניו, יש עניין של זכויות יוצרים מוסריות וגדולות. אתם עושים מחזה, אתם משתמשים בדמות של אריק, אתם מחויבים לקבל את אישורה של המשפחה. זה מוזר לגמרי, במיוחד שהצדדים מכירים, והם יודעים את רגישותה של סימה ואת החשיבות שהיא נותנת לאישור שלה לתכנים שקשורים לאריק. הנושא הזה לא עשה טוב לסימה, וביאס אותה מאוד. גם הבחירה של הקאמרי בעוז זהבי היא הזויה. אם אתם כבר עושים משהו תפעילו את הראש שלכם".

הקאמרי, נטען, בדקו עם מוני מושונוב, שהיה חבר קרוב של איינשטיין, האם יסכים לקחת חלק במחזמר שלהם, אבל מושונוב סרב, אך לא מן הנמנע שישתתף במחזמר המתחרה מטעם המשפחה. המחזמר מטעם המשפחה עשויי לכלול את הקלטות קולו של איינשטיין, הרבה מוליטמדיה וסרטונים. צבי שיסל ייקח חלק ביצירתו. בשלב זה קיימת התלבטות אם להעלות על הבמה דמות ששמה אריק. בסביבת המשפחה מוסיפים כי תיאטרון הבימה הביע עניין להעלות את המחזמר. "אבל נותרו שאלה כלכלית ושאלה פוליטית. אם הקאמרי יעלו מחזה שנושא את שמו של אריק איינשטיין, הבימה לא יילכו על זה בחיים. שום תיאטרון רפרטוארי לא יילך על משהו שמוצג בתיאטרון אחר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריק איינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

דדי ברון, במאית המחזמר של הקאמרי, עולה למתקפה נגדית: "הפנייה הראשונה, עוד לפני שפנינו לקאמרי, הייתה למשפחה כדי להביא אותם כשותפים. אף אחד לא היה מוכן לדבר איתנו בכלל. שסימה תבוא לחזרות, שתהיה חלק. זה על התקופה. זה של כולנו. זה שירי אריק איינשטיין וחברים. יש גם שירים של אנשים אחרים מהתקופה".

- בסביבת משפחת איינשטיין חשים כעס וטוענים כי ההתנהגות שלכם היא "כוחנית ושרלטנית".

"למה אתה לא רואה את זה הפוך? המשפחה לא כוחנית אלינו? זה לא כוחני לבוא ולהגיד.. בלי לקרוא, בלי להיפגש, בלי לרצות לדבר? כוחני זה דבר דו צדדי. אם לא רוצים להיפגש לדיאלוג, אז אפשר להגיד שהצד שלא רוצה להפגש הוא כוחני".

מתיאטרון הקאמרי נמסר בתגובה: "המחזה שהקאמרי מעלה 'פשוט לאהוב אותך' הינו דרמה בדיונית המתארת תקופה בחיי מדינת ישראל (סוף שנות השישים – תחילת שנות השבעים). המחזה מלווה בפס קול התקופה, פס קול חיינו, ואינו עוסק בסיפור חייו של אריק איינשטיין. בין השירים השזורים במחזה נמצאים גם שירים של אריק כמו גם של יוצרים ומבצעים נוספים בני אותה תקופה ביניהם: מיקי גבריאלוב, אריאל זילבר, שלום חנוך, ג'וזי כץ ועוד. הקאמרי מכבד את זכרו של אריק איינשטיין ופועל לטובת התרבות הישראלית, השחקנים הישראליים, הזמרים הישראליים והמחזאות הישראלית. אין בסיס לטענות המשפחה כלפי הקאמרי".

הכתבה המלאה תתפרסם היום במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully