וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי וורהול וסאטירה על מנהרה בעזה: תיאטרון גשר מציג רפרטואר

8.1.2017 / 14:08

במסיבת עיתונאים הבוקר הציג התיאטרון את היבול לעונת 2017/8. בין שאר ההצגות: פרויקט לרגל 70 שנה למדינת ישראל שיכלול מחזה על פי "אלטנוילנד" של בנימין זאב הרצל ו-"תמונות מחיי נישואין" בהשתתפות איתי טיראן ואפרת בן צור

רוח התיאטרון – תיאטרון גשר. ויקטוריה שוב.,
המחזה "רוח התיאטרון"./ויקטוריה שוב.

כשברקע הדיווחים על האיחוד המסתמן עם הבימה, במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (ראשון) הציג תיאטרון גשר את הרפרטואר לשנת 2017/8. לצד הצגת שלל התכנים שיקחו חלק בעונה הקרובה, סיפרו מנכ"לית התיאטרון לנה קריינדלין ויושב הראש אלי זהר על הקשיים הכלכליים המלווים את המוסד, והתייחסו גם לשיפוץ המתוכנן שיעבור אולם נגה בתיאטרון אחרי 17 שנה, מתקציב מיוחד שהעבירה עיריית תל אביב.

בין שלל ההצגות שהושקו ניתן למצוא את הסאטירה הפוליטית "במנהרה" בהשראת הסרט "שטח הפקר" בהשתתפות עידו מוסרי, מיקי ליאון ופיראס נסאר. הסאטירה שנכתבה על ידי המחזאי רועי חן ובוימה על ידי עירד רובינשטיין עוסקת בסיפורם של שני ישראלים ושני עזתים שנקלעים למנהרת טרור בגבול עזה-ישראל. כאשר נשאל רועי חן האם לא חשש לעסוק בנושאים נפיצים שכאלה בעת הזאת השיב בין השאר כי "חומרים מגיעים לרפטואר לא מהמוח אלא מהלב". לדבריו, "בתיאטרון אנחנו באים בשביל לריב. אנחנו לא מפחדים ממריבה. אנחנו לא שוללים את העובדה שיהיו באולם אנשים שיכעסו מאוד".

תל חורף. סרגיי דמינצ'וק.,
ההצגה "תל חורף./סרגיי דמינצ'וק.

פרויקט נוסף שמתוכנן לעלות בתיאטרון יציג שלושה מחזות מתולדות העם היהודי, לרגל 70 שנה למדינת ישראל: "מלחמת היהודים" על פי הרומן של לאון פויכטוונגר, הקומדיה "קיץ במריינבאד" על פי שלום עליכם ו"אלטנוילנד", על פי ספרו של בנימין זאב הרצל. "מדובר באוטופיה על העתיד של ישראל. זה אכן לא ספרות הכי משובחת אבל יש משהו מרתק בנאיביות שבה", סיפר יבגני אריה, המנהל האמנותי של התיאטרון, על אלטנוילד. "אני לא כל כך מאמין ביצירות ביוגרפיות, אבל הספר הזה נותן אפשרות לייצר לא רק סקירה ביוגרפית אלא סקירה שמרתקת בבעייתיות שלה, אפילו עליזה שכזו".

וכמובן, הצגה בולטת נוספת היא "תמונות מחיי נישואין" המדוברת – קופרודוקציה ראשונה של תיאטרון גשר יחד עם תיאטרון הקאמרי. במחזה ישחקו גם איתי טיראן ואפרת בן צור, והוא מבוסס על הסרט מ-1973 בבימויו של אינגמר ברגמן, המציג את סיפורו של מרצה באוניברסיטה שנוטש את רעייתו ובנותיו לטובת אישה צעירה בת 23.

הצגה נוספת שפתחה את העונה החדשה ותיכלל בה היא "תל חורף" בבימויו של מיכאל קרמנקו, ובהשתתפות עידו מוסרי. עוד יעלה התיאטרון העונה גם את הצגת הילדים "רוח תיאטרון" של רועי חן ובהשתתפות דורון תבורי. לצד ההצגות יקיים התיאטרון גם את "פסטיבל גשר הבינלאומי 2017" בחודש מאי, במסגרתו יוצגו הפקות בינלאומיות מפסטיבל מסכת הזהב ממוסקבה בשפה הרוסית, כמו "המלט" ו"אדיפוס המלך", לצד הצגות מקוריות שיעסקו בדמויות פולחן שונות. כך למשל יעלה המחזה "אנדי וורהול" על סיפורו של האמן האמריקאי בשיתוף מוזיאון תל אביב, ו"ז'אן דארק" בבימויו יחזקאל לזרוב על הנערה הבתולה מאורליאן שהובילה את הצבא הצרפתי נגד האנגלים במאה ה-15.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
המנהרה – תיאטרון גשר. רדי רובינשטיין,
מיקי ליאון ועידו מוסרי ב"במנהרה"/רדי רובינשטיין

בתיאטרון טרם מסרו פרטים על האיחוד המסתמן בינם לבין "הבימה", שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, אך יו"ר התיאטרון זהר סיפר על אוזן קשבת מצד משרד התרבות. "גם משרד התרבות וגם משרד האוצר וגם גורמים נוספים נרתמו לעזור תיאטרון. אחד הרעיונות שמתגלגל והוא מתגלגל כבר עשור הוא רעיון לעשות מגשר תיאטרון לאומי ולשלב אותו עם התיאטרון הלאומי הקיים גם מתוך מטרה לייצר משהו חדש", אמר. "יש סביב זה הרבה מאוד תוכניות, בפועל לא קורה שום דבר. יש ועדה, יש ביקורת כלכלית כרגע שמתקיימת אבל זהו זה. ככה שאי אפשר בעצם לדבר על המשמעויות עד שלא נדע שמשהו באמת קורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully